Har fått vänta 5 månader och endå ingen tangentbord av Corsair

Permalänk

@XPerion: mitt orginal hette CH-9000118-ND och de senaste 3 tangentborden jag fått har hetat CH-9101010-NA
skrev i mitt senaste mail till dem och frågade om de inte bata kunde beställa ett valfritt åt mig från tex komplett.se eller liknande
men har inte fått något svar av dem

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

@XPerion: mitt orginal hette CH-9000118-ND och de senaste 3 tangentborden jag fått har hetat CH-9101010-NA
skrev i mitt senaste mail till dem och frågade om de inte bata kunde beställa ett valfritt åt mig från tex komplett.se eller liknande
men har inte fått något svar av dem

Det kommer dom inte göra, utan dom skickar ut endast det som dom har i lager. Just den modellen CH-9000118-ND har dom inte i lager och du får vänta tills åter i lager. Om det nu någonsin gör det. Om du absolut inte måste ha K70 RGB Cherry RED, följ mitt tips och välj andra som dom har i lager som ersättnings produkt istället.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: Fast när jag pratade med deras live support så skulle det inte vara något problem tydligen att få ett nytt. kan länka vad som sades:
MarkAnthony TS: we apologize for this inconvenience, can you provide original ticket for the replacement?
Tony Skagerlund: i live in sweden so i realy cant use the US layout on keyboard i need the nordic layout
Tony Skagerlund: ok one sec
Tony Skagerlund: 619418
MarkAnthony TS: alright
MarkAnthony TS: let me see if we have and nordic keyboard in stock ok?
Tony Skagerlund: ok sure
MarkAnthony TS: so here's what is require from you tony
MarkAnthony TS: will be using 630669
MarkAnthony TS: the lastest ticket you have created
Tony Skagerlund: ok
MarkAnthony TS: i will send you prepaid label to send
MarkAnthony TS: the unit
Tony Skagerlund: perfect
MarkAnthony TS: then i will book item once we have receive the wrong layout
MarkAnthony TS: http://www.corsair.com/en-us/k70-lux-rgb-mechanical-gaming-ke...
Tony Skagerlund: looks good, and i hope i get the nordic layout this time
MarkAnthony TS: and also please include the original invoice
Tony Skagerlund: orginal from?
MarkAnthony TS: for your keyboard
Tony Skagerlund: like i did on my first ticket?
MarkAnthony TS: yes
MarkAnthony TS: on the ticket we decided to ise
MarkAnthony TS: use*
Tony Skagerlund: ok i will
Tony Skagerlund: can u plz ad a note or someting so they send the nordic layout this time, i dont wanna have to send another us one back
MarkAnthony TS: and will personally make sure this time that ND is gonna be ship
Tony Skagerlund: perfect
MarkAnthony TS: would there be anything else?

och går man in på länken han skickade och går på återförsäljare så har ju tex komplett 100+ i lager så jag ser inget problem i att de skickar mig ett?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

@IReturtony
Ett företag går inte och köper tillbaks från en återförsäljare. Utan dom skickar det som dom har i lager. På chatten så har han länkat till en produkt som dom inte har i lager, vilket du skulle tagit upp och påpekade det om dom kunde verkligen skicka något som dom inte har i lager. Men hoppas du har tur denna gång, fast gissar det kommer bli samma sak igen med NA version då ND versionen finns ju inte i lager hos dom.

När jag kontaktade LIVE support, så kollade hon från Corsair vilka dom hade i lager och skrev direkt ut modell nr, som dom hade inne i lager. Jag kollade direkt upp på deras hemsida om det fanns inne i lager. Det var då jag valde K70 RGB LUX, som endast fanns i lager hos dom.

Men lycka till och hoppas du får rätt version denna gång.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Jag ordnar så du får rätt tangentbord, ursäkta för allt krångel du haft!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Jag ordnar så du får rätt tangentbord, ursäkta för allt krångel du haft!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Vad bra att det förhoppningsvis kan lösa sig och att du tar tag i det. Jag trycker dock återigen på att ni bör erbjuda TS någon värstingmodell (eller slänger med ny mus, eller liknande) istället för att endast skicka rätt tangentbord. Det är era (bristfälliga) rutiner som har gjort att det inte har kunnat lösas på ett halvår och jag tycker att det är i just dessa fall där kunden bör få någon typ av kompensation.

Saker och ting kan självklart gå fel, men när det flera gånger går så här käpprätt åt helvete bör man satsa på att återfå kundernas förtroende.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Shakermaker:

Vad bra att det förhoppningsvis kan lösa sig och att du tar tag i det. Jag trycker dock återigen på att ni bör erbjuda TS någon värstingmodell (eller slänger med ny mus, eller liknande) istället för att endast skicka rätt tangentbord. Det är era (bristfälliga) rutiner som har gjort att det inte har kunnat lösas på ett halvår och jag tycker att det är i just dessa fall där kunden bör få någon typ av kompensation.

Saker och ting kan självklart gå fel, men när det flera gånger går så här käpprätt åt helvete bör man satsa på att återfå kundernas förtroende.

Nya grejer är på väg till TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Nya grejer är på väg till TS.

Bra jobbat!

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Nya grejer är på väg till TS.

Då vill jag börja med att ge ett stort tack till Corsair Johan som fixade mitt problem som jag har haft i 6 månader.
Är verkligen supernöjd med mitt nya tangentbord så dagens ros går till Corsair Johan mycket bra jobbat!
/Tony

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Det kan skilja lite på garantier beroende på vad det gäller, självklart. om du köper en vara från CDON så står det 2 års garanti så är det CDON som är skyldig att ge dig garanti i 2 år. Sen kan det ibland vara ex 3 år från tillverkaren. Då måste man vända sig till tillverkaren efter 2 år. RAM är vanligt att det är 1-2 år från säljaren, men tillverkaren lämnar livstid. Så står det CDON 2 års garanti så är det bara ringa dem å be dem ge dig ett nytt.

Sen kan du ju alltid kolla om corsair har någon svensk ÅF du kan prova å ringa för att få hjälp.

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fragwolf:

Det kan skilja lite på garantier beroende på vad det gäller, självklart. om du köper en vara från CDON så står det 2 års garanti så är det CDON som är skyldig att ge dig garanti i 2 år. Sen kan det ibland vara ex 3 år från tillverkaren. Då måste man vända sig till tillverkaren efter 2 år. RAM är vanligt att det är 1-2 år från säljaren, men tillverkaren lämnar livstid. Så står det CDON 2 års garanti så är det bara ringa dem å be dem ge dig ett nytt.

Sen kan du ju alltid kolla om corsair har någon svensk ÅF du kan prova å ringa för att få hjälp.

I Sverige har vi tre års reklamationsrätt, så du har alltid rätt att lämna in en produkt till säljaren för reparation i tre år, om du inte har haft sönder den själv det vill säga. Man ska aldrig vända sig till tillverkaren i första hand. Tillverkarens garantier kan vara sämre än reklamationsrätten enligt konsumentköplagen. Vanligt är tex att du behöver stå för frakten till och från tillverkaren själv.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig med alla returer, Returtony!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Returtony:

Då vill jag börja med att ge ett stort tack till Corsair Johan som fixade mitt problem som jag har haft i 6 månader.
Är verkligen supernöjd med mitt nya tangentbord så dagens ros går till Corsair Johan mycket bra jobbat!
/Tony

Härligt att höra att allt löste sig, trevlig helg på dig!