söker ett spel*hjälp*

Permalänk

söker ett spel*hjälp*

ursäkta den dåliga titeln på tråden, visste inte vad jag skulle skriva, hoppas det går bra

jag söker som sagt ett spel. jag såg det spelas på en PS3a en gång, har helt tappat bort namnet på spelet, det verkade vara ett spel där ens handlingar får konsekvenser i spelet, inte riktigt säker dock.
såg ibara delar utav början av spelet. man spelade som en ung tjej på väg upp till en fest i någon stuga. det är vinter. hon kliver av en buss och går mot stugan. väl i stugan så spelar de ett grymt spratt på en utav kompisarna som blir ledsen och springer ut ur stugan, man springer då efter och ska leta reda på henne. sen är det någon mördare som jagar en och man ramlar nedför ett berg. sen vaknar man upp(?) och sitter hos en psykolog som är fruktansvärt lik peter stormare.

är det någon som känner igen det jag beskriver? och finns detta spel även till pc?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ursäkta den dåliga titeln på tråden, visste inte vad jag skulle skriva, hoppas det går bra

jag söker som sagt ett spel. jag såg det spelas på en PS3a en gång, har helt tappat bort namnet på spelet, det verkade vara ett spel där ens handlingar får konsekvenser i spelet, inte riktigt säker dock.
såg ibara delar utav början av spelet. man spelade som en ung tjej på väg upp till en fest i någon stuga. det är vinter. hon kliver av en buss och går mot stugan. väl i stugan så spelar de ett grymt spratt på en utav kompisarna som blir ledsen och springer ut ur stugan, man springer då efter och ska leta reda på henne. sen är det någon mördare som jagar en och man ramlar nedför ett berg. sen vaknar man upp(?) och sitter hos en psykolog som är fruktansvärt lik peter stormare.

är det någon som känner igen det jag beskriver? och finns detta spel även till pc?

Låter som Until Dawn. Kan ha fel

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

Tänkte säga att det är Until Dawn men ovanstående hann före, såvida där nu inte finns fler spel med Peter Stormare i sådan roll

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk

tackar, ni hade rätt:)
pc version eller är det något ps3 exclusive?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det finns bara till PS4. Kanske inget man skaffar en konsol för men har man redan en PS4 är det värt ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av mangemani:

tackar, ni hade rätt:)
pc version eller är det något ps3 exclusive?

kollade precis och tyvärr varken eller då det är endast till ps4 :S

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk

crap, jag som hade sett fram emot att få testa det=/. har ingen PS4 och att köpa en verkar lite overkill bara för ett spel. jaja, får väl bita i det sura äpplet då. tack iaf för hjälpen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer