Amnesia-samlingen gratis på Humble Store

Permalänk
Melding Plague

Amnesia-samlingen gratis på Humble Store

Det svenskutvecklade skräckspelet Amnesia: The Dark Descent skrämde vettet ur många spelare när det kom ut 2010. Nu finns originalet samt uppföljaren att hämta gratis på Humble Store.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Utmärkta spel, ett måste om man inte redan har dem!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Gratis är gott, tack för tipset.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Humble Bundle är näst efter GOG den bästa spelbutiken! Ger nästan bort ett spel månad efter månad och det är inte små titlar heller.

Jag förstår nog att det är spelutvecklarna som valt att ge ut spelen gratis men ändå.

Permalänk
Medlem

Mycket fina spel! Var det inte något liknande på psn + nyligen?

Kunde nästan tro treåringen spelat detta ikväll som sömnvägrar

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Det är få spel som lyckas bygga upp den stämningen som Amnesia (TDD) lyckas med. Läskigt som fan första gången.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har hört snack om det men aldrig testat så får se om det håller måttet nu då

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

lol@SweClockers att ni använder en Eurogamer affiliate-länk. Hastig copy/paste från Eurogamer-artikel eller ingår ni i samma koncern nu?

Permalänk
Medlem

Snyggt. Gillar detta. Trots allt 7 och 4 år på nacken. Tyvärr så avtrubbad av skräcklir att de blev mer av en walking simulator när jag lirade dessa. Men gillar typen av psykologisk skräck mer än jump scares. Om det får folk att i sin tur köpa SOMA, desto bättre. Frictional gör sin grej och gör det riktigt bra, värda framgången. Bara döpa sin motor till HPL, fantastiskt. Ser fram emot nästa projekt. Oroväckande lite nyheter från dessa bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk

Tack för infon! Har meddelat alla vännerna som är online på Steam också och dom uppskattade det

Spread the love!

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

@KoAoL: Vet inte vilket som är värst. Själv sitter jag som på nålar och måste pausa hela tiden av dylika spel. Vore trevligt att kunna vara lite mer avspänd under spelsessionerna, gillar ju skräckspel i grunden. Men man får ju verkligen valuta för tiden man lägger när man håller på att få en hjärtinfarkt förstås.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pålis:

lol@SweClockers att ni använder en Eurogamer affiliate-länk. Hastig copy/paste från Eurogamer-artikel eller ingår ni i samma koncern nu?

Jag erkänner, länken var uppe från en EG-artikel och jag missade att det var en affiliate-länk Det är åtgärdat nu, tackar

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Har kört igenom TDD säkert 6-7 gånger sen det släpptes, och mellan 100-200 timmar på spela/skapa mods. Det finns väldigt väldigt få skräckspel som lyckats skapa en sådan atmosfär som TDD gjort! Helt klart värt att spela igenom för er som ej gjort det

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Gratis är gott!

Visa signatur

Don't trust the duck