Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Den är för jävla fin.
Ardbeg slår den dock :]

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bailah:

Den är för jävla fin.
Ardbeg slår den dock :]

Skickades från m.sweclockers.com

Inte testat 10 årig Ardbeg, corryvreckan var dock fruktansvärt god Stod i valet och kvalet mellan denna samt en 10 årig Ardbeg.

Men har aldrig testat Caol Ila så kul med något nytt Annars är Lagavulin, Talisker samt Laphroaig favoriterna!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6301633/plantronics-rig-800hd-pc-...

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

"Behövde" ännu en Neo Geo till samlingen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Blev lite inhandling från Matsmart.

30 st Juleskum (3kg totalt)
10 st Kexchoklad
3 st Kexrån Glutenfria

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

5.1.2, ny borrhammare, högtalare och 4K Blu-rayspelare

Har ett tag varit sugen att hänga på Atmos-tåget då både Netflix och de flesta 4K Blu-rayfilmerna börjat att stödja formatet. Ett tag var jag inne på att byta hela mitt 5.1 system mot ett som inkluderar uppåtriktade Atmos-högtalare i frontarna. Men efter lite eftertanke vore det dårskap att sluta använda mitt helt utmärkta Infinity Cascade-system (10 år+ på nacken) och mycket bättre att komplettera med 2 extra högtalare.

Problemet är att de flesta högtalare anpassade för att köra Atmos antingen är gjorda för att ligga på frontarna och låta ljudet studsa i taket vilket inte funkar med formen på mina Infinity Cascade eller för takmontering som jag har noll lust att göra.

Men så hittade jag till slut SVS Prime Elevation som funkar utmärkt att montera strax under taket högt uppe på väggen fram. Yamaha tycks hålla med om att detta är bättre än "studsvarianten", detta från manualen till min stärkare: "Install the presence speakers on the front side wall. It delivers a natural sound field with excellent likage of left, right, top and bottom sound spaces, and sound extensity effectively."

SVS Prime Elevation finns att köpa hos Hembiobutiken.se.

Här är ett par tester:
Home Theater
AVS Forum

Det behövdes en del logistik för att få högtalarna på plats, en stege och en ordentlig borrmaskin. Då min gamla trötta slagborrmaskin inte klarar av de diamanthårda betongväggarna i min lägenhet så inskaffade jag en Bosch GBH 2-20D Pro borrhammare som utan några problem fixade de 8st 8mm hålen som behövdes.

Efter en hel del mätande och vinglande på stege (2.7m upp till taket) så satt äntligen högtalarna på plats exakt där de skulle, vattenpasset gav mig mer än godkänt.

SVS Prime Elevation använder ett snabbfäste som skruvas fast i väggen som man sedan hakar på högtalaren på. Undvik dock de usla pluggar och skruvar som medföljer och använd riktiga grejor.

I samband med monteringen av högtalarna så bytte jag också ut min budget 4K Blu-rayspelare LG UP970 som visserligen var rätt billig men som också visade sig vara billig när det gällde att snurra skivor bra. Den är numera på service då den vibrerar och låter så in i helsike att den inte går att använda, dessutom hänger den sig ibland. Ny spelare blev en tre gånger så dyr Oppo UDP-203 men det är värt pengarna, det är som att jämföra en Skoda från 1970-talet med en Porsche från 2010-talet.

Nu är mitt hemmabiosystem helt komplett, alla delar är på plats. LG OLED65B7V, Yamaha RX-A1070, Oppo UDP-203, Canal Digital digitalbox, Surface Pro 4 som HTPC (används bara för HBO Nordic numera) och en Nintendo Switch, jag är nöjd och glad. Den sista biten vore om jag kunde hitta några tunna snygga kabelkanaler för sladdarna från de väggmonterade högtalarna. Någon som har några bra förslag på kabelkanaler?

Testkörde allt igår med Star Trek Beyond (4K HDR+Atmos) och It (4K Dolby Vision+Atmos) och jäklar vad bra det var, både bild och ljud, inga mer biobesök för mig ever! Dolby Atmos är väldigt effektivt och får en att känna att ljudet kommer från alla håll utan att kunna identifiera någon högtalare. Riktigt, riktigt imponerande.

PS! Alla som tänkt svara med att det är idiotiskt att placera Blu-rayspelaren ovanpå förstärkeran kan låta bli. Även vid extremt hög ljudvolym blir förstärkaren bara ljummen och det är dessutom ett gap på över en centimeter mellan enheterna. Det går framåt på elektroniksidan, min gamla stärkare (10 år?) med samma effekt blev skållhet...

PS2! Har givetvis bakhögtalare och en subwoofer som inte syns i bild men som matchar mitt system. Totalt sett låter de utmärkt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Blev ny bil

och nya hörlurar! (galet nöjd med dom)

sorry för dåligt bilder!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

8Bitdo SF30 till mitt SNES Mini
191:- ink frakt på Aliexpress.

Permalänk
Medlem

Köpte röd lamin-x vinyl för baklyktorna på bilen, ville ha en djupare jämn röd färg över hela lyktorna, gillar inte den "platta" röda färgen det är original, och så ville jag gärna dölja det orangea och genomskinliga från blinkers och backljusen.

Vänster lykta på bilden är original, höger är med vinylen på.

Är riktigt nöjd faktiskt, det är en djupare röd färg i verkligheten, svårt att fånga på foto.

Vet att den behöver en tvätt, men det får vänta några dagar tills vinylen fäster sig

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Blev en "riktig" skärm till datorn, riktigt nöjd, milsvid skillnad mot mina gamla skärmar (TN, 60Hz).

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Efter att ha gått igenom begagnat sektionen för Wii-spel i några år hittade jag äntligen The Last Story för en rimlig peng. Dom andra två slank med i bara farten då det var 3 för 2 #hoarder

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig längre pga resor o mkt som vill filmas

Fixat bildlänk /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/9cWsS

Nykomling till familjen.

Permalänk
Avstängd

Kom nyss hem med en ny EdgeRouter X. Nu skall väl äntligen allt strul jag haft med ostabilt internet vara löst.

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har ett tag varit sugen att hänga på Atmos-tåget då både Netflix och de flesta 4K Blu-rayfilmerna börjat att stödja formatet. Ett tag var jag inne på att byta hela mitt 5.1 system mot ett som inkluderar uppåtriktade Atmos-högtalare i frontarna. Men efter lite eftertanke vore det dårskap att sluta använda mitt helt utmärkta Infinity Cascade-system (10 år+ på nacken) och mycket bättre att komplettera med 2 extra högtalare.

Problemet är att de flesta högtalare anpassade för att köra Atmos antingen är gjorda för att ligga på frontarna och låta ljudet studsa i taket vilket inte funkar med formen på mina Infinity Cascade eller för takmontering som jag har noll lust att göra.

Men så hittade jag till slut SVS Prime Elevation som funkar utmärkt att montera strax under taket högt uppe på väggen fram. Yamaha tycks hålla med om att detta är bättre än "studsvarianten", detta från manualen till min stärkare: "Install the presence speakers on the front side wall. It delivers a natural sound field with excellent likage of left, right, top and bottom sound spaces, and sound extensity effectively."

SVS Prime Elevation finns att köpa hos Hembiobutiken.se.

Här är ett par tester:
Home Theater
AVS Forum

Det behövdes en del logistik för att få högtalarna på plats, en stege och en ordentlig borrmaskin. Då min gamla trötta slagborrmaskin inte klarar av de diamanthårda betongväggarna i min lägenhet så inskaffade jag en Bosch GBH 2-20D Pro borrhammare som utan några problem fixade de 8st 8mm hålen som behövdes.

https://i.imgur.com/9LnFP9o.jpg

Efter en hel del mätande och vinglande på stege (2.7m upp till taket) så satt äntligen högtalarna på plats exakt där de skulle, vattenpasset gav mig mer än godkänt.

https://i.imgur.com/LuxPGug.jpg

SVS Prime Elevation använder ett snabbfäste som skruvas fast i väggen som man sedan hakar på högtalaren på. Undvik dock de usla pluggar och skruvar som medföljer och använd riktiga grejor.

https://i.imgur.com/bZLJQ58.jpg

I samband med monteringen av högtalarna så bytte jag också ut min budget 4K Blu-rayspelare LG UP970 som visserligen var rätt billig men som också visade sig vara billig när det gällde att snurra skivor bra. Den är numera på service då den vibrerar och låter så in i helsike att den inte går att använda, dessutom hänger den sig ibland. Ny spelare blev en tre gånger så dyr Oppo UDP-203 men det är värt pengarna, det är som att jämföra en Skoda från 1970-talet med en Porsche från 2010-talet.

https://i.imgur.com/v3dCntA.jpg

Nu är mitt hemmabiosystem helt komplett, alla delar är på plats. LG OLED65B7V, Yamaha RX-A1070, Oppo UDP-203, Canal Digital digitalbox, Surface Pro 4 som HTPC (används bara för HBO Nordic numera) och en Nintendo Switch, jag är nöjd och glad. Den sista biten vore om jag kunde hitta några tunna snygga kabelkanaler för sladdarna från de väggmonterade högtalarna. Någon som har några bra förslag på kabelkanaler?

https://i.imgur.com/Vkwbd4W.jpg

Testkörde allt igår med Star Trek Beyond (4K HDR+Atmos) och It (4K Dolby Vision+Atmos) och jäklar vad bra det var, både bild och ljud, inga mer biobesök för mig ever! Dolby Atmos är väldigt effektivt och får en att känna att ljudet kommer från alla håll utan att kunna identifiera någon högtalare. Riktigt, riktigt imponerande.

PS! Alla som tänkt svara med att det är idiotiskt att placera Blu-rayspelaren ovanpå förstärkeran kan låta bli. Även vid extremt hög ljudvolym blir förstärkaren bara ljummen och det är dessutom ett gap på över en centimeter mellan enheterna. Det går framåt på elektroniksidan, min gamla stärkare (10 år?) med samma effekt blev skållhet...

PS2! Har givetvis bakhögtalare och en subwoofer som inte syns i bild men som matchar mitt system. Totalt sett låter de utmärkt!

För att du själv kommentera det kan jag inte låta bli att kommentera på Blue-ray + förstärkare.
Dock från ett helt annat perspektiv, höjden på tv:n!

Jag är helt medventen om att montering av diverse grejer kan vara väldigt personligt hur man vill ha det, jag kan bara framföra det hur man fackmanamässigt som installatör hade gjort det efter de råd som finns angånde höjden på en TV. Jobbskada gör ju att det indirekt bli en sanning för mig, och det är jag medventen om.
Som sagt, det är utifrån höjden på TV:n jag inte gillar din förstärkare + blueray combo. Hade den stått vid sidan av tv:en hade jag inte höjt ett ögonbryn. Värme, vem tänker på det idag när man slänger mycket elektronik i små skåp utan ventialtion!?!

Just nu har du tvbänk, förstärkare, blueray, centerhögtalare för att sedan ha tv:n. Rekomendationen på vart centrum på en tv är strax under ögonhöjd från observationsplatsen. Dvs har du en soffa ska du sätta dig i den och sedan mäta höjden till dina ögon. Fixera sedan tv:en så att du har några graders lutning neråt för att titta på centrum och du kommer ha den mest avslappnade upplevelsen för dina ögon och nacke.

Själv har jag tvbänk, soundbar (ungefär samma höjd som din center) och sedan tv 55". Jag tycker det är för högt egentilgen och kommer försöka få ner tv:en något nu när jag ändå flyttar och kan börja om på ny kula. Grundproblemet idag är att nästan alla tvbänkar är lika höga och när tv:en blir stor och centrum skall vara på samma ställe, ja då skulle man behövt lägre bänkar.

Nu har jag ingen kolla på din ålder och kan därför inte veta hur pass nära till minnet tjocktv är för dig. Men om det inte är för konstigt, tänkt på vilken höjd satt dessa? De var väldigt vanligt men stativ som passade en specifik modell och den blev mer som en solid möbel. Då dessa sällan var större än 32" tänkt vart centrum skulle hamna, vart hade din 65" hamnat om du satt centrum på samma ställe?
Detta är bara för att enklare skapa en bild om ungefär hur man "bör" tänka kring palcering.

Det första som man såg när platt-tv kom var att folk började hänga dem som tavlor. Visst funkar det att kolla på, men hur skönt är det egentilgen? Det slutade i många fall att vi hjälpen dem hänga om dessa.

Men som sagt, allt är personlig och trivs du med detta skulle jag inte ändrat på något! Så länge du är nöjd, vem är då jag att säga att det är "fel"? Som allt subjektivt finns det inte rätt eller fel.

I övrig ser du ut att ha en rätt så skysst hemmabioanläggning och katter.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Stol och komponenter

Köpte lite komponenter och en stol till tjejens rigg.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

@Kazurk: Inga klena saker här inte

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@Kazurk: Inga klena saker här inte

Fick bra pris på delarna så körde lite overkill. Det kommer gå fort att skriva i word och Excel...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

En rekvisita ifrån en av mina favoritfilmer: Prisoners

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Blev lite mer guld för inte så länge sedan. Sakta men säkert mot 1 kilo-tackan!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Snusfri

Några av delarna till nya bygget damp ner idag
Asus ROG Strix Z370-F och en 8700K.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nappade på Tele2s erbjudande om surfplatta, sonen har lagt beslag på frugans så det behövdes en till....

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

https://i.imgur.com/YHe60m6.jpg

Blev lite mer guld för inte så länge sedan. Sakta men säkert mot 1 kilo-tackan!

Får man fråga, hur/var och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

För att du själv kommentera det kan jag inte låta bli att kommentera på Blue-ray + förstärkare.
Dock från ett helt annat perspektiv, höjden på tv:n!

Jag är helt medventen om att montering av diverse grejer kan vara väldigt personligt hur man vill ha det, jag kan bara framföra det hur man fackmanamässigt som installatör hade gjort det efter de råd som finns angånde höjden på en TV. Jobbskada gör ju att det indirekt bli en sanning för mig, och det är jag medventen om.
Som sagt, det är utifrån höjden på TV:n jag inte gillar din förstärkare + blueray combo. Hade den stått vid sidan av tv:en hade jag inte höjt ett ögonbryn. Värme, vem tänker på det idag när man slänger mycket elektronik i små skåp utan ventialtion!?!

Just nu har du tvbänk, förstärkare, blueray, centerhögtalare för att sedan ha tv:n. Rekomendationen på vart centrum på en tv är strax under ögonhöjd från observationsplatsen. Dvs har du en soffa ska du sätta dig i den och sedan mäta höjden till dina ögon. Fixera sedan tv:en så att du har några graders lutning neråt för att titta på centrum och du kommer ha den mest avslappnade upplevelsen för dina ögon och nacke.

Själv har jag tvbänk, soundbar (ungefär samma höjd som din center) och sedan tv 55". Jag tycker det är för högt egentilgen och kommer försöka få ner tv:en något nu när jag ändå flyttar och kan börja om på ny kula. Grundproblemet idag är att nästan alla tvbänkar är lika höga och när tv:en blir stor och centrum skall vara på samma ställe, ja då skulle man behövt lägre bänkar.

Nu har jag ingen kolla på din ålder och kan därför inte veta hur pass nära till minnet tjocktv är för dig. Men om det inte är för konstigt, tänkt på vilken höjd satt dessa? De var väldigt vanligt men stativ som passade en specifik modell och den blev mer som en solid möbel. Då dessa sällan var större än 32" tänkt vart centrum skulle hamna, vart hade din 65" hamnat om du satt centrum på samma ställe?
Detta är bara för att enklare skapa en bild om ungefär hur man "bör" tänka kring palcering.

Det första som man såg när platt-tv kom var att folk började hänga dem som tavlor. Visst funkar det att kolla på, men hur skönt är det egentilgen? Det slutade i många fall att vi hjälpen dem hänga om dessa.

Men som sagt, allt är personlig och trivs du med detta skulle jag inte ändrat på något! Så länge du är nöjd, vem är då jag att säga att det är "fel"? Som allt subjektivt finns det inte rätt eller fel.

I övrig ser du ut att ha en rätt så skysst hemmabioanläggning och katter.

Hur man upplever höjden på TV:n har ganska mycket att göra med på vilket avstånd man sitter och tittar på. Jag skulle tycka det var för högt om jag satt nära TV:n (typ 2m) men nu har jag 4m till TV:n och upplever det som en alldeles utmärkt höjd. Behöver inte sitta och titta uppåt så ergonomin funkar fint.

Det är precis som du skriver en smaksak och jag har haft tre olika TV i samma höjd på denna väggen sedan 2004. Det som förändrats är storleken, från 50" via 60" och nu 65".

Och yes, katterna (och hemmabion) är fina grejor

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Får man fråga, hur/var och varför?

Investering antagligen? Om man dessutom ska investera i mineraler så antar jag att det känns säkrare att sitta på den faktiska guldhögen om hela det finansiella systemet kraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Får man fråga, hur/var och varför?

Skrivet av oatp1b1:

Investering antagligen? Om man dessutom ska investera i mineraler så antar jag att det känns säkrare att sitta på den faktiska guldhögen om hela det finansiella systemet kraschar.

Ovan finner du ett adekvat svar på varför. Av samma ekonomiska skäl som jag har investerat i både fonder och aktier investerar jag lite i guld. Jag lägger inte alla äggen i en korg så att säga. Nu tror jag inte på någon apokalyps, men som @oatp1b1 sa så känns det alltid tryggt att ha fysisk tillgång till sina tillgångar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

En del införskaffad, några kvar...

Jobbar sakta på att få råd till en dator till TVn så jag kan emulera lite Super smash med polare, saknas bara fyra Wavebird kontrollers som ofta går på 400-600 styck (1500 kr ny) :X och själva datorn då...

Permalänk
Medlem

Blev ett par Sony WH-1000XM2 NC hörlurar.
Blev riktigt impad av deras noice cancelling.

Permalänk

GBOX Squonk samt en Drop RDA

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz