3 spel du älskar och 1 spel du avskyr

Permalänk

3 spel du älskar och 1 spel du avskyr

Tjena klockare tänkte det skulle vara spännande att se vilka favoritspel andra spelare har.

Dina tre favoritspel
1.
2.
3.
...och varför

Ett (eller flera) spel du avskyr
1.
2.
...och varför

Permalänk
Medlem

1. Quake live
2. Final Fantasy 7
3. Duck hunt?

1. MS-röj. (fattade aldrig reglerna så jag klickade bara helt random).
2. SSX till xbox 360. De hade gjort om kontrollerna så fatalt mycket sen de tidigare spelen att det inte gick att spela.
3. Alla fps där det inte går att få inverterad y-axel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

1 europa universalis 4 kul underhållande mkt och göra.
2 cs go.
3 assasins creed

Hata spel
1 idle spel på telefonen beroendeframkallande
2 får klura lite

Permalänk
Avstängd

1.Wicther 3
2. Kotor 2 Restored Content mod
3. Vampire masquerade bloodlines + mod patches.

1. Star wars Force unleashed (Tillförde inget till Extended Universe och tråkigt gameplay)
2. Wolfenstein 2: The new colossus (social justice galore, mediokert på alla sätt)
3. Pirates of the Burning Sea (hade varit på min Topp list om det inte varför att dem ändrade Gameplay for avatar combat och dödade spelet. var mitt favorit spel fram tills dess)
4. europa universalis 4 ( Undvik Spelet var bra riktigt bra, men Paradox är det nya EA. 9 expansioner för 200kr styck som alla är medikora och krävs för att du skall kunna spela hela spelet, det är P2W just nu och dem har inte sänkt priset på en enda expansion bara spelet. den totala kostnaden för hela EU4 just nu är 1500kr under en rea och upp emot 2000kr totalt efter nästa expansion. köpt inte EU4 om du redan inte har typ alla expansioner).

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

1. csgo

2. horizon zero dawn

3. far cry 4

1. middle earth shadow of mordor: står inte ut med button mashing spel jag kan inte se någon som helst logik i det hela förutom tryck så fort du kan på allt du kan.. hopplöst tråkigt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

1. Deus Ex
2. Homm III
3. Diablo II / Super metroid

1. Cod serien överlag? har inte varit bra sen cod4 svårt att svara på eftersom jag inte spelar spel jag inte gillar.

Svårt att svara på spel jag älskar också, för det är ju inte spel jag spelar nu, utan spel jag regelbundet kommer tillbaka till.
Sen finns det säkert ett 20-30tal till spel som skulle kunna in på den där listan.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

1. Mass Effect
2. Mass Effect 2
3. Mass Effect 3

1. Mass Effect Andromeda

Permalänk

Favorit spel
1. GTA 5 för att jag får leva ut mina fantasier, hoppas att det kommer barn och folk med barnvagnar i GTA 6 man kan köra på också
2. Rainbow Six Siege för att det är roligt
3. Escape from tarkov för det är hard core
Edit: 4. Half Life 2 också såklart, ett av dom bästa spel jag spelat

Spel jag avskyr
1. MS-röj för att jag vet inte hur man gör som någon annan skrev, och skulle jag förstå hur man gör så skulle jag avsky det endå

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Har inte så jättebra koll på nyare och grafiskt krävande spel, så det blir en ngt udda blandning

1. Portal 2 - gillade miljöerna och karaktärerna, man får tänka till men samtidigt är det aldrig risk att fastna
2. Brothers, A tale of two sons - Fin stämning, det händer alltid något nytt och jag har inget emot korta spel
3. Euro Truck Simulator 2 - avslappnande tidsfördriv, perfekt att köra runt och samtidigt lyssna på någon podcast

Spel jag avskyr, generellt:
1. Mobilspel med kassa kontroller och som finansieras med annonser, verkar finnas en del sånt här på PC via Microsoft Store också då man gjort misstaget att gå in där
2. Äldre konsolportningar som inte anpassade kontroller och grafik till förutsättningarna på en PC

Permalänk
Medlem

Favoritspel:

  1. Final Fantasy IX. Enda spelet som påverkat mig så mycket som det gjort. För övrigt det enda spelet som fått mig att gråta.

  2. Final Fantasy VI. Kefka är så ond, I LOVE IT.

  3. Path of Exile (just nu). Spelat till och från i några år och ligger på runt 3000 timmar i spelet. Även om jag tröttnar då och då kommer jag alltid tillbaka till nästa liga...

  4. Delad tredjeplats:

Spel jag inte gillar/blivit mest besviken på.

  1. Dawn of War 3. Älskar både ettan och tvåan och köpte trean direkt när det kom ut, det ångrar jag i dag... Allt som var bra i ettan och tvåan var nu borta.

  2. Sacred 3. Samma sak här, älskar ettan och tvåan och köpte tidigt trean. Undrar fortfarande hur någon kan förstöra en serie på detta sätt.

  3. Dungeon Siege 3. Åter igen samma sak. Ettan och tvåan är några av de bästa spelen någonsin, trean är oerhört linjärt och tråkigt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

1: Metro serien
2: Last of us
3: Dark souls

1: Overwatch

Permalänk
Hedersmedlem

1. Ori and the blind forest - skönt plattformslir med bra grafik och tight gameplay. Samt mysigt :). Enkelt att bara sätta sig och köra ett tag.
2. Firewatch - fokus på att skapa en stämningsfull omgivning och välskrivna karaktärer istället för fokus på pangpang
3. Brothers: a tale of two sons - samma som ovan, plus att de vågade göra ett spel som inte siktade på att maximera antal speltimmar fyllt av repetition. Istället får man en kortare, mer tight berättelse.

Kanske (nej, garanterat) har jag spenderat mer tid med diablo 2,3 c&c zero hour, company of heroes, dirty bomb och liknande. Bra spel de också, men topptre har bidragit med mer än tight gameplay. Minns dem med mer värme.

Dåligt spel då?
Hmm. Early acess som tar flera år på sig i ofärdigt stadium så både intresse och spelarbas börjat dala när det är dags för spelsläpp. Finns ett gäng exempel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Gillar:
1. Train Simulator - Älskar tåg helt enkelt
2. Duke Nukem - Behöver nog inte förklara varför det här är ett mästerverk.
3. Alan Wake - Grym historia!

Gillar inte:
1. CS - Raka motsatsen till avkopplande, inte min typ av spel.

Permalänk
Medlem

Bra:
1. Battlefield 2 - Aldrig spelat ett spel så många timmar, eller haft så roligt med mina vänner i tävlingssammanhang. Briljant och mångsidigt MP.
2. Operation Flashpoint och senare Arma/Arma 2/Arma 3 - Fantastisk känsla av att vara i stort sett meningslös i det stora hela. Välplanerade kampanjer och horribelt svårt från i stort sett andra banan.
3. Borderlands-serien - Coop när den är som bäst, underhållning rakt igenom och trots något repetitivt spelsätt hade jag aldrig tråkigt.

Inte bra:
1. Battlefield >2 - Ett fullkomligt förstört arv där allt handlar om maximalt med action på minsta möjliga tid, allt kretsar kring unlocks och den briljanta mixen av öppna banor och trånga utrymmen är som bortblåst. Tragik. Konsollir.
2. Dayz Standalone Early Access - En berättelse om hur ett företag fullkomligt kan förstöra något som var fantastiskt. Mod-tiden var utan tvekan den bästa.
3. Diablo 3 - Det är väl som att svära i kyrkan, men herregud vad tråkigt det är med buttonmashande enkom för att försöka få bättre loot-drops. Ett av få spel jag tröttnade på trots spel med vänner.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Gillar:

1. The last of us. Otrolig story, väldigt rörande.
2. The Witcher 3. Underbart på alla sätt.
3.World of Warcraft. Känner att om man spelat ett spel 10år+ hör det nog hemma här med 😊

Mindre bra:
Minecraft, var verkligen inget för mig😊

Permalänk
Medlem

Super metroid
metroid prime 1
Hela bf-seien

Avskyr nog inga spel. Men ogillar sportspel

Permalänk
Medlem

1. Oblivion och Skyrim Tröttnar aldrig pga av alla moddar
2. Jagged Alliance 1 och 2 strategispel
3. Left 4 Dead 1 och 2 för lite co-op spel men vi behöver en ny version då jag börjar tröttna lite

1. Battlefield serien, skit helt enkelt även om jag har tre spel i serien
2. Finns så många att jag inte orkar räkna upp alla

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

1. Cities Skylines
2. Farming Simulator
3. Witcher 3

1. Elite Dangerous

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Dina tre favoritspel (just nu)
1. Divinity Original Sin 2
2. HOTS
3. Warhammer 40K, Sanctus Reach
DOS2 är helt enkelt ett RPG i min smak. Man kan djävlas med det mesta och använda fysik och miljöerna för att taktiskt bekämpa fiender. Bra story och intressanta karaktärer. Mycket val man kan göra och välgjort som tåls att spelas igenom fler en en gång.

HOTS är i avsaknad av FPS tiden. Börjar bli lite för gammal och seg för att ha riktigt roligt i FPS spel. HOTS funkar då man jobbar som ett team och så. Kul med snabba matcher och en match eller två efter jobbet gör att man liksom kommer i en annan stämning.

WH40 K Sanctus Reach är för att man inte längre har alla figurer eller umgänget att kunna spela figurspel med. Mer rakt på sak än DOW3 samt inte en massa nöta ner bossar i fyrtiotimmar genom att spamma samma sak hela tiden. Lagom klurigt och välskrivna scenarion från community finns.

Ett (eller flera) spel du avskyr
1. Battlefield 1.
2. HOTS

BF1, jag vet bara inte vad det är men något i spelserien dog efter BF4 i min mening. Bombastiskt och makalöst, hästar och grejjer - men allt är så svårt att komma åt samt att det är så - jag vet inte, ytligt? Det saknas något som verkligen tilltalar mig. Att det blev svårare att spela med klanen blev liksom spiken i kistan.

HOTS - GAH jag vill inte vara fast i spelet. Värsta mobilspelet fast på datorn ju!

Permalänk
Medlem

Red alert 1
Red alert 2 ( bästa )
Gears of war serien.

Sniper 1. Så jävla mycket buggar och korridorer. 600kr åt helvete till xbox360 .

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Inaktiv

Svårt med bara 3 spel, lättare med typ 30. Men för stunden:

1. Legend of Zelda: A Link to the Past (brukar växla mellan denna och Links Awakening.)
2. Xenogears (efter nästan 30 års spelande så är detta höjdpunkten inom (J)RPG. Vill sätta Chrono Trigger, Final Fantasy VI, Massa Effect och för den delen Witcher 3 i listan men Xenogears ligger närmast hjärtat.)
3. Civilization II ( Första civ-spelet ligger nära hjärtat och var hur jag började med turbaserad strategi.)

Sämsta spel är svårt men ogillar dessa mest för tillfället:
Star Ward: Force Unleashed (Urk, plågade mig igenom detta bottennapp. Skräp!)
PlayerUnknowns Battleground (I grunden ett helt okej spel men ogillar det ständiga malandet om spelet men också namnet på spelet. Utvecklarnas attityd och verklighetsuppfattning sticker i ögonen med. Får DayZ-vibbar men utvecklingen håller i sig iallafall.)
DayZ (spelade modern precis innan det började bli populärt men tvingades sluta då det var svårt att nå servrar när alla andra hoppade på. Hanteringen av nöden men framförallt stand alone var riktigt usel med. Bra koncept men förstörd av idioter och inkompetens.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1: The Elder Scrolls III: Morrowind. Inte bara ett rollspel utan en helt ny värld att leva i.
2: The Elder Scrolls V: Skyrim. Gjorde vissa saker bättre än Morrowind, men många sämre.
3: Fallout 3. Tog allt som var bra med dom tidigare falloutspelen och skippade den avskyvärda isometriska vyn

1: Alla spel med isometrisk vy.
2: Alla spel med enbart pvp läge.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Bra:
1. Halo Serien
2. Resident Evil serien
3. Fallout/Elder scrolls

Dåligt:
1. Fortnite
2. League of Legends

Visa signatur

MSI B350 TOMAHAWK ARCTIC - AMD Ryzen 7 1800x @ 4.1 ghz - ASUS ROG GTX 1080 TI STRIX - 16 GB LPX @ 2666 mhz - EVGA SuperNova 750

Permalänk
Medlem

Älskar:
1, Monkey Island 2 (Världens bästa spel någonsin?)
2, Half Life 1 & 2 (Bästa singleplayer FPS ever)
3, Borderlands 2 (Bäst co-op ever, så underhållande)

Avskyr:
1, Borderlands: The Pre-Sequel (Ush fy, noll spelkänsla, "mån-hopp" + hålla andan, hujeda mig, Total besvikelse)

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

1. Halo 2
2. Halo 3
3. Halo 1
Magiska spel. Funnits med mig i min uppväxt och nu finns alla lätt tillgängliga i Halo MCC på Xbone.

1. Halo 5
Dom sabbade hela j*vla serien med det här skitspelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

1. Dark Souls 3. Musiken, stämningen och frustrationen gör allting.
2. CSGO. Jag är förtjust i competitive gameplay då min vinnarskalle måste få utlopp.
3. The Witcher 3. Storyn var guld, samt att jag älskar ett bra rpg. Fallout 3/FalloutNV var toppen.

1. Shadow of Mordor. Tvingade mig igenom hela spelet och det var inte min grej, kände mig intelligensbefriad efteråt.

2. The Surge. Hade förhoppningar om att det skulle kunna vara ett substitut till DS3. Men det visade vara ett riktigt skitspel.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

1. Fable (Det första)
2. Dota 2
3. Last of Us (remastered)

1. Dota 2...

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

1 europa universalis 4 kul underhållande mkt och göra.
2 cs go.
3 assasins creed

Hata spel
1 idle spel på telefonen beroendeframkallande
2 får klura lite

Typ Clicker Heroes?

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Gillar mest:
1. Jazz Jackrabbit 2
2. Driver 1
3. Civilization III

Gillar inte:
1. Alla FPS.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

1. Red Faction 2
2. Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
3. Theme Hospital

Får fundera ett tag, har inget spel jag hatar. Inte som jag kommer på nu iaf.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001