Bioware tillkännager actionrollspelet Anthem

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Bioware tillkännager actionrollspelet Anthem

Efter tre års utveckling tillkännager Mass Effect-skaparna Bioware sitt senaste spel Anthem, ett actionrollspel med co-op för upp till fyra spelare.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Detta ser ju helt klart lovande ut. Hoppas på att Bioware kan leverera något som är värdigt deras historia nu, det var ett tag sen.

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

Tycker det ser ut att kunna bli ett riktigt bra spel och bioware brukar lyckas rätt bra med att leverera bra spel så blir nog en hit

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008

Det lilla vi fick se såg ju fett najs ut!
Hype trainm chuuu chuuuu!

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014

Många pratar om att detta liknar Destiny etc (inte spelat spelet så kan inte säga något om det), men för mig så får jag bara känslan av Xenoblade Chronicle X. Skell's, open world, olika machina etc. Men om det går att spela single/dual-co-op utan att man behöver vara i ett MMO så kan det säkert bli riktigt roligt!

LOUQE Ghost S1 MkII | Corsair SF600 600W V2 | Asus B450-I | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z 3200MHz 16GB | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Noctua NH-L12 | EVGA 1080Ti | Varmilo VA68M | Logitech G700 | Asus MG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Får nog säga att jag inte blir alls rörd det minsta av att se detta. Online värld, fett co-op etc är saker som inte får mig annat än att sucka då jag inte har fyra personer som jag kan spela med, eller ens två som jag kan skramla ihop till. Sådana här spel brukar även vara bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Nåja, efter denna E3 kan jag nog ta ett rejält struptag p åmin backlog skulle jag kunna tro. INte mycket som fick mitt gamla spelhjärta att dunka snabbare.
En börjar bli härdad....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Nei, dette ser ikke spennende ut synes jeg. Gack. Synes dette ser provoserende dumt ut. Selvfølgelig, jeg er 41 år gammel og tar ikke til takke med hva som helst.

Hvis jeg kan friste med en form for kritikk av dette, sånn bare av å ha sett denne videoen, så tenker jeg at sånn "fantasy superhero" estetikk kombinert med "action spill" sjangeren er ikke kompatibelt med spenning og eventyr. Ikke er dette sci-fi heller. Hvis man hadde hatt en gigantisk robot som tråkket forbi folk på en markedsplass, så ville vel alt av småting måtte falle omkring på grunn av rystelsene i bakken vil jeg tro, og dette ville vel støyet en del. For mine hjerneceller er alt dette å forstå som å være "nonsense".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Jag är försiktigt optimistisk till detta spel. Trailern ser lovande ut, men behöver se lite mer gameplay innan jag säger 'shut up and take my money!'. Är rädd att det blir som med Division - snyggt, intressant story men inget end game.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Jag gillar dialogen de har mellan sig när de spelar. Exakt så pratar jag och alla andra jag spelar med

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

@Adrenochrome: Men The Division var sjukt kul fram tills dess

/TateM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Shinzou:

Många pratar om att detta liknar Destiny etc (inte spelat spelet så kan inte säga något om det), men för mig så får jag bara känslan av Xenoblade Chronicle X. Skell's, open world, olika machina etc. Men om det går att spela single/dual-co-op utan att man behöver vara i ett MMO så kan det säkert bli riktigt roligt!

Jag tycker inte att det är ett dugg likt Destiny. Känns mer som en blandning av Just Cause och som du själv nämnde, Xenoblade. Med möjligtvis ett litet inslag av Ghost Recon Wildlands i det att det verkar vara fokuserat på att spela i grupp. Men Destiny? Inte ett dugg! Destiny är för det första instansbaserat och sen är det first person.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Av det de visade blir det en försiktig tumme ner. Shared-world action-RPG kallar de det. Vi såg ju action och inte något rpg direkt. Jag tycker Bioware fjärmar sig allt mer från sitt ursprung, men det finns väl inte många kvar av de personerna som jobbade där.

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 16 GB Corsair V LPX 3200 | Gigabyte 2080 Ti 11GB Gaming OC | Acer XB271HU
7700K | Asus z270F | Msi 1080 Ti Gaming X
2500K | Asus Z77 | 16 GB | Asus R9 290X
Acer Windows Mixed Reality Headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Foolwolf:

Får nog säga att jag inte blir alls rörd det minsta av att se detta. Online värld, fett co-op etc är saker som inte får mig annat än att sucka då jag inte har fyra personer som jag kan spela med, eller ens två som jag kan skramla ihop till. Sådana här spel brukar även vara bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Nåja, efter denna E3 kan jag nog ta ett rejält struptag p åmin backlog skulle jag kunna tro. INte mycket som fick mitt gamla spelhjärta att dunka snabbare.
En börjar bli härdad....

Jag har ingen att spela med numer heller, fatta vad barn och karriär tar tid från sånt som är viktigt. Slänger iväg ett PM när det släpps så är vi ju två iallafall.

StoppaCopySwede

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Foolwolf:

En börjar bli härdad....

E3 har ju typ precis börjat, så hur du redan kan dra den slutsatsen låter extremt konstigt. Vi har både Sony, Nintendo och SquareEnix osv kvar + en massa annat.

Till topic: Anthem ser helt underbart ut! Destiny 2 kommer få det hett om öronen mot det här skönliret!

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Inte minst har gubbarna fått läppar, de kan röra sig med!

Det känns som år 2040 redan, vad kommer härnäst?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Foolwolf:

En börjar bli härdad....

Skrivet av Orisons:

Jag har ingen att spela med numer heller, fatta vad barn och karriär tar tid från sånt som är viktigt. Slänger iväg ett PM när det släpps så är vi ju två iallafall.

Tre. Då blir vi tre för jag har ingen heller att spela med så hänger på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Blir lite orolig och glad av att Bioware äntligen ger sig på open world och lägger sitt linjära crap åt sidan. Kan dom komma i närheten av Bethesdas open world känsla kan det nog bli en hit, annars blir det fail rakt av.

Bara det inte blir en DLC fest för content, måste finnas rikligt med content vid release!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av UncleDirty:

Bara det inte blir en DLC fest för content, måste finnas rikligt med content vid release!

DLC kan du nog räkna med...

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Wolfkin:

Fyra 😁

Asus Gryphon Z87 | i5 4670K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W | W10 | BF4: Livhusar
Asus VivoTab 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av holmberg:

Fyra 😁

Fem om jag lyckas skrapa ihop till ett nytt grafikkort tills dess (Mitt 670 gick i pension för två veckor sedan så sitter på ett geforce 260 som låg och skräpade..) Men bild får jag på det nya(gamla) iallafall!

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgs skärgård
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Orisons:

Det är väl just tiden som är det största hindret mot co-op. Lustig ekvation det där, att ju äldre men blir, ju mindre tid får man att disponera över helt fritt. Jobb, familj, sociala åtaganden, övrigt ansvar etc. Har stått vid sidan och sett på när hela den här trenden med co-op ation har ballat ur fullständigt. Men eventuellt, renthypotetiskt, skulle det kunna vara kul att hänga på någon gång. Vi får väl bilda en oldtimers-falang här på SC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

@serdyllon: Jo det låter som en bra ide. Jag ska ta tag i att skapa den där falangen så fort jag får tid........Skämt åsido, jag tror det här spelet kan bli bra, speciellt om man får ihop en bra grupp. Alla spel blir roligare om man är flera som spelar.

StoppaCopySwede

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008

Det som slog mig när jag tittade på gameplay var typ "Fy f*n va spel idag är snygga"

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 8GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze Screen: Benq Zowie XL2411 144hz Keyboard: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* Mouse: Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Wolfkin:

Vi får skaffa en liten glad grupp med spelare
Jag var aktiv i en Battlefield Clan som gjorde susen för mitt spelande med polare, men de flesta ville bara spela typ BF4 eller Ark, så det dog ut lite. En grupp där man kan samsas om tider och så för att spela hade kunnat vara något. Ha inplanerade spelträffar. Att bli vuxen och ta ansvar suger ibland

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av muSashi:

E3 har ju typ precis börjat, så hur du redan kan dra den slutsatsen låter extremt konstigt. Vi har både Sony, Nintendo och SquareEnix osv kvar + en massa annat.

Till topic: Anthem ser helt underbart ut! Destiny 2 kommer få det hett om öronen mot det här skönliret!

Trender och analyser. Mycket återvinning och en del nya saker samt VR och slå på trumman tjafs. Det är väldigt mycket yta, men jag ser inte särskilt mycket undertill som förvånar.

Ta nu inte detta som någon slags kritik, jag tror bara att då jag spelat spel sedan början av 80 talet, så har man sett och varit med om så mycket att jag helt enkelt inte blir lika överaskad längre. Om jag blir överaskad av något så skall jag glatt hojta till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av GizZm0:

Det som slog mig när jag tittade på gameplay var typ "Fy f*n va spel idag är snygga"

Du kan nog lugnt utgå från att det som visades i den här gameplay videon kommer vara långt ifrån vad som syns i själva spelet senare.

Vi lever i en tid när massiva downgrades är vardagsmat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av hg:

Du kan nog lugnt utgå från att det som visades i den här gameplay videon kommer vara långt ifrån vad som syns i själva spelet senare.

Vi lever i en tid när massiva downgrades är vardagsmat.

Är i och för sig Frostbite, och den motorn verkar kunna driva snygg grafik utan att prestandan går i botten. Tror faktiskt att det skulle kunna bli så pass snyggt som i trailern om man har hårdvara till det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ju fler gånger jag tittar på klippet desto tråkigare tycker jag spelet verkar. Kunde de inte ha visat lite mer berättande och inte bara en massa meningslöst skjutande. Jag tror (men hoppas inte) att detta spel kommer att var tråkigt som single-player spel.

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 16 GB Corsair V LPX 3200 | Gigabyte 2080 Ti 11GB Gaming OC | Acer XB271HU
7700K | Asus z270F | Msi 1080 Ti Gaming X
2500K | Asus Z77 | 16 GB | Asus R9 290X
Acer Windows Mixed Reality Headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Med Casey Hudson tillbaka kanske det finns hopp i alla fall..