Facebook introducerar program för att uppmuntra spelströmning

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Jag använder Facebook till 90% för att hålla mig uppdaterad på när nästa album släpps av de band och artister som jag gillar och information som jag tycker är intressant (t.ex. SpaceX, NASA och liknande).
Den mest irriterande saken på Facebook är det eviga taggandet på videoklipp som oftast är stulna från Youtube och berikats med minst 8 emojis.
Unfollow på Facebook är en viktigt funktion, även "never show Börjes Bästa Videoklipp".

Det är tillräckligt svårt att bli av med alla onödiga notifications som det är idag, kommer bli ännu mer skit nu hehe

Att hålla sig uppdatera med dom senaste nyheterna är ju något som hade varit perfekt om inläggen hade kommit i rätt ordning efter tid. Men just nu finns det ingen logik i vad som visas i flöded och därmed tycker jag Twitter är det ända stället detta fungera för att kunna hålla sig uppdaterad med nyheter.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

När kommer Facebook släppa mörkt tema?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

När kommer Facebook släppa mörkt tema?

Att facebook ska släppa ett mörkt tema tror jag inte mycket på (men jag som du, kan ju hoppas)

Annars så finns det ju Tillägg/Tema som gör det du efterfrågar.

Nu kör jag Firefox, hur det ser på andra webbläsare, kan jag inte uttala mig om....

Men sök på Dark Them i dina tillägg/tema så hittar du nog det du söker.

T e x "Dark background and light text" Makes every page (or only pages that you want) to have light text on dark background. Exact colors are customizable.

Är enbart ett exempel, finns så många fler, om man orkar leta.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Att facebook ska släppa ett mörkt tema tror jag inte mycket på (men jag som du, kan ju hoppas)

Annars så finns det ju Tillägg/Tema som gör det du efterfrågar.

Nu kör jag Firefox, hur det ser på andra webbläsare, kan jag inte uttala mig om....

Men sök på Dark Them i dina tillägg/tema så hittar du nog det du söker.

T e x "Dark background and light text" Makes every page (or only pages that you want) to have light text on dark background. Exact colors are customizable.

Är enbart ett exempel, finns så många fler, om man orkar leta.

Jag vet redan att det finns tillägg. Men jag vill ha officiellt stöd av Facebook. Precis som Twitter har gjort. Jag tycker det ser mycket bättre ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@anon159643 Dom flesta som tittar på Twitch är yngre med mycket fritid. För dom som jobbar så har inte alla en familj att ta hand om och då blir det en del fritid över. Kanske jobbar man bara sina 8 timmar om dagen och inte konstant jobbar över. Samma gäller egentligen för Netflix. Förmodligen mycket tittande för arbetslösa som lever på bidrag, känner till ett par stycken som jag bor granne med som levt på bidrag i åratal och gör i stort sett inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om du nu är så jävla less på skiten! Varför loggar du in där då?

Är det ett tvångsmässigt beteende från din sida att du måste in där?

Varför inte göra det enkelt för dig själv, sluta gå in på facebook!

Klart! Alla nöjda

Nu är jag inte en vidare stor facebookfan direkt!
Men visst jag sitter där några dagar i veckan, och många saker är ju rätt roligt, och några sidor kan ju vara riktigt trevligt att följa.

T e x Sweclockers, Firefox, Xmarks, Moderskeppet, Macworld, Inet, Cpuid, Steam, Malwarebytes, Dropbox, Kjell & Company, ASRock etc etc om man gillar teknik.

Sen finns det ju lite otekniska sidor med Typ: AC/DC, Megadeth, Guns N`Roses, Iron maiden, Kiss, Van halen, Metallica.... etc etc

Man behöver inte ha en massa "vänner" Det är helt ok att bara följa olika grupper/sidor!

Men det visste ni väl redan

Eller

Jag har aldrig sagt att jag har facebook, vilket jag inte har. Jag bara hatar det för att det förstör allt. Världen var så mycket bättre innan facebook.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Så skit i Facebook då. Är väl inte så jäkla svårt att låta bli?

Jag har inte facebook.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Känns som det här hade varit helt rätt om det hade varit för tre år sen.
Twitch är så löjligt stora inom streamingen och så fokuserade på just det att jag har svårt att se att Facebook kan ta många stora namn - visserligen är det kanske just de små/enklare streamarna de vill ska finnas på plattformen. Det blir ännu ett sätt för Facebook att få klämma ur mer content från sina användare

Permalänk
Medlem

Dvs Facebook skall införa monopol och döda ännu en till marknad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Dvs Facebook skall införa monopol och döda ännu en till marknad.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du att Facebook kan lyckas slå ut både twitch och Youtube?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Keeper of Traditions

De kanske skulle fixa sin spelare först, den är hur laggig som helst just nu. ESL klantade sig ganska rejält...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Må vad man tycker om Facebook, men ibland är det bra att ha för vissa fall. Kör endast Facebook för butikserbjudande, support ärende och vissa spel kräver Facebook login.
Speciellt med support ärende är det bra att ha, vissa företag som El-G har ingen mail support och orkar inte stå i kö med telefon support som ibland kan dröja väldigt länge för vissa företag. Då är det bättre kontakta via facebook chatt och få hjälp där.

Jag lämnar aldrig ut riktiga uppgifter om mig själv på sociala medier. Utan kör med falskt på alla sociala medier. Kan vara så jag aldrig vinner nåt på facebook tävlingar.

Det är bara att acceptera var trenden är på väg.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Kan facebook bara DÖ, så jävla less på skiten.

Behandla det som dött så är det inget större problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Att hålla sig uppdatera med dom senaste nyheterna är ju något som hade varit perfekt om inläggen hade kommit i rätt ordning efter tid. Men just nu finns det ingen logik i vad som visas i flöded och därmed tycker jag Twitter är det ända stället detta fungera för att kunna hålla sig uppdaterad med nyheter.

Man får gå in och ändra hela tiden i Facebook att den inte ska visa "popular" först, utan i ordning. Plus att (per sida) kan du välja hur du följer. Jag kör View First på saker som jag verkligen inte vill missa, då gäller det en stundande release av skivor eller liknande
Har aldrig kommit in i Twitter riktigt, även om det är smidigt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Jag har aldrig sagt att jag har facebook, vilket jag inte har. Jag bara hatar det för att det förstör allt. Världen var så mycket bättre innan facebook.

Om du nu inte har Facebook!
På vilket sett förstör det allt för dig?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om du nu är så jävla less på skiten! Varför loggar du in där då?

Är det ett tvångsmässigt beteende från din sida att du måste in där?

Varför inte göra det enkelt för dig själv, sluta gå in på facebook!

Klart! Alla nöjda

Nu är jag inte en vidare stor facebookfan direkt!
Men visst jag sitter där några dagar i veckan, och många saker är ju rätt roligt, och några sidor kan ju vara riktigt trevligt att följa.

T e x Sweclockers, Firefox, Xmarks, Moderskeppet, Macworld, Inet, Cpuid, Steam, Malwarebytes, Dropbox, Kjell & Company, ASRock etc etc om man gillar teknik.

Sen finns det ju lite otekniska sidor med Typ: AC/DC, Megadeth, Guns N`Roses, Iron maiden, Kiss, Van halen, Metallica.... etc etc

Man behöver inte ha en massa "vänner" Det är helt ok att bara följa olika grupper/sidor!

Men det visste ni väl redan

Eller

Skrivet av warh0g:

Jag använder Facebook till 90% för att hålla mig uppdaterad på när nästa album släpps av de band och artister som jag gillar och information som jag tycker är intressant (t.ex. SpaceX, NASA och liknande).
Den mest irriterande saken på Facebook är det eviga taggandet på videoklipp som oftast är stulna från Youtube och berikats med minst 8 emojis.
Unfollow på Facebook är en viktigt funktion, även "never show Börjes Bästa Videoklipp".

Det är tillräckligt svårt att bli av med alla onödiga notifications som det är idag, kommer bli ännu mer skit nu hehe

Jag är väldigt sällan inne på Facebook, jag använder mest messenger. Men i vissa fall "måste" man nästan logga in, tex om man är inbjuden till ett evenemang eller liknande. Och jag använde det som ni beskriver förr, för att få uppdateringar från mina favoritband, om spel eller andra intressanta nyheter. Men nu är det omöjligt att använda det så.

Det allra största problemet är att man ser ALLT som alla ens vänner gillar/kommenterar/blir taggade i. Och I 99,9% av fallen är det otroligt tråkiga videos och meme-bilder. Och det är nästan allt man ser. Som någon sa, Facebook är som en mail utan spamfilter, det är helt absurt hur mycket skit man ser. Och som jag sa, ibland "måste" man nästan gå in och kolla om det är något särskilt. Eftersom alla ens vänner använder det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om du nu inte har Facebook!
På vilket sett förstör det allt för dig?

Det finns.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Facebook har insett att inget på sidan är tilltalande längre och försöker skapa nya segment. Ser inte riktigt vad som är dålig med konkurrens då twitch helt ärligt inte jobbar på att bli bättre.

Jag tor det är lite hela problemet med Facebook. De vill försöka ändra sig för att öka sin popularitet igen, när det egentligen är just av den anledningen som folk börjar ogilla dem till att börja med. "Jack of all trades, master of none"

Skrivet av skog1s:

Om du nu inte har Facebook!
På vilket sett förstör det allt för dig?

Nu är inte jag NympH, men personligen så ogillar jag hysterin och det allmänt okritiska tänkandet som jag upplever uppstår via sidan. Det handlar ofta om att överösa sig själv och de man gillar med diverse superlativ för att fiska, i min mening, meningslösa "likes" utan att faktiskt tänka efter ifall det är motiverat, samtidigt som det uppfattas som konstigt ifall man, som jag, inte har Facebook och inte gillar konceptet med att dela sitt privatliv offentligt.

Att man dessutom kan koppla samman tjänster med Facebook som i praktiken inte gör något annat än visa att du använder företag X gagnar nästan bara företagen som får gratis reklam, samtidigt som videor/fanart/etc. från andra sidor verkar vara väldigt lätt att sno och tjäna pengar på utan att originalskaparen får bli uppmärksammad eller tjäna något på det.

Like-systemet känns också som ett luftslott där skapare av innehåll inte nödvändigtvis når ut till alla följare när de skapar något nytt. Men då kan de köpa sig "likes" istället, "likes" som till stor det består av bottar eller dylikt och som inte representerar människornas egentliga åsikter kring produkten.

Det är inte Facebook i sig, utan konceptet och dess påverkan på samhället i stort som jag ogillar. Mitt motstånd är därför mer en principsak än något annat. Jag har inga konkreta bevis, men jag tror även att Facebook, direkt eller indirekt, är den största orsaken till psykisk ohälsa senaste decenniet som följd av all denna sociala press att allt ska vara så perfekt som Facebook vill försöka få det att se ut.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."