Amazon echo vs google home?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Japp verkar stämma! Gäller tydligen tyska och brittiska Amazon med..

Skickades från m.sweclockers.com

Inte riktigt, insåg att jag har fel. Kollade endast på Echo Dot förrut när ville köpa, vilket dom tar nästan dubbelt för internationella versionen. Så jag köpte mig en Googel Mini här i Sverige istället för 408:-, annars skulle jag köpt Echo Dot om det bara kostade ca 344:-. och inte 589:- som internationella versionen kostar. Men Amazon Echo däremot har dom samma pris på internationella versionen ca 982:-, vilket är billigare än i Sverige som kostar ca 1500:-

https://www.amazon.de/gp/product/B07682HBXR

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Inte riktigt, insåg att jag har fel. Kollade endast på Echo Dot förrut när ville köpa, vilket dom tar nästan dubbelt för internationella versionen. Så jag köpte mig en Googel Mini här i Sverige istället för 408:-, annars skulle jag köpt Echo Dot om det bara kostade ca 344:-. och inte 589:- som internationella versionen kostar. Men Amazon Echo däremot har dom samma pris på internationella versionen ca 982:-, vilket är billigare än i Sverige som kostar ca 1500:-

https://www.amazon.de/gp/product/B07682HBXR

Var köpte du Google Home Mini för 408 här i sverige?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Var köpte du Google Home Mini för 408 här i sverige?!

Liontech, såg nu det var 419:- och 478:- med frakt. Men dom har haft för 408:- efter jag beställde min och dom tar slut ganska snabbt. Har dykt upp flertals gånger, fast det är hos leverantör brukar det stå.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Provat båda, gillar Google mer. Är man inne i Googles ekosystem och har massa smart belysning osv så fungerar allt automatiskt i Google assistant också om man skulle vara utom räckhåll för sin Home, eller ens hemma för den delen 😉

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Kolla på prisjakt. Amazon säljer inte till Sverige, det enda dom skickar är internationell version vilket dom tar högre pris för än det som säljs hör i Sverige.

https://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=16282&c=1827

webhallen säljer både amazon echo och google home

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

fel fel fel,
webhallen säljer både amazon echo och google home

Ta och läs vad folk skriver om innan du blandar dig sig in? Vad har Webhallen med Amazon att göra?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Ta och läs vad folk skriver om innan du blandar dig sig in? Vad har Webhallen med Amazon att göra?

du skrev att amazon inte säljer till sverige?
då svarade jag med ett alternativ?
tagga ner lite va me attityden?ingen anledning att va otrevlig eller?

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

du skrev att amazon inte säljer till sverige?
då svarade jag med ett alternativ?
tagga ner lite va me attityden?ingen anledning att va otrevlig eller?

Att börja direkt med skiva fel fel fel 3 gånger, är som man vill leka att man är smartare än nån annan och är en oförskämd attityd. När nu det inte är ens är felaktigt påpekande.
Räcker med att påpeka det finns andra ställen som säljer det också här i Sverige, även det är inte det handlar om. Men börja inte med en oförskämd påpekande, kvittar om det är rätt eller fel.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Har Echo (Dot 2) kommit igång med svenska eller måste man kommunicera på engelska?

Permalänk
Skrivet av Daddy:

Har Echo (Dot 2) kommit igång med svenska eller måste man kommunicera på engelska?

engelska än så länge vad jag vet

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk

Jag kör flera Google Home hemma det var det självklara valet för mig då jag kör det mesta i Googles eco system. Håller dock med om att det är jobbigt att säga OK/Hey Google hoppas innerligt att man kommer få döpa den själv i framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollar lite på en Amazon Echo Dot(gen2) på ebay.
Dock ser jag två, till utseendet, olika varianter.
Ex:
https://www.ebay.com/itm/Amazon-Echo-Dot-2nd-Generation/20220...

https://www.ebay.com/itm/Amazon-Echo-Dot-2nd-Generation-w-Ale...

Den första har ett bra pris då det är gratis frakt och skickas från England. Dock ser den annorlunda ut då den är högre, vad innebär det?

Visa signatur
Permalänk

Det står 2nd generation och den har fyra knappar. Skulle gissa på att säljaren helt enkelt tagit fel bild, det är ju uppenbart att han inte tagit den själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Det står 2nd generation och den har fyra knappar. Skulle gissa på att säljaren helt enkelt tagit fel bild, det är ju uppenbart att han inte tagit den själv.

Okej, då bör det inte vara några problem att köpa den då.

Visa signatur
Permalänk

@nilsson: Tja, elkontakten kommer inte passa om du köper den brittiska modellen, men strömförsörjning sker väl av bilderna att döma via en mini/micro-USB så det borde gå med vilken strömstark mobilladdare som helst. Brasklapp: detta är saker jag tror, inget jag vet något om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

@nilsson: Tja, elkontakten kommer inte passa om du köper den brittiska modellen, men strömförsörjning sker väl av bilderna att döma via en mini/micro-USB så det borde gå med vilken strömstark mobilladdare som helst. Brasklapp: detta är saker jag tror, inget jag vet något om.

Jo det är jag beredd på, men om något vet något mer om detta så säg gärna till!
Annars så är det inget konstigt med kompatibiliteten när det kommer till att använda den i Sverige, läste något om att UK versionen var lite krånligare, stämmer detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar inte vara helt hundra än med Google Home men hoppas svenska språkstödet som kommer i framtiden gör den till det självklara valet

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på en sådan, men vill att den ska vara på svenska.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2