Inför DHL stöd Inet dumpa Postnord

Permalänk
Medlem

Inför DHL stöd Inet dumpa Postnord

Hade uppskattad om man kunde få paketen med DHL istället än Postnord.
har haft för mycket problem med Postnord senast aktiva är försenad för att de har personal som inte kan läsa fraktsedlar i Örebros lokaler och håller kvar paketen tills någon som är läskunnig kommer dit så istället få den idag så vet de inte ens när jag kan få paketet ligger fortfarande kvar i Örebro.

har man tur så får man nog paketet innan årsskiftet.

Alla företag borde dumpa Postnord paket förstörs, paket försenas väldigt få lyckas komma fram i normal tid längre.

Tror det nog finns en hel del människor som skulle bli nöjd slippa få sina paket med Postnord.

Permalänk

hur illa jag än tycker om postnord har aldrig ett enda paket från inet strulat.allt hat gått snabbt och perfekt!

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Ställer mig med föregående, har peppar peppar aldrig haft problem med paket...

Med det jag sett inifrån branschen, säger jag att det hade sett likadant ut oavsett vilken leverantör.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Hade uppskattad om man kunde få paketen med DHL istället än Postnord.
har haft för mycket problem med Postnord senast aktiva är försenad för att de har personal som inte kan läsa fraktsedlar i Örebros lokaler och håller kvar paketen tills någon som är läskunnig kommer dit så istället få den idag så vet de inte ens när jag kan få paketet ligger fortfarande kvar i Örebro.

har man tur så får man nog paketet innan årsskiftet.

Alla företag borde dumpa Postnord paket förstörs, paket försenas väldigt få lyckas komma fram i normal tid längre.

Tror det nog finns en hel del människor som skulle bli nöjd slippa få sina paket med Postnord.

Även strullet med Postnord. Så vill jag inte att mina paket skickas med DHL Eller just nu bryr jag mig inte om det kommer med DHL eller Postnord. Då jag har uttlämings ställe på båda sidorna. Och sen om det blir mindre Kina paket så kan det bli så att postnord blir bättre igen.

Men just det att jag ser att Postnord är bättre är för att dom har offtast mer utlämningsställen än vad DHL har. Dom brukar bara ha i större samhällen

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Det beror mycket på var man bor, här krånglar det typ inte (peppar peppar ta i trä) Enda är ett dåligt pakat paket som gått sönder och ett vattendränkt paket med mobil som de inte ens ville lämna ut.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Det beror mycket på var man bor, här krånglar det typ inte (peppar peppar ta i trä) Enda är ett dåligt pakat paket som gått sönder och ett vattendränkt paket med mobil som de inte ens ville lämna ut.

Jag har då fått helt nog med postnord nu kommer inte ens köpa frimärke så jävla nog av postnord har man fått, är fan sugen på dra dem inför domstol för kontraktsbrott, de säljer en tjänst och utlovar en leveranstid på köpet och de kan inte ens hålla det.

Vore fan kul och se vad en domstol skulle säga om ärendet.

Betalt 385:- i frakt från Norge på ett senaste paketet skulle vara här idag, men de valde skicka paketet från Örebro till Örebro för att försena leveransen med 1 arbetsdag, men då det är helg nu så gjorde dem väl det för passa på fylla upp antal paket till örebro innan det skickas ut igen.

**bort //mod//**
Av de senaste 20 paketen så har endast 7 lyckas komma i rätt till och utan skador, 13 paket har antigen haft skador, försenade leveranser, eller helt och hållet borttappad som det inte har någon aning om vart det har tagit vägen.

Men de lyckas ju samtidigt slarva bort en bilmotor https://www.expressen.se/motor/bilnyheter/postnords-tabbe-sla...

Skulle inte bli förvånad om de skulle kunna slarva bort en elefant om man posta en riktig elefant.

företaget är under all kritik och förtjänar alla offentliga klagomål som sprids i media, ska fan i mig köpa mig en åsna och skicka paket och ta emot paket med åsnan säkrare leveranser med den metoden.

§1.6
Permalänk
Skrivet av UMJ:

Jag har då fått helt nog med postnord nu kommer inte ens köpa frimärke så jävla nog av postnord har man fått, är fan sugen på dra dem inför domstol för kontraktsbrott, de säljer en tjänst och utlovar en leveranstid på köpet och de kan inte ens hålla det.

Vore fan kul och se vad en domstol skulle säga om ärendet.

Betalt 385:- i frakt från Norge på ett senaste paketet skulle vara här idag, men de valde skicka paketet från Örebro till Örebro för att försena leveransen med 1 arbetsdag, men då det är helg nu så gjorde dem väl det för passa på fylla upp antal paket till örebro innan det skickas ut igen.

**bort mod**
Av de senaste 20 paketen så har endast 7 lyckas komma i rätt till och utan skador, 13 paket har antigen haft skador, försenade leveranser, eller helt och hållet borttappad som det inte har någon aning om vart det har tagit vägen.

Men de lyckas ju samtidigt slarva bort en bilmotor https://www.expressen.se/motor/bilnyheter/postnords-tabbe-sla...

Skulle inte bli förvånad om de skulle kunna slarva bort en elefant om man posta en riktig elefant.

företaget är under all kritik och förtjänar alla offentliga klagomål som sprids i media, ska fan i mig köpa mig en åsna och skicka paket och ta emot paket med åsnan säkrare leveranser med den metoden.

ditt hat mot postnord har ju dock inget att göra med inet alls ju,då du inte nämner ett enda tillfälle dina paket strulat från just inet,skriv av dig på postnords hemsida istället för här kan jag ju tycka då inets logistik helt klart fungerar helt och hållet ju!
håll dig till ämnet här,blanda in paket från norge och bilmotorer liksom..helt orelevant gentemot inet!

§1.6
Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Hade vart skönt att få ett annat alternativ än PostNord helt klart. Undviker de helst.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tänk på att vissa bor där endast Postnord finns inom rimligt avstånd.
Och för mig har aldrig ett paket försvunnit och inget har varit sönder när jag fått dem.
Så nej, dumpa inte Postnord.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

ditt hat mot postnord har ju dock inget att göra med inet alls ju,då du inte nämner ett enda tillfälle dina paket strulat från just inet,skriv av dig på postnords hemsida istället för här kan jag ju tycka då inets logistik helt klart fungerar helt och hållet ju!
håll dig till ämnet här,blanda in paket från norge och bilmotorer liksom..helt orelevant gentemot inet!

Jag ogillar den men det vore ju så klart bra med alternativ än postnord de kan mycket väl ha kvar postnort men det borde finnas fler allnativ och välja på det är ju bara som ett tips jag tycker Inet borde tänka på

Permalänk

Jag gillar bäst när man kan välja fraktbolag och, inte minst, utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

Jag kan välja utlämningsställe med postnord på dom flesta sidor jag beställer ifrån.
Kommer alltid lika snabbt (oftast dagen efter beroende på vart man beställer) och haft strul EN gång under alla år jag skickat och fått paket med postnord vilket säkert är 98% av alla paket/brev man skickat/fått i sitt liv. EN gång.

Bra med fler val, så länge dom kan hålla nere priset på dom andra så.
Saken är att ju fler dom har desto fler aktörer måste dom förhandla med ang kostnader etc, vilket kan innebära högre kostnad för oss i slutändan.

Har svårt att tro på det där ang 7/20 paket också.
Känns bara som du vill spotta hat på postnord med denna tråden

Permalänk
Medlem

Har både tagit emot och skickat hundratals paket genom åren som privatperson och företagare. Procentuellt så är DHL värre än Postnord. Dock inte mycket. Så i mina ögon så fungerar då båda fraktbolagen lika bra/dåligt beroende på hur man då väljer att se på det.

Permalänk
Medlem

Jag har personligen aldrig haft problem med Postnord, varken som mottagare eller avsändare. Skickar en hel del paket varje månad då jag säljer vinylskivor på Tradera och alla har kommit fram i tid och hela och fina. Alla paket jag mottagit genom åren har också kommit fram i tid och varit hela och fina!

På mitt jobb där jag jobbar som lageransvarig får vi mestadels paket med DHL och varje vecka är det förseningar eller skadat gods! Så ytterst tveksam om DHL eller annat bolag skulle vara bättre än just Postnord.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att PostNord börjat dela ut paket på lördagar så min åsikt om dom har höjts ett snäpp. Skickades fredag morgon och kunde hämta ut lördag eftermiddag ist för att vänta hela helgen. Därmed sagt så är det alltid välkommet att kunna få välja transportsätt själv.

Permalänk
Medlem

Jag tycker postnord har funkat bättre än vad folk vill få en att tro, jag har haft 2 paket som skickats galet fel men det åtgärdades fort och för det mesta så är det bara upp till butikerna hur fort dom kan skicka varorna.
t.ex jag köpte nyligen lite saker från komplett och jag hade det hemma mindre än 24timmar efter jag beställt o oftast tar det inte längre än 1-2dagar från bra butiker.
cdon är väl undantaget dom tar sån jävla tid att bara packa varorna så där får man vänta en vecka innan fikarasten är slut verkar det som..

dhl har alltid varit långsamma som tusan, att vänta 1 vecka på sina grejer när dom fraktar är standard men ibland tar det ännu längre så jag undviker dom som pesten.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Som om det skulle bli bättre med DHL.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Postnord har alltid funkat bra.
Om bara paketet lämnar köpestället, så kommer det fort...
Komplett skickar paketen på söndag & postnord levererar på måndag.
Inet på tisdagar...
Numera levereras paketen även på lördagar.
Bor i samma hus som ICA, som har postnord & Schenker...medans DHL har närmsta utlämningsställe i grannbyn, ungifär 2 mil bort.
Tydligen är det en gammal DHL chef som bossar på Postnord nu.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Har haft en par paket som har haft postnord som en del i kedjan för att leverera paket åt mig i Finland. Kan egentligen inte klaga på deras service.

Här i Finland började Posten med något som de kallar smartpost för en 4-5 år sen, typ.. Och det om något är smidigt.
Enkelt förklarat de har en stor "bokhylla" med en massa låsta fack. När man får ett paket så kommer ett meddelande som sms med ens personliga kod. Då går man till smartposten skriver in koden på en touchpanel. Rätt lucka öppnas, man tar sitt paket och far hem. Kan hämtas när som helst på dygnet bara stället har öppet.

När man beställer något och väljer smartpost som leveranssätt, så väljer man samtidigt, vilken smartpost som de skall levereras till.

Smartposten (bokhyllorna) finns lite överallt i mataffärer, större bensinstationer m.m.
Bensinstationer är ju inte ett alternativ i Sverige överlag iaf.

Edit. smartpost info på svenska

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

@Wyver: är inte det här samma koncept som boxarna man fick post till förut (eller ja, några kanske får dit fortfarande?). Iaf här hade vi så förr att man hade en nyckel, så gick man till vart boxarna är i byn, och låste upp den lådan och tog sin post

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Köpte ett bastant skrivbord, skivan kom krossad. DHL hade kört in den i en pir med en truck i hög hastighet. Fick en ny bordsskiva skickad till mig, den kom med sargerna bortslagna och bucklade(4mm stål) av att en trucks gafflar hade slagit igenom sidan av paketet i hög hastighet och slagit bort dem från bordsskivan.

Nej DHL är fan sämre än Postnord.

Permalänk
Medlem

@Wyver: Fick ett paket från DHL nyligen där man använde ett liknande system. Vara bara att slå in en kod så öppnades ett fack med mitt paket.

Permalänk
Medlem

Tycker svenskar är löjligt bortskämda vad gäller paketleveranser, massor av trådar över småsaker som "oj det tog 4 dagar, oj de skickade inte mitt paket innan kl 5, oj den kom inte till min dörr för jag orkar inte besöka postkontoret". Beställer jag något till Åland måste jag vanligtvis vänta 1-4 veckor och betala dubbla moms + transportavgifter + hämta paketet från postkontor med ID handlingar.

Beställer jag från sverige eller finland tar det en vecka. Europa 2 veckor och USA + övriga länder 3-4 veckor. Bara att fjärrlåna en bok via biblioteket betyder 1-2 veckors väntan och avgifter. Orka klaga på tider och priser, VAR GLADA så länge ni får varan hel.

Permalänk
Medlem

Postnord skulle köra ut min DXRacer till mitt hem torsdags men gissa vad, de kom aldrig.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

PostNord har funkat galant, det är nog mest "kinapaket" som strular för folk.
Sedan är det inte bara att byta leverantör, det skall upphandlas.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Ja, vad är väl ändå en fredagskväll om man inte får sitta och hata på lite i-landsproblem. Om det sen råkar vara ett ickeproblem är inte så noga, det är ju tufft att hata och sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Smartposten (bokhyllorna) finns lite överallt i mataffärer, större bensinstationer m.m.
Bensinstationer är ju inte ett alternativ i Sverige överlag iaf.

Smartpost lät smidigt!

Norra Sverige har ofta som val att få posten till bensinstationer. Däremot har Coop tagit över mycket av vad OKQ8 brukade göra förut. Skulle tro att dom ger bättre pris, och med tanke på att alla affärer har öppet till 22 varje dag nu så gör det ingen skillnad.

ONT: Pordnord ger alltid bäst service. Dom har bäst utlämningsställen. Jag har aldrig haft problem med vare sig företagspaket eller privata paket eller post. Ibland kan handskrivna saker ta lite längre tid men allting hittar ju fram som det ska.
Både Schenker och DHL har minuspoäng i min bok. Har fått trasiga försändelser i jobbet, kundservice per telefon är hemsk, och en DHL bil körde nästan in i mig på ett torg en gång. Svängde in på torget i tretti knyck just när jag skulle gå ut på ett övergångsställe.

1. Postnord
2. Schenker
3. DHL

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Fan vad trött jag blir på alla hatinlägg på postnord! Vad är det folk har svårt att förstå? ALLA företag med många kunder alternativt onormalt stora volymer har problem med kundnöjdhet! Det händer att postnord hanterar 4-500 tusen paket om dagen, bara i inkommande paket till Arlanda från utlandet om jag har förstått det riktigt. Rent statistiskt är det en omöjlighet att inte en liten del av dessa kommer att hanteras fel, antingen för att avsändaren gjort fel eller något annat oförutsett gått fel. Det går INTE att utveckla system som är 100 % -iga utan att de blir mycket dyra. Och tom då kommer den mänskliga faktorn förstöra statistiken. Kolla på totalt antal klagomål som kommer in i alla branscher, det är de stora aktörerna som har de flesta klagomålen. Det bara blir så rent statistiskt. Sen har det alltid varit så att missnöje skriker alltid högst, mer ovanligt att folk ger ros när det går bra. Jag tycker postnord gör ett bra jobb utifrån de förutsättningar de har att jobba med. Folk fattar inte vad digitaliseringen har betytt för postnord som företag, med minskade intäkter och omstrukturering pga ändrade förutsättningar! Sen att folk inte fattar problematiken med kinapaketen är bara löjligt. Jag tycker det är underbart att ett företag sätter ner foten och bara bestämmer sig för när någonting inte är hållbart i en verksamhet som drabbar ett helt land! Bara för att något är billigt och har gratis frakt så tycker tydligen många att de har bara rättigheter och inga skyldigheter. Det är inte mycket som är gratis i livet borde fler fatta.
Och för att ta det på ett mer personligt plan, ja, jag har med haft problem med leveranser från postnord. Men istället för att gnälla väljer jag att förstå och inser att det är inte hela världen om det tar ett par extra dagar för att paket att komma fram. Visst kan det betyda annat för andra men för faen, jag köper inte att alla som klagar inte kunde vänta de extra dagarna utan några större problem. För tusan, inser ni inte hur bra vi har det i detta land? Snacka om att vara bortskämda och/eller okunniga .... Såja, nu har jag också kräkt av mig!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Hade uppskattad om man kunde få paketen med DHL istället än Postnord.
har haft för mycket problem med Postnord senast aktiva är försenad för att de har personal som inte kan läsa fraktsedlar i Örebros lokaler och håller kvar paketen tills någon som är läskunnig kommer dit så istället få den idag så vet de inte ens när jag kan få paketet ligger fortfarande kvar i Örebro.

har man tur så får man nog paketet innan årsskiftet.

Alla företag borde dumpa Postnord paket förstörs, paket försenas väldigt få lyckas komma fram i normal tid längre.

Tror det nog finns en hel del människor som skulle bli nöjd slippa få sina paket med Postnord.

Vad har Inet sagt när du har bett dom använda DHL för dina paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad har Inet sagt när du har bett dom använda DHL för dina paket?

Ingen aning tänkte ta fråga här, fler allnative hade så klart varit bra.

Då jag inte fick mitt paket från Norge på fredagen så fick jag lov åka köpa mig en ny enhet i Sverige i butik för 17 053:- paketet har inte ens kommit än trotts att det är måndag.

Men när jag får det så kommer man få sitta med 2 enheter, men det känns lite drygt behöva betala 17k för att Postnord inte kan levererar paket enligt avtalen.

Kan ha förståelse med föreningar för naturkatastrofer, översvämningar, krig, vägar eller broar som rasat samman då det är utom posten kontroller, men att de håller paket i syfte samla upp paketen och försena leveranser på de grunderna det är för mig oaccetabelt.

Tyvärr är inte inte första eller kommer bli den sista gången med problem med Postnord om jag inte kan helt och hållet bojkotta Postnord.

Vilket jag kommer göra nu, kommer fan även fakturera Postnord 17.000, får väl prova dra in beloppet för ekonomiskt skada Postnord har orsakat för att bibehålla paketet för uppsamling, i domstol har fått nog med det där bolaget nu så känner inte att man har något annat val än försöka dra dem i domstol om man inte kan komma överens med kundtjänst, åtminstoende försöka mötas på mitten.