Skapar personligt skrivbord, tema bil, tips för revision 2 mottages

Permalänk

@RazerBlader: Ah ok! Såg bara studiomonitorerna och trodde du höll på! Jag har själv ett par Yamaha HS80M. Jävligt goa och snygga dessutom. Håller på lite i "musikbranschen" på väldigt, VÄLDIGT liten nivå inom Trance och genrer runt det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Ville göra en update, en skriftlig sådan:

Gick loss på nya komponenter, en X370 (because I can, vet att X370-styrkretsen bara ger tillgång till SLI, men det låter värre att kunna säga att man har X370 ) mammabräda, Ryzen 7 1700-prolle, som ska klockas, 2x8Gb 3200 Mhz Corsair LP-RAM, och kunde inte låta bli att köpa ett 1080Ti MSI medan jag ändå ska köra Ultra-wide skärm, för flytets skull.

Vet inte om jag nämnt det, men blev ett Corsair SF600, fick dock beställa nya, längre kablar, valde röda kablar.

Då längden på kablarna som följde med till ATX 24:a pins-kabeln var ett skämt i min mening.

Jag skulle vilja se en kompatibilitetslista över chassin där den kan räcka till i längd.

Allt är hemma förutom Ultra-wide-skärmen.
Även gjort om, och gjort rätt med 3U-fronten.

Köpte en meshad 3U- front, som bygger ut 2,8 cm, borrat hål, och satt in 3 stycken 120mm-fläktar med gummiupphängning.

Även lyckats borrat hålet till sidofläkten, och fått på fläkten och fläktfilter,samt blev det nytt kolfiberark längs med den sidan.

Vad som återstår:
Montera grafikkortsstödet, borra hål för startknappen, byta till längre kablage för startknappen och montera den.

Skaffa nytt batteri till multimetern och kolla vilka kontaktpunkter jag ska använda på strömbrytaren, då den har 3.

Så ni vet att projektet är fullt vid liv, bara längtar tills jag kan starta min best

Och sälja tjejkompisen min gamla burk, då hon redan är ivrig att ha något att game:a på

Skrivet av krisljungberg:

@RazerBlader: Ah ok! Såg bara studiomonitorerna och trodde du höll på! Jag har själv ett par Yamaha HS80M. Jävligt goa och snygga dessutom. Håller på lite i "musikbranschen" på väldigt, VÄLDIGT liten nivå inom Trance och genrer runt det.

Det låter som du hittat riktigt goa högtalare, liksom genrer att hålla på med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Tagit lite bilder, dock inte hur allting är installerat inne i "chassit", då jag tänkte göra en update, nu när det är up and running som system

Baksidan av myntet

Fult som fan själv, men ska fixa till detta inom snar framtid, enda som jag verkligen blev missnöjd med på det stora hela.

the beast is alive and kicking (Jo, ska borra hål och sätta startknappen på sitt rätta ställe senare, måste förlänga kabeln lite ytterligare bara, vill ha den fram där man sitter, så man slipper sträcka sig, och dra den snyggt under skrivbordet )

Och kan bara säga att be quiet! Var bra mycket tystare med motstånd på, än 3 Noctua-fläktar som nu ligger och skräpar

Hör varken mina 2 2TB:are,mekaniska, eller grafikkortets fläktar eller så, och får riktigt trevliga temps på grafikkortet bl a.

Varit uppe och nosat på 80 grader (1080 Ti med MSI:s kylarlösning), men ligger numera på 75 grader och under, ska göra en ny fläktkurva för grafikkortet även, så fläktarna går lite mer, men att det fortfarande inte är någon farlig nivå med 80 grader som tur är, och "chassit" är välventilerat så behöver inte vara orolig för att det ska ta eld eller så

Kör f ö en Ryzen 7 1700, och 16GB RAM i 2933Mhz, och installerat en Samsung 960 Evo M.2 som systemdisk, och det blev en märkbar uppgradering från min före detta Kingston, som var betydligt betydligt äldre SSD-teknik

Även försökt optimera för spel med hjälp av denna guide:
https://community.amd.com/community/gaming/blog/2017/07/14/me...

Men funderar på att byta moderkort, och köpa ett med bättre VRM-del.
Och FPS:en jag får ut är grymma med nya Ultra-widen, blev grymt snyggt allt som allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Nu så börjar revision 2 av skrivbordet att ta form i mitt huvud, tänkt mycket på vad jag kan förbättra, förfina, samt vidareutveckla och bygga vidare på.

- Ska införskaffa Ambilight-liknande belysning till datorskärmen, men tänkte om någon har tips på något kit eller någon produkt man kan köpa, som funkar till en 34" 21:9-skärm?

- Har kollat efter en rackhylla, som inte bygger mycket på höjden, som samtidigt inte bygger mer än 30cm på djupet, men tycks vara svåra att finna?

Då det ska underlätta vid uppgradering av datorn, samt underlättar beroende på vad man behöver göra för ingrepp vid datorn.

Det närmaste jag kommit vad jag söker:
https://www.bax-shop.se/lador-inlagg-och-plattformar/penn-elc...

Eller kan man korta av skenorna på den själv, och modifiera tro?

- Ska även bygga om moderkortsfästet, och ha det direkt på den utdragbara rackhyllan tänkte jag, för att minska den totala höjden, och få det snyggare, och nita fast en del.

Ska även göra:
- Finare kabeldragning
-Gömma undan tangentbordssladden
- Fixa en hållare för muskabeln
- En hållare för handkontrollen, så den vilar på två fotpinnar, som jag tagit från en moped, under skrivbordet.

-Blir även lite mer kosmetiska ingrepp, och lite mer ljusslingor som förmodligen involverar att leka runt med arduino bl a.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Dethär var ju bara hur läcker som helst!
Håller själv på med en arbetsbänk för datorn. dock inte lika stilfull som denna tror5 jag...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Dethär var ju bara hur läcker som helst!
Håller själv på med en arbetsbänk för datorn. dock inte lika stilfull som denna tror5 jag...

Åh, tack för det värmande inlägget, är kul att läsa att du finner det läckert, då det alltid är kul med positiv respons!

Det låter riktigt spännande och kul med arbetsbänk även för datorn, blir det som en testbänk då i princip?

Är även kul att du ser det som stilfullt, då jag vill ha det lite åt det stilfulla hållet, med simpel grundkonstruktion/stomme, men inte helt utan dekaler, och detaljer som är hämtade ifrån bil samt andra motorfordon, och att det på ett sätt ska vara flådigt, och framförallt eget.

Då det på något sätt ska återspegla, och smälta samman intresset för såväl bilar och elektronik, i form av komponenter bl a.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RazerBlader:

Åh, tack för det värmande inlägget, är kul att läsa att du finner det läckert, då det alltid är kul med positiv respons!

Det låter riktigt spännande och kul med arbetsbänk även för datorn, blir det som en testbänk då i princip?

Är även kul att du ser det som stilfullt, då jag vill ha det lite åt det stilfulla hållet, med simpel grundkonstruktion/stomme, men inte helt utan dekaler, och detaljer som är hämtade ifrån bil samt andra motorfordon, och att det på ett sätt ska vara flådigt, och framförallt eget.

Då det på något sätt ska återspegla, och smälta samman intresset för såväl bilar och elektronik, i form av komponenter bl a.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett kombinerat elektronikarbetsbord/datorbord, kommer att bli typ två och en halv meter långt och i tvåtumsplank när det blir klart...
Kanske inte så snyggt men förhoppningsvis funktionellt, ligger dock en bit framåt i tiden innan det blir klart, men kan lägga upp en bild sedan på forumet.

Gillar tändkabelhållarna, den iden lånar jag!
Blir nog en order dit här också, ha ha!
Såg de hade djäkligt snygga kit med kammar också bland annat...

Gillar skarpt pedalplattorna på benen.
Fattas bara en metallbur att sitta i nu va...

Justja, undras om det går att få till någonting som ser ut som ett gasinjektorkit, fast vore kul om det hade någon rolig funktion när man tryckte på knappen, eller kanske ett vred som i MadMax filmerna...
Såg att Biltema hade kopior på Killswitchar, inte lika snygga som Dalhems, men kostade typ 40-50 spänn vad jag minns.
Nu blev man ju sugen själv! ha ha!

Jo, en sak till, rack chassin är kraftigt underskattade.
Du får rätt mycket bang for tha bucks där när det gäller flexibilitet.
Håller själv på med ett racksystem, de bättre är som ett jätte lego man kan kombinera ihop nästan som man vill relativt enkelt.
Dessutom finns det rätt mycket begagnat i omlopp som passar emellan många fabrikat.
ett vanligt tower eller desktop är ju som regel sopor när resten av datorn är slut, men rackprylarna kan man återanvända nästan i oändlighet med litet fantasi.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Ett kombinerat elektronikarbetsbord/datorbord, kommer att bli typ två och en halv meter långt och i tvåtumsplank när det blir klart...
Kanske inte så snyggt men förhoppningsvis funktionellt, ligger dock en bit framåt i tiden innan det blir klart, men kan lägga upp en bild sedan på forumet.

Gillar tändkabelhållarna, den iden lånar jag!
Blir nog en order dit här också, ha ha!
Såg de hade djäkligt snygga kit med kammar också bland annat...

Gillar skarpt pedalplattorna på benen.
Fattas bara en metallbur att sitta i nu va...

Justja, undras om det går att få till någonting som ser ut som ett gasinjektorkit, fast vore kul om det hade någon rolig funktion när man tryckte på knappen, eller kanske ett vred som i MadMax filmerna...
Såg att Biltema hade kopior på Killswitchar, inte lika snygga som Dalhems, men kostade typ 40-50 spänn vad jag minns.
Nu blev man ju sugen själv! ha ha!

Jo, en sak till, rack chassin är kraftigt underskattade.
Du får rätt mycket bang for tha bucks där när det gäller flexibilitet.
Håller själv på med ett racksystem, de bättre är som ett jätte lego man kan kombinera ihop nästan som man vill relativt enkelt.
Dessutom finns det rätt mycket begagnat i omlopp som passar emellan många fabrikat.
ett vanligt tower eller desktop är ju som regel sopor när resten av datorn är slut, men rackprylarna kan man återanvända nästan i oändlighet med litet fantasi.

Det låter sannerligen spännande minst skrivet, då jag själv skapade en verktygsgarderob, samt investerade i en verktygsvagn istället, lagom att ha i en liten etta

Men att det kommer nog bli såväl rejält tilltaget, och även en riktigt bra arbetsyta till att skapa projekt på minst skrivet, vilket alltid är välkommet.

Kommer att bli kul även att få se bild på vad du åstadkommit!

Haha, det gör du rätt i att låna, då de är smarta att dra enstaka kablar snyggt via, om än synd att de var i plast de jag hittade, fick även fylla ut hålet med gummi, så kabeln håller sig spänd, samt "låst" i ett läge, beroende på grovlek på kabel.

Tack tack, och det blir nog tyvärr ingen störtbur😂

Däremot i framtiden så ska jag försöka få tag i en Sparco, eller Recaro-stol till överkomligt pris, och investera i ratt och pedaler, men det blir först när ekonomin tillåter

Det är kul att pyssla med, så förstår att du blev sugen även du, dock har jag sökt efter det du nämner, gasinjektorkit, men utan framgång, då jag kollat efter tomma NOS-tuber framförallt, då som prydnad.

Ebay har billiga killswitchar även bl a.

Kan även bara instämma med dig om att racksystem är väldigt flexibla, går att bygga allt från förvaring, server, internetrelaterat till ljudrackskåp, och även att kombinera dessa om man vill ha mycket pryttlar på liten yta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Jag bodde i en pytteliten etta förut där inget "fult" fick stå framme för länge i kök eller sovrum, så jag vet vad du menar...

Mitt arbetsrum är väl egentligen typ 10 kvadrat, varav hälften är förråd för båtgrejer, men försökte att få den att följa väggen och att man också kan slöjda på den...

Faktiskt också svårt sugen på ett 19" rack nu i en upphöjd hylla, som jag också planerar i vilket fall för labbagg och skit, när du visade detta, kanske vid nästa löning...

Kromlisterna blev riktigt fräcka tycker jag!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Uppdatering kring bygget:
Handkontrollsstället är färdigt, blev med fotpinnarna ifrån en moped som ändå skulle slängas, som nämnts
Bilduppdatering hur det ser ut med kontrollen på plats:

Och bild hur det ser ut utan kontrollen:

För dem som undrar hur fotpinnarna är fästa, så har jag använt fotpinnarna, samt två metallbläck som var Z-formade, som jag fick bända med polygrip, för att sedan fästa fotpinnarna i respektive metallbläck, för att sedan fästa metallbläcken i skrivbordet
Blev sjukt snyggt, och stabilt även

Än om utrullningsbara rackhyllan satt mig i en väldigt frågande sits, men att jag ska lyckas lösa det, om det så tar ett tag med grubblandet, men ett jag vet att jag är en bra problemlösare

Ni som har idéer får mer än gärna komma med dem, om det så är lösa spekuleringar vad man kan göra.

Blir f ö även en "bred last"-skylt som jag hittade, då jag hoppas den mäter 120cm på bredden, eller mindre, för att sätta på avskiljaren, ska mäta den när möjlighet ges

Skrivet av Mizzarrogh:

Jag bodde i en pytteliten etta förut där inget "fult" fick stå framme för länge i kök eller sovrum, så jag vet vad du menar...

Mitt arbetsrum är väl egentligen typ 10 kvadrat, varav hälften är förråd för båtgrejer, men försökte att få den att följa väggen och att man också kan slöjda på den...

Faktiskt också svårt sugen på ett 19" rack nu i en upphöjd hylla, som jag också planerar i vilket fall för labbagg och skit, när du visade detta, kanske vid nästa löning...

Kromlisterna blev riktigt fräcka tycker jag!

Härligt att du är med på vad en menar

Ah, men det låter som en smart planlösning att ha en längsmedgående lösning, plus att det kanske redan finns hyllsystem för båtgrejerna.

Och det låter som en härlig idé, är kul att roa sig med 19" racksystem, och även praktiskt

Tack för komplimangen!
F ö är kromlisterna köpta på jula, som jag tror att du redan kan ha läst dig till, men var förberedd på att behöva ta bort all tejp, och applicera 3Ms tejp, eller tejp avsedd för att hålla upp speglar på toaletter.

Då jag anser att den tejp som var på ifrån början inte uppfyllde mina krav

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Nu jäklar har jag tänkt

Och Googlat för att försöka komma fram till en så simpel lösning som möjligt, och jag är fundersam, och tänkte fråga kring om någon gjort detta, nämligen installerat denna typ av teleskopskena (https://www.beslagsbutiken.se/produkter/expansionsbeslag-och-...) , fast underifrån? Istället för på sidan som man annars vanligtvis hade gjort. Och undrar då även, glider det på felfritt?

Tänker då det dels kommer se cleanare ut, samtidigt som jag även får ner höjden så mycket som möjligt, och kan dra skruv igenom bordet, och fästa med bricka samt mutter i värsta fall, då träet annars lättare kan ge vika med enbart kortare skruv tänkte jag, och montera en färdig 1U rack tray med avklippta "öron" ovanpå, som får agera grund för moderkortet och så vidare.

Och f ö kan jag även uppdatera med att jag beställt två Arduino Nano, transformatorer, och 10 meter LED, varav de ena 5 metrarna har 300 LEDs, och den andra 150 LEDs, gissa vilken som ska få agera ambilight

Ska även dra LEDs under skrivbordet, samt blir det till att installera en 120mm fläkt vid HDDerna, för att dem ska få lite aktiv kylning även, och vaxade "Bred Last"-skylten idag som snabbast för hand, och borrade skruvhål, och ska förhoppningsvis montera den imorgon, då den kommer passa, med några decimeter till godo även

Skickades från m.sweclockers.com

Utökade med ytterligare en fråga, som var den egentliga frågan :P
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Ville uppdatera med att jag beställt såväl teleskopskenor, då jag tänkte att jag ska försöka fixa en plåt som mäter lite bredare än en rack tray, så jag kan montera plåten, samt teleskopskenorna längs med kanterna.

Samt även beställt RAM-kylning, M.2-SSD-kylning á la EK Waterblocks passiva kylarlösning, samt en membrangenomföring i gummi till skrivbordet.

Kylningen beställde jag då jag tänkte att det blir ökad cirkulation i chassit, samtidigt som M.2-SSDn kommer att gå svalare, vilket jag, på det stora hela, hoppas kommer medföra lägre temperaturer.

mest för att det går, inte för att det är nödvändigt såhär års, kommer dock att bli desto intressantare under de varmare sommarmånaderna, och se hur maskineriet klarar av att hålla sig till vettiga temperaturer

F ö har jag inte fått hem någon skylt ännu, därav ingen bilduppdatering i denna post.

då jag jobbat på ett av mina andra, riktigt vackra projekt, och behövt forslat hem omlackerade delar till den, och lagt en hel del energi f ö på den.

Nämligen min Kronan-cykel, och försöker låta gammalt möta nytt, dock är detta fel forum för ett sådant projekt, därav inga bilder eller projekttrådar kring mina cykelprojekt, då jag för stunden har två som tar av min tid.

Mer relaterat till skrivbordet, lyckats hitta en vettig metallåda att ha Arduino nano:sarna i, så dem inte kommer att ligga fritt när allting väl kommer.
Beställde via Ebay, innan de inför nya avgifter för paket från Kina.

Och än om jag ställer mig positivt till det, så är ju ändå billigare bättre, så passar på nu, och hoppas att allt hinner att komma innan 1:a mars, då jag uppfattat det som att de kommer att ta nya avgifter i bruk redan då.

F ö funderar jag mer och mer på en hemsida för mina projekt.

Då det även blir aktuellare att föra projektloggar över mina andra typer av projekt, så som cyklar, träarbeten, metallarbeten etc.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Avstängd

Nu jäklaranama har jag fått hem teleskopskenorna jag beställt, samt hittade jag ett offer, i form av ett hyllplan i metall, som fick agera plåt som jag ska använda, och fick skära ut det först, och här håller jag på och har börjat slipa:

Inte dem rakaste, eller vackraste linjerna, I know

Och på följande bilder har jag måttat, och lyckats fått teleskopskenorna raka,samt sågat av det som byggt onödigt på skruvarna jag skruvat igenom:

Och återstår en del arbete på plåten, ska gå loss med dremeln på plåten, och slipa ner kanterna, så de blir raka, och kör samtidigt så det blir plåtrent, ska även se hur mycket moderkortsdistanserna bygger på höjden, så inte skruvarna, samt muttrarna kommer i kontakt med moderkortet, och kommer då slipa ner dem lite ifall det behövs.

Ska även lacka plåten svart blank, samt ett lager med klarlack för lysterns skull.

Funderar även på om någon vet, om det finns någon färdig A4-mall man kan skriva ut, och utgå ifrån vid borrning av moderkortsdistansernas hål?

Annars får jag försöka hitta på något gammalt moderkort någonstans och använda som mall i värsta fall

Känns f ö riktigt stabilt när jag testade ge plåten påfrestning i utfällt läge.

Blir riktigt bra allt som allt måste jag erkänna
Och väntar f ö fortfarande på lite LED, Arduinosar m m, kommer att bli skoj att få gå loss på det än mera så fort allting kommit fram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.