Vivo lanserar världens första telefon med fingeravtrycksläsare under skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Fast i praktiken är det ju inte det när läsaren är integrerad med låsknappen. Att inte konfigurera den i Android är, trots populär pseudovetenskap, inte en garanti för att den är avstängd.

Alla telefoner där låsknappen sitter på sidan då? Använd den och navigera Android med skärmknapparna, inga fingeravtryck att bry sig om. Exempelvis Huawei P10.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke91:

Alla telefoner där låsknappen sitter på sidan då? Använd den och navigera Android med skärmknapparna, inga fingeravtryck att bry sig om. Exempelvis Huawei P10.

Tja, nu sa jag ju "när läsaren är integrerad med låsknappen", vilket den inte är på exempelvis en Huawei P10.

Sony har dock placerat sensorn i låsknappen på sidan på sina telefoner, så du går inte fri bara för att låsknappen sitter där.

För ca ett år sedan läste jag igenom drivrutinen för en av de vanligaste läsarna, och sedan dess har jag haft väldigt litet förtroende för påståendet att läsaren aldrig ger ifrån sig fingeravtryck. I just den jag läste kunde nämligen kerneln läsa ut kalibreringsdata från sensorn genom de få debugfunktioner som lustigt nog stod utanför den ifdef som hanterade debugkompileringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Avstängd

Lite synd att den inte tycks komma hit, blev sugen då den ser riktigt bra ut! Börjar tröttna på iPhone nämligen. Haft en sedan 3G-versionen släpptes här typ 2009. Men blir nio nog en Razer Phone istället!