Permalänk

Msi Z270a pro vs Maximus ix formula

Har en i7 7700k och har möjlighet att köpa Msi moderkortet för 1000kr och Maximus för 2000kr. Är det värt det? Vattenkyler inte men tänker överklocka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedPhoenix117:

Har en i7 7700k och har möjlighet att köpa Msi moderkortet för 1000kr och Maximus för 2000kr. Är det värt det? Vattenkyler inte men tänker överklocka!

Skulle ha gått på MSI, det känns mer värt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Mm, men det känns lockande att köpa Maximus då jag köper den för nästan hälften av nypriset

Permalänk
Medlem

Hade gått på maximus, asus aura <3

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

Men är det någon skillnad ifall man bortser utseendet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedPhoenix117:

Men är det någon skillnad ifall man bortser utseendet?

Har ett själv och kan varmt rekommendera IX Formula speciellt om du ska köra custom loop. Grymt kort och fungerar perfekt ihop med en 7700k. Hade inte tvekat till det priset, kostade ca 4.5k när det kom.

Permalänk
Medlem

Tror att asus kortet kommer hålla värdet bättre med tanke på inbyggt vattenblock och det är ett lite mer påkostat kort.

Permalänk

Men grejen är att jag inte har vatten kylning... Är det fortfarande värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedPhoenix117:

Men grejen är att jag inte har vatten kylning... Är det fortfarande värt det?

Ja, snyggare och mer välbyggt kort får du leta efter.

Permalänk

Vet inte hur det är nu, men på z97 korten är ASUS fläktstyrning överlägsen MSI.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

A-korten är instegsmodeller och det kan märkas ibland, kolla på nätet om det finns några vanligt förekommande problem.

I praktiken är det nog ingen större skillnad mellan korten, men maximus är ju alltid maximus och känslan av att ha top of the line tycker iaf jag kan vara värt en del. Fast har du en tight budget kan tusenlappen nog ge mer om du lägger den på andra delar.

Permalänk

Har tänkt skaffa ett grafikkort från nästa generation. Ifall jag köper Msi kortet har jag råd att lägga 8000kr på grafikkort. Ifall jag tar det dyra så blir det knappt 7000 kr till grafikkort