3 spel du älskar och 1 spel du avskyr

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Hmmm, svårt, men kanske

1. Morrowind
2. Heroes of might and magic II
3. Warcraft III

(finns flera, men det är de jag kommer på på rakhand)

--
Ännu svårare, men det jag kommer på på rakhand,

1. travian. (mest för att man alltid hamnade bredvid någon heltidsnötare som totalt verkar sakna allt liv utanför spelet...)
2. Tibia tror jag, mest på grund av fuckade buggar som gjorde att man blir utkastad mellan levlar, osv.
3. raider tillsammans med team av muppar i WoW, samt old scool stormwind city som inte gick att radia massivt tydligen.

Ä inte heller någon fan av sportspel, undantaget bil och racingspel (som jag älskade när var yngre).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

1. CS-GO, kan aldrig få nog
2. Battlefield 2142 samt 3, hardline,4 och 1 va sådär
3. Escape from tarkov/fallout new vegas på tredje plats

1. Destiny 2
2. Rust efter zombies tog borts
3. Rage

Gunz, dark messiah, skyrim, dying light, fallout 4 och oböivion är också spel jag nöttat sönder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

1. Witcher 3
2. Divinity original sin-spelen
3. Diablo 3 (kom igen nu d4....)

Avskyr är väl att ta i lite, men competetive multiplayer-spel har jag börjat dra mig ifrån. När tiden inte finns, så känns det ganska hopplöst att försöka hänga med i rankerna.

Permalänk
Medlem

Älskar:
1. EvE online
2. Pubg
3. Half-life 2

Avskyr:
Fallout (Alla)

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Lego Master

Gillar:
1. Överjävligt feta spel
2. Bra spel
3. Helt okej spel

Ogillar:
1. Avskyvärt dåliga spel
2. Riktigt jävla kassa spel

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@trebrecks: spelar faktiskt CH själv, på steam visserligen. gjort det de senaste 930 dagarna.. hehe
testat det på mobilen men det slukar batteri.. nu iom senaste versionen då aktivt spelande (autoclickers) är bättre så kan jag tipsa dig om ett "bättre" idle spel, iaf mer mobilvänligt då allt handlar om idlande. AdVenture Capitalist.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Gillar:
1. Diablo 2 + exp
2. Path of Exile (har nästan för många timmar och är ändå en total noob.)
3. Oxygen Not Included (inte spelat på ett tag då jag väntar på nästa uppdatering.)
4. Fallout 0 - X
5. Adom

Hatar - Avinstalleras - lämnas tillbaks omgående

Fpp spel i alla dess former. (Fpp = Forced Party Play med Ai)

Spel med videosekvenser som inte går att klicka bort. Tror Titan Quest var ett sånt spel, man kunde iofs stänga av det i konfig filen eller vänta på det patchades

Turbaserade spel. Vissa iaf.

Permalänk
Inaktiv

1. The Last of Us - Bästa spelet/upplevelsen/berättelsen som skapats
2. Silent Hill 2 - Ett vackert och hemskt mästerverk
3. Shenmue - Inte åldrats så bra, men har en given plats i minnet

Hatar
1. Dayz - Älskar det, hatar det, älskar det...hatar det.

Endast 1 hatobjekt :)
Permalänk
Medlem

Älskar:
Fallout
KOTOR
Wow

Hatar:
Wow

Permalänk
Medlem

Hur jämför man offline mot online

Gillar
1. Link to the Past
2. Anarchy Online
3. Arena Shooters generellt

Ogillar
1. Moderna AAA

Permalänk
Medlem

För tillfället ser det ut såhär (Endast till PC):
1. CS:GO
2. Subnautica
3. Witcher 3

1. PUBG - Med motiveringen att spelet inte känns färdigt, ogillar hur man kan säga att det är "klart" i nuläget.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Listar bara PC-spel då vi sitter på Swec

Gillar
1. Civilization - Världens bästa spel, helt genialisk spelidé som har hållit i snart 27 år. Har kört alla uppföljare sedan dess.
2. Fallout 2 - Världens bästa RPG
3. Morrowind - Överlägset bästa spelet i Elder Scrolls-serien, en helt enorm värld fylld med unika platser och föremål.

Ogillar
1. World of Warcraft - Inledningen på Blizzards förfall som spelutvecklare. Söker man nyskapande spel så bör man kolla någon annanstans.
2. Witcher 3 - Ett av de mest överhypade spel genom tiderna. Detta till trots a combat/movement är extremt stelt och rent ut sagt tråkigt och man är fast med bland de mest färglösa och trista huvudkaraktärerna på länge.)
3. Fallout: New Vegas - Det sämsta spelet jag spelat i Fallout-serien. Inkluderat är den extremt åldrade Morrowind-motorn med kraftigt input-lag och låst framerate, mängder av buggar och en ointressant värld.

Permalänk

Dina tre favoritspel
1. Empire: Total War Jag bara älskar detta spel trots all dess brister. Jag tror att det
har mycket att göra med tidsperioden och att man faktiskt har riktiga strider.
Det är en rätt skön känsla när lede fi skickar fram sin kanonmat och mitt artilleri
kan mata på med shrapnel shot. Har hittills lagt ner cirka 1300 timmar på det.
2. Close Combat 1. Det var nog ett av de första spelen jag köpte och jag
köpte det på Åhlens (det fanns inga spelbutiker då) efter att ha spelat demot
som medföljt ett nummer av PC Gamer.
3. Civilization (svårt att välja bara ett av dem)

bubblare:
Roller Coaster tycoon 1
Planet Coaster
Age of Empires 1 + Rise of Rome expansion.
The Settlers
Brothers in Arms: Road to Hill 30
Tie Fighter

Ett (eller flera) spel du avskyr
1. Rome 2: total war. Hade kunnat bli ett mästerverk men jag avskyr det generiska interfacet, systemet
med hjältar och XP. Hela spelet kändes bara B. Snurrande +2 XP och annat trams. Jag gillade inte
heller provinssystemet eller begränsningarna i stadsbyggandet.
2. Det finns nog rätt många värdelösa spel som har avskytt flera gånger om
men dessa har jag förträngt.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Gillar mest:

  1. Halo 3 - Kanske mest nostalgi, jag vet inte men hade satans roligt i det med ett par tusen timmar speltid

  2. Path of Exile - Kör mest ca 1 månad varje säsong men jädrar vad jag köttar på, uppe i ~3000 timmar

  3. Mafia 2 - För kort story, synd att Mafia 3 floppa totalt

Gillar inte:

  1. Destiny 2 - Fyfan vilken dynga, att jag ens pröjsa 750 kr för deluxe

  2. Mafia 3 - De ville verkligen döda serien

  3. Runescape - Har runt 4000 timmar speltid, spelat sen jag var 8 år. Synd bara att de senaste åren har det verkligen varit den brantaste backen jag någonsin skådat.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Favoritspelen
1. Dark Souls serien
2. League of Legends
3. Hearthstone
3. CS:GO

Spel som jag inte gillar:
1. Hearthstone

Permalänk
Medlem

@Sjoooberg: Vad får dig att säga att spelet inte känns färdigt? Jag har lagt runt tio timmar i det eftersom jag inte riktigt är ett fan av konceptet men har aldrig känt att det saknas grejer.

Permalänk
Medlem

Dina tre favoritspel
1. Falloutspelen... För jag älskar miljöerna och speltypen. Första gången jag spelade Fallout 2 var jag fast. Har så många otaliga 1000-timmar i dessa spel så man undrar vf man haft tid med dem.

2. Rimworld... för det är så satans enkelt och beroendeframkallande... Grafiken är botten, men det spelar verkligen ingen roll, då spelet är så otroligt kul.

3. Space Engineers... för trots att spelet är trasigt som fan, är det satans kul att kunna flyga egendesignade skepp, genom en startgate (mod), och bygga precis vad man vill. Finns några bra och roliga scenario och mods nu också som gör det kul. Det är som minecraft i rymden, där du faktiskt kan leka med det du byggt, istället för att titta på det.

(4.) EVE Online. För detta spel har jag haft 5+ år av kul med, så det måste med. Denna värld och inlevelse folk gör, att ens karaktär står skrivet i ett monument i Reykjavik, och att man satt skräck i 1000-tals andra spelare i denna sandlåda, glömmer man aldrig. Hur många har satt alarmklockan på 4:00 bara för att gå upp och försvara dig i ett spel?

Ett (eller flera) spel du avskyr
1. CS:GO... Vad är poängen? Jag har fler FPS än du och kan träffa på en felaktig karaktärsmodell? I dont get it.

2. Star Citizen.... För spelet blir aldrig klart. De har redan träffat på gränser som gör hela konceptet omöjligt. Det är mao bara en 100-miljon dollar donation till utvecklare av massor med folk. Är synd att folk drogs med så mycket.

3. Candy Crush... för möget är svårare att få bort än virus.

Finns en hel del spel man gillar utöver detta så klart, och tycker mindre om också. Men jag tror för nu är det största delen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Dina tre favoritspel
1. Empire: Total War Jag bara älskar detta spel trots all dess brister. Jag tror att det
har mycket att göra med tidsperioden och att man faktiskt har riktiga strider.
Det är en rätt skön känsla när lede fi skickar fram sin kanonmat och mitt artilleri
kan mata på med shrapnel shot. Har hittills lagt ner cirka 1300 timmar på det.
2. Close Combat 1. Det var nog ett av de första spelen jag köpte och jag
köpte det på Åhlens (det fanns inga spelbutiker då) efter att ha spelat demot
som medföljt ett nummer av PC Gamer.
3. Civilization (svårt att välja bara ett av dem)

bubblare:
Roller Coaster tycoon 1
Planet Coaster
Age of Empires 1 + Rise of Rome expansion.
The Settlers
Brothers in Arms: Road to Hill 30
Tie Fighter

Ett (eller flera) spel du avskyr
1. Rome 2: total war. Hade kunnat bli ett mästerverk men jag avskyr det generiska interfacet, systemet
med hjältar och XP. Hela spelet kändes bara B. Snurrande +2 XP och annat trams. Jag gillade inte
heller provinssystemet eller begränsningarna i stadsbyggandet.
2. Det finns nog rätt många värdelösa spel som har avskytt flera gånger om
men dessa har jag förträngt.

Älskade Empire: Total War med. Hade gärna sett en uppfräschning eller ny del då spelet har sina problem. Senaste försöket att återvända misslyckades pga diverse olika tekniska problem. Möjligheten att spela som Sverige och (åter)uppleva ambitioner om ett stor Sverige var trevligt. Jag kan tycka att det är en TW-titel som ofta glöms bort med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon193054: ååååh, jag älskar Shenmue! Hoppas det nya blir släppt snart:)

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

älskar:
1: World of warcraft
2: delat mellan BF3 och BF2
3: delat mellan skyrim och pubg

Hatar:
RTS såsom age of mythology och age of empires
Slender
Hearthstone. Var kul i början men utan att spendera massor av pengar har man ingen chans att vara competitive. Att spelet avgörs så mycket av RNG är inte särskilt kul heller.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

1. Tom Raider.
2. Resident Evil
3. Alien spelen

Hatar: Att dom la ner onlinespelet "Americas Army"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Dina tre favoritspel
1. Empire: Total War Jag bara älskar detta spel trots all dess brister. Jag tror att det
har mycket att göra med tidsperioden och att man faktiskt har riktiga strider.
Det är en rätt skön känsla när lede fi skickar fram sin kanonmat och mitt artilleri
kan mata på med shrapnel shot. Har hittills lagt ner cirka 1300 timmar på det.
2. Close Combat 1. Det var nog ett av de första spelen jag köpte och jag
köpte det på Åhlens (det fanns inga spelbutiker då) efter att ha spelat demot
som medföljt ett nummer av PC Gamer.
3. Civilization (svårt att välja bara ett av dem)

bubblare:
Roller Coaster tycoon 1
Planet Coaster
Age of Empires 1 + Rise of Rome expansion.
The Settlers
Brothers in Arms: Road to Hill 30
Tie Fighter

Ett (eller flera) spel du avskyr
1. Rome 2: total war. Hade kunnat bli ett mästerverk men jag avskyr det generiska interfacet, systemet
med hjältar och XP. Hela spelet kändes bara B. Snurrande +2 XP och annat trams. Jag gillade inte
heller provinssystemet eller begränsningarna i stadsbyggandet.
2. Det finns nog rätt många värdelösa spel som har avskytt flera gånger om
men dessa har jag förträngt.

Close Combat 1 som hade extremt små gubbar så att man knappt hitta dom själv?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Favoritspelen
1. CS 1.6
2. World of Warcraft (Vanilla - Wotlk)
3. League of Legends
4. PUBG
5. Overwatch

Spel som jag inte gillar:
1. Hearthstone
2. Minecraft

Permalänk
Medlem

Dina tre favoritspel
1. Total war - hela serien spelat allt sedan Shogun. EPISKT
2. Mount & Blade: Warband - Som total war men man kör i första person. Fantastiskt.
3. Command & Conquer - ett av dom första spelen jag spelade. Trodde fog of war var bottenlösa stup på kartan när jag såg kompisens bror spela det första gången haha
4. Stellaris - x4 space sim mkt omfattande
5. The Long dark - survival kämpar mot naturen. Hårt och oförlåtligt.

Ett (eller flera) spel du avskyr
1. Arma 3. Köpte detta då minnet av ett tidigare spel i serien var så positivt. Jag avskyr inte spelet men ett av mina mer kostsamma misstag då det inte var vad jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem

Toppen:
1. Diablo II, fortfarande bästa spelet i sin genre trots 18 år på nacken.
2. FF VII, fantastiskt rpg.
3. Divinity: Original sin 2, för att ta ett nytt spel, riktigt välgjort rpg.

Botten:
4. Alla renodlade fps.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Top tre:
1. The Division
2. Cities Skyline
3. Eurotruck Simulator

Spel jag avskyr finns väl många men just nu är det väl..
1. PUBG

PUBG låg tidigare på top 3 men blev spytrött på det. Fastna mer för Division istället

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |

Permalänk
Medlem

Favvospel:

1. Half-Life-serien (inkl Portal)
2. Bioshock-serien
3. Baldursgate 1&2 + Planescape
4. Hearts of Iron-serien (har spelat och äger 1,2, Arsenal of Democracy, Darkest Hour och 4)

Sämsta jag spelat:

1. Hitman Absolution - det var otroligt segt och tråkigt. Stängde av efter andra banan och avinstallerade det
2. Överlag alla spel som innehåller mycket sneaking. Klarade därför inte av Vampire: the mascerade.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Skrivet av anon12433:

Listar bara PC-spel då vi sitter på Swec

Gillar
1. Civilization - Världens bästa spel, helt genialisk spelidé som har hållit i snart 27 år. Har kört alla uppföljare sedan dess.

Om du vill pröva lite hardocre strategy, pröva Europa Universalis IV

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB