Hur bra och till vilka spel fungerar Tobii Eye Tracker?

Permalänk
Avstängd

Hur bra och till vilka spel fungerar Tobii Eye Tracker?

Jag är med i flera "paneler", bland annat Sifo, och en del andra liknande, och har nu fått en:
https://www.inet.se/produkt/6608164/tobii-eye-tracker-4c

Gratis!

Men frågan är ju om den är särskilt användningsbar till annat än anledningen jag fick den: dom ska kolla vilka annonser jag tittar på under mitt vanliga slösurfande, antagligen lista ut vart en annons ska var på skärmen för att flest människor ska se den.

Jag är "annonsblind", dvs jag flyttar ju inte mina ögon från den artikel jag läser på en sida, och skrollar snabbt bort en annons som är inlagd mitt i artikeln...

Det intressanta var ju att se att denna pryl går att använda i spel...

Är det någon som provat den i spel? Finns det "patchar" som fans av spel gjort, för att få den att fungera i andra spel än dom i deras lista?

Rubrik /Mod
Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Här har du en lista med spel med stöd för Tobii eye tracking:
https://help.tobii.com/hc/en-us/articles/209530809-What-games...-

Permalänk
Hedersmedlem

@patteSatan: Jag har justerat rubriken åt dig, kom ihåg att tydliga rubriker är viktiga både för organisationen i forumet och för att du ska kunna få bättre hjälp snabbare.

Från forumreglerna:

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Permalänk
Medlem

Har provat många av dom senaste spelen med integrerat stöd och funktioner och det fungerar skitbra.
Mina favoriter är Assassins Creed Origins och Agents of mayhem. Går inte att spela något av spela utan eyetracking längre.

GTA V har en mod för eyetracking som jag inte provat men den har sett ut att göra vad den ska på klippen jag sett.

Nu finns det över 100 titlar med eyetracking annars. Kika på deras hemsida där alla är listade.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |