Permalänk
Medlem

BF1 laggar inititalt

Mitt battlefield laggar alltid initialt precis när jag har gått in i en match rätt ordentligt och sedan efter en dryg halv minut eller så funkar det klockrent som det ska. Min fråga är om det är min hårddisk som är slö och håller på att ge upp (vanlig snurrdisk där alla spel är installerade, systemdisk är en M.2 SSD). Specifikation enligt nedan

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Mitt battlefield laggar alltid initialt precis när jag har gått in i en match rätt ordentligt och sedan efter en dryg halv minut eller så funkar det klockrent som det ska. Min fråga är om det är min hårddisk som är slö och håller på att ge upp (vanlig snurrdisk där alla spel är installerade, systemdisk är en M.2 SSD). Specifikation enligt nedan

Jag svarar på min egna fråga ifall någon annan skulle stöt på detta problem. Det som jag gjorde och som löste det hela var att jag helt enkelt avaktiverade DX12 och genast så försvann lagget. Konstigt dock då jag inte innan har haft problem med DX12 men men.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Inte lirat bf1 på länge, men skulle spela med en jobbarkompis igår, så han bjöd in till party, och valde server, då kom det upp meddelande att jag skulle joina, press "pil vänster", ser ut som backspace knappen, men det är det väl inte? Hjälpte inte med den iaf, eller enter, hur gör man för att joina när man är i party när det/dom andra hittar server att lira på? Funkade när vi tog join game, men då hamnade vi i olika lag, tog ett tag innan nån av oss kunde byta lag... vi kände oss dumma som fan, hahaha

Permalänk
Avstängd

En kanske annorlunda fråga.
Jag har allid kört på relativt höga grafik inställningar.
Har haft max 100 fps.Använde max av mitt grafikminne 3,5 gb.
Men prova att låta geforce experience optimera spelet.
Så är nog minst plus 30 extra fps.
Använde endast 2,5 gb av grafikminnet.
Men vill gärna använda mina 3,5 grafikminne.
Så frågan är. vilken inställnig ska jag öka?
Använder dessutom endast ca 8GB ramminne.
Innan använde jag ca 10 gb.
Tacksam om någon vill svara.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

En kanske annorlunda fråga.
Jag har allid kört på relativt höga grafik inställningar.
Har haft max 100 fps.Använde max av mitt grafikminne 3,5 gb.
Men prova att låta geforce experience optimera spelet.
Så är nog minst plus 30 extra fps.
Använde endast 2,5 gb av grafikminnet.
Men vill gärna använda mina 3,5 grafikminne.
Så frågan är. vilken inställnig ska jag öka?
Använder dessutom endast ca 8GB ramminne.
Innan använde jag ca 10 gb.
Tacksam om någon vill svara.

Spontant säger jag upplösning på texturer, detaljnivån på håll, om det finns en inställning för mängden "ground clutter", upplösning på skuggor samt terrängens generella kvalitet som kommer nyttja VRAM. Även kantutjämning tror jag kan käka lite VRAM.

Men har inte menyn framför mig så vet inte ens om allt detta finns i menyn eller om det göms i ngn annan inställning. Inte helt 100 om alla sakerna främst påverkar VRAM snarare än käkar massvis med prestanda heller för den delen. Bara min första spontana take som sagt.

Börja med upplösning på texturer iaf, det vet jag med säkerhet kommer göra att du nyttjar mer VRAM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

@Zemlan:
Tackar så mycket för tipset.
Ska exprimenera lite....:)
Känns ju onödigt med 1 gb outnyttjat så...:)
Ökade mitt minnes användande från 2,5 gb till till 3 GB.
Att gå från Medium textueres till high.
Väljer jag ultra bör det sluka lite till,
Man vill ju pressa det till det yttersta.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Maschinenpistole M1912!!! OMG!!!!
Nu har snart Dice dödat detta spel också , vad blir nästa? Snipers med FLIR?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Tänkte köpa BF1 nu under rean som pågår på Origin.
Aldrig handlat på Origin förr, så har en fråga: Kan man lita på Origin när det gäller ens kredituppgifter?

Permalänk
Medlem

@Swennis: håll in backspace. lyser upp runt.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av skippy_pewpew:

@Swennis: håll in backspace. lyser upp runt.

Hehe, tack!

Permalänk
Medlem

@Mangee75:

Njaaaaa det tycker jag inte, okey visst den är superbra i CQB men så fort du har lite avstånd till din motståndare så är den ju värdelös

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tänkte köpa BF1 nu under rean som pågår på Origin.
Aldrig handlat på Origin förr, så har en fråga: Kan man lita på Origin när det gäller ens kredituppgifter?

Origin drivs av Electronic Arts. Det är alltså ingen liten nyckelförsäljare eller liknande om det är vad du menar med din fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tänkte köpa BF1 nu under rean som pågår på Origin.
Aldrig handlat på Origin förr, så har en fråga: Kan man lita på Origin när det gäller ens kredituppgifter?

Ja det tycker jag absolut. De är legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tänkte köpa BF1 nu under rean som pågår på Origin.
Aldrig handlat på Origin förr, så har en fråga: Kan man lita på Origin när det gäller ens kredituppgifter?

Tja, det är ju EA som äger Origin och driver den, såatteh.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

@Mangee75:
Låter som du ej testat Obrez pistolen.
Ska mycket till för att missa med den.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

@Mangee75:
Låter som du ej testat Obrez pistolen.
Ska mycket till för att missa med den.

Har testat den , men mitt sikte suger så jag kör ej med den

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

@Mangee75:
Är superlätt att få kills med den.
Är nästan som ett shotgun.
Prova på en pistol&Melee only server.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Har just ominstallerat windows.
Hur ändrar jag så att jag jag går genom att trycka 1 gång på w.
Och springa genom att dubbel klicka på w.
har funkat innan,men glömt hur jag ändrar det.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Vad tycker folket om den nya patchen som lanserades med fokus på vapen balanseringen?

Känns som att Scouts blev glömda, min spontana tanke är att dels kommer de ha fruktansvärt svårt för att hänga med i PTFO, samt kommer Medics konkurrera ut dem med sin RSC 1917.

Personligen tycker jag de figurerade om vapnen för mycket, kanske är jag ensam om detta men det känns som att lära sig om ett par vapen på nytt. Varför tillföra en sån här update ett och ett halvt år efter lanseringen, alldeles för sent. Men jag gillar att de försöker, kudos till dem.

Permalänk
Medlem

Nya Destroyers och Airships är gjorda av papper?
Blir bortsprängda på 0.27s av allt!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Vad tycker folket om den nya patchen som lanserades med fokus på vapen balanseringen?

Känns som att Scouts blev glömda, min spontana tanke är att dels kommer de ha fruktansvärt svårt för att hänga med i PTFO, samt kommer Medics konkurrera ut dem med sin RSC 1917.

Personligen tycker jag de figurerade om vapnen för mycket, kanske är jag ensam om detta men det känns som att lära sig om ett par vapen på nytt. Varför tillföra en sån här update ett och ett halvt år efter lanseringen, alldeles för sent. Men jag gillar att de försöker, kudos till dem.

Håller med, infantry- och carbineversionerna känns nu ganska värdelösa för scoutklassen när medics har så pass starka alternativ som t.ex. RSC som du nämnde. Tråkigt då jag tyckte dessa vapen var riktigt roliga eftersom jag föredrar att köra scout lite mer aggressivt.

Generellt känns det som en quick fix i ett försök att balansera allt på en gång istället för att gå igenom vissa vapen var för sig lite mer specifikt. Nu får hela klasser lida för det istället. Känns som support har förlorat mest medan assault kommer dominera totalt. Har dock inte spelat mycket sedan den senaste patchen än, så kan inte säga för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Har äntligen börjat spela BF1 igen efter en lång paus, märker dock att många server använder dom nya banorna som har släppts i expansionerna. Någon här som har ett bra tips på vart jag skulle kunna köpa Premium pass till en billig penning? Såg att det såldes för 499 kr på Origin vilket känns lite saftigt.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Har äntligen börjat spela BF1 igen efter en lång paus, märker dock att många server använder dom nya banorna som har släppts i expansionerna. Någon här som har ett bra tips på vart jag skulle kunna köpa Premium pass till en billig penning? Såg att det såldes för 499 kr på Origin vilket känns lite saftigt.

https://www.g2a.com/en/battlefield-1-premium-pass-dlc-key-ori...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har inte haft problem med spelet tidigare men nu senaste veckan fryser spelet men jämna mellanrum 1-2 sekunder åt gången trots att jag har höga FPS +100.. Någon som har upplevt samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Har inte haft problem med spelet tidigare men nu senaste veckan fryser spelet men jämna mellanrum 1-2 sekunder åt gången trots att jag har höga FPS +100.. Någon som har upplevt samma sak?

Kör du med DX11 eller DX12? Har ju åtminstone tidigare varit precis det problemet om man använder DX12.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

När ska EA fixa server browsern det går ju inte att söka??

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Kör du med DX11 eller DX12? Har ju åtminstone tidigare varit precis det problemet om man använder DX12.

Testade nu spela lite Squad och då upplever jag liknande problem trots att tempsen på GPU och CPU är samma som tidigare. Har inte haft problem tidigare misstänker att allt det här började efter Windows 10 update.

Permalänk
Medlem

Jag spelar BF 1 genom origin access men är sugen på premium. Kan jag köpa och aktivera premium pass om jag har BF 1 på access. Har ett år om det spelar roll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av albeld:

Jag spelar BF 1 genom origin access men är sugen på premium. Kan jag köpa och aktivera premium pass om jag har BF 1 på access. Har ett år om det spelar roll

Skickades från m.sweclockers.com

Se om du kan få köpa BF1 Revolution (BF1 + Premium) för en billigare peng än BF1 Premium från denna person i denna annons istället:

#17257928

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av albeld:

Jag spelar BF 1 genom origin access men är sugen på premium. Kan jag köpa och aktivera premium pass om jag har BF 1 på access. Har ett år om det spelar roll

Skickades från m.sweclockers.com

Det bör fungera utan problem! Så länge du betalar för Origin Access och har tillgång till basspelet.

EDIT: Det som nämndes ovan kan ju dock vara bättre

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG