Arctic lanserar processorkylaren Freezer 33 Esports One

Permalänk
Melding Plague

Arctic lanserar processorkylaren Freezer 33 Esports One

Arctic släpper nu en ny modell i sin Freezer 33-serie, där den stora nyheten är möjligheten att välja mellan tre nya färger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OOh! En E-sportskylare!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Jag undrar varför "Esports" används i namnet för en kylare?

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk
Medlem

Najs. Nu kan jag bli bättre på e-sport med en ny kylare!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

"Esport" nya "gaming"?

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk

Ingen RGB, inget köp.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Meh..inte VR-redo..nästa!

Skojar bara.

Den ser fräsch ut

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Vad blir nästa storsäljare?! Freezer 33 Edick 1000 :P. Men det är klart. Alla kylare presterar ju i princip lika så enda sättet att sticka ut är ju att smeta på lull lull. Man blir säkert grym på alla spel med den där kylaren. Åsså tycker polarna att man är så cool när man stänker till med en grön kylare...eller ja. Lite grön plast som dekoration i alla fall...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara fler som reagerat på samma sak som jag, finns det till och med gamingkylare nu?! Börjar det inte bli löjligt?

Det är väl som med allt annat man gett den etiketten; ungefär lika bra som de vanliga grejorna till ett rejält prispremium.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Påminner lite om när tillverkare marknadsför sina nätagg som "VR-ready" på sina kartonger

Svart tema på kylare är alltid trevligt, men så länge priset inte är hamnar under 300 kr inkl frakt så kan jag inte se varför man skulle köpa denna istället för CM 212 Evo/LED, Be-Quiet Pure Rock eller Cryorig H7 bland annat. Något jag har svårt att tro då den vanliga Freezer 33 redan ligger över 300 kr mer eller mindre.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag antar att "eSports" och "One" är det nya X, Ultra, Xtreme och så vidare....

Permalänk
Avstängd

Esport, gamer, vrready är bara några saker som skall vara försäljnings ord. 3d är dock helt dött, tack gode gaben för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa fyra stycken. En till datan och tre för att jag inte kan bestämma mig för vilken färg som känns mest gaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bah. Ungdomar!

Det duger aldeles utmärkt med en processorkylare anpassad för multimedia.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Ajajaj, det här var smärtsamt. Asbillig "Esports" kylare. Undrar om den kommer ha lika bra bang for the buck som Hyper 212 Evo, isåfall har jag inget att klaga över (namnet åsido).

Permalänk
Medlem

Den här är väl inte ny? Har sett mängder med reviews på denna esport one på youtube bland annat. Har även sett one i flera webbutiker.. Skillnaden mellan esports och esports one är väl att one enbart har en fläkt medan esports har två fläktar.. Jag har den med två fläktar, kyler väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Ajajaj, det här var smärtsamt. Asbillig "Esports" kylare. Undrar om den kommer ha lika bra bang for the buck som Hyper 212 Evo, isåfall har jag inget att klaga över (namnet åsido).

Har denna, fast med dubbla fläktar (push & pull), till en Ryzen 7 1700 och jag har svårt att få upp datorn i temp..
Brukar lägga sig runt 50-51 grader när jag kör Prime95. Idlar på 30-31 grader.
Hela datorn är i princip knäpptyst efter lite optimeringar av fläktkurvor i Uefi på mitt Asus-moderkort.
4 fläktar, 2 chassifläktar 2 cpu-fläktar. Grafikkort GTX 1060 OC 6Gb, semipassivt.
Seasonic Focus plus gold 750w, semipassivt, men kör med fläkten igång.

Hör inte datorn om jag inte lägger örat vid chassit typ.

Tummen upp för denna kylare! Denna med dubbla fläktar kostar 549:- på inet, prisvärt!

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Tja, Om "ESports" är det nya "Gaming" utan RGB LED's så är det ju ett välkommet alternativ till Disco febern som verkar ha tagit över helt och hållet.