Permalänk
Medlem

PSN aktivering

Tjena

För inte så länge sedan köpte jag en Ps4, och nu under dem senaste dagarna har jag kollat ifall man kunde byta PSN ID, vilket inte går ännu... riktigt dumt men vad gör man. Får vara missnöjd med namnet.

Fattar inte varför dem inte ger en PSN ID i nr typ PSN: 12345 och sedan namnet vilket syns online och något du kan ändra.
Hur som helst, så kom jag över lite info gällande "Enheter".

Jag hade då 2 st PS3or samt den nya PS4an.
Dessa PS3or har jag sålt sen långt tillbaka.
Jag återställde dem till fabriksinställningar och sålde dem.
Säljarna hörde aldrig av sig igen förutom tacket de gav mig för affären o så.
Nu när jag formatera konsolerna försvann ju mitt konto från konsolen. Så jag har inte sett några nya "Achievements" eller "köp" på mitt konto. Mitt psn var inaktivt i alla fall från mitt håll i över 2 år.

Vad menas nu med att jag har 2 st aktiverade konsoler på mitt PSN konto?
Mitt konto fanns inte i konsolen men konsolen är aktiverad online på mitt konto?

Har dessa köpare kunnat spela online eller ens något? Jag har försökt hitta ett korrekt svar men blir aldrig nöjd med svaret då varje gång jag sökt på google fått andra svar. Majoriteten av länkarna jag får fram är typ "Hur man avaktiverar en konsol", vilket jag inte ens kunde göra, fick ringa PSN idag och avaktivera båda.

Tacksam för svar
/Noob på konsolvärlden

Permalänk
Medlem

Jag är skälv osäker på lite hur det fungerar kring aktivering. Men tror det mest har att göra med om andra användare på samma konsol kan spela de spelen som laddats ned av huvudankaren från dennes konto.

Eller som jag mer tolkar det som, så kan man ju ha sin profil på flera konsoler men det är bara de som är aktiverade av dig som användare som du kan ladda ned dina köpta digitala spel på. Man kan bara ha 2 ps3 konsoler samtidigt aktiverade. Men finns inte ditt konto kvar så kan ju ingen annan komma åt det ändå.

Så här står det i manualen om det http://manuals.playstation.net/document/sw/ps3/current/accoun...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.