Permalänk
Medlem

Gul FPS räknare dykt upp?

Först när jag köpte mitt 1080Ti och Asus Predator X34A så tänkte jag hmm vad bra det vore med en fps räknare..
la på den i GF Experience.. nu har jag 2 stycken på varandra i övre högra hörnet..

En gul som mest visar 100, den som ligger snett bakom är från GF Exp. den viosar upp mot 300,
Men vart f-n kommer den gula ifrån?
Kan inte dra mig till minnes jag aktiverat en till???

dessutom varför visar dom inte lika?

är det för att G-Force inte är aktiverat på tex skrivbordet?

Permalänk

@Unpoor:

I vilket spel/program syns den?

Har du overwolf(temspeak),fraps eller ditt gpu overclock tool installerat? vissa kommer numera med FPS räknare.

EDIT:
Vill minnas geforce har någon form av gul fps counter också men minns inte i vilket sammanhang..

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Inaktiv

Inte så att du startat den inbyggda fps-räknaren på skärmen kanske?

Permalänk

@anon276229:

Där har du svaret såvida inte ovannämnda orsaker finns.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Bildexpert 📺

Precis, inbyggda Hertz-mätaren i skärmen som talar om vilken uppdateringsfrekvens som skärmen arbetar med. Medan Geforce-mätaren talar om bildhastigheten i fps som grafikkortet renderar.

Permalänk
Medlem

Ahh tnx höll på att bli tokig.. kan inte minnas jag slagit på den dock???
Nåväl löst problem )