Byta ut 1 switch på ett mekansiskt tangentbord?

Permalänk

Byta ut 1 switch på ett mekansiskt tangentbord?

Tjena. Fråga mig inte varför men jag blev arg när jag spela cs så jag slog på mitt tangentbord och nu är "Å" knappen jättesticky och vill inte reseta ibland. har försökt att rengjort den så mycket som möjligt och även tagit en kompressor och blåst i självaste mekaniken för att förhoppningsvis få bort något, men inget har hjälpt. Jag har ett Corsair K65 Rapidfire som har mx speed switches. kan man köpa extra mx speed switches och kan man byta ut bara en key på ett k65 rapidfire? Tack på förhand //Carl

Permalänk
Medlem

@Gamlebeng: Ja. Det är lite pilligt, men hyfsat enkelt.

Brytare kan du köpa exempelvis här.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lite småpill som påpekat men när du monterat bort chassit är det i princip bara 2st lödpunkter som ska lödas bort för att sedan dra ut brytaren och sedan löda dit en ny. Brukar löda bort det som är sen trycka lite lätt på plasten för att få bort den. Kan vara pilligt att få bort all lödning från pinnarna ibland så det släpper helt men det är bara att värma och suga upp i omgångar om det bråkar. Ibland får man med fördel löda dit en klutt igen för att sedan ta bort det igen om små rester bråkar.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

@Khers: Behöver man löda något?

Permalänk
Inaktiv

@Gamlebeng:
ja, se deeyays inlägg ovan.

Permalänk
Medlem

Här är en artikel där det visas hur man byter ut brytare på just det tangentbordet.