Köpråd. Mina första Surfplatta :)

Permalänk
Medlem

Köpråd. Mina första Surfplatta :)

Börjat spela lite spel med sonen på mobilen (vilket var roligare en jag trodde)
Då jag är egen företagare så används mobilen väldigt mycket till jobb relaterade saker även när man är ledig, så har inte batteri till både lek och jobb.

Så tänkte att jag skulle investera i en surfplatta, men skulle behöva lite tips.

Behöver ingen super high tech, utan någon mer mitt i mellan.

Mina önskemål är
Android os
minst 3gb minne
Hyfsad batteri tid-

Någon som kan ge en okunnig lite råd ?:)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

@Spatten: Budget?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcec:

Ja du, har ingen vidare koll, hade varit trevligt att kunna få en för under 3000:- , men max 4000:-

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Beställde själv en Teclast Master T10 ifrån gearbest för 1700 (före moms) vilket jag tycker verkar vara en väldigt bra deal.

Kan rekommendera att du söker på Youtube på alla dina alternativ, finns reviews på så gott som alla sorter.

Testade även att köpa hem en platta från Wish för 1000kr som (förståss) visade sig vara fusk både i mjukvara och hårdvara. I princip kan man säga att den var 50% av allt de skrev att den skulle vara. Skrev till wish och fick tillbaka pengarna direkt. Får behålla plattan också och för att bara ha kostat 1000kr så måste jag väll påstå att den ändå presterar ok. Sämst var tyvärr GPUn som visade sig väldigt dålig i spel osv. När jag fick tillbaka den tusenlappen valde jag alltså att lägga på lite i min budget och ta en Kina platta som i alla fall var Branded och väldokumenterad på nätet.

Permalänk
Medlem

@Spatten: Några som kan vara värda att ta en titt på

Lenovo Yoga Pad 3 Plus
Huawei MediaPad M3
Samsung Galaxy Tab S2

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevenix:

Beställde själv en Teclast Master T10 ifrån gearbest för 1700 (före moms) vilket jag tycker verkar vara en väldigt bra deal.

Tänkte jag skulle åka och köpa mig en i morgon. så får bli från sverige.

Skrivet av Arcec:

@Spatten: Några som kan vara värda att ta en titt på

Lenovo Yoga Pad 3 Plus
Huawei MediaPad M3
Samsung Galaxy Tab S2

okej, tack ska kolla in dom

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

i mina ögon tycker jag "Lenovo Yoga Tab 3 Plus " verkar vettigast pga mycket högre batteri tid en dom andra 2. eller är jag ute och cyklar ?

Såg att det fanns 2 olika moddeller "ZA1R" "ZA1N" ända skillnaden jag kunde se var att en hade 4g och en inte ?

Länk till den billigaste som fanns i lager, vill mest bara dubbel kolla så netonnet inte har någon konstig modell
Lenova toga tab 3 plus

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

@Spatten: Stämmer. Ena är 4G komp. och den andra inte. Stämmer också att Lenovon har bra batteritid.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcec:

@Spatten: Stämmer. Ena är 4G komp. och den andra inte. Stämmer också att Lenovon har bra batteritid.

gott, får bli en sådan i morgon . tack så mycket för hjälpen

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A