Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv

@Bascule666: Fin setup! personligen hade jag ställt maskinerna på en av sidorna eller bytt ut lådorna till glasfront och ha de där istället.

Förslag på hur du kan lösa högtalarnkablarna. Antingen köper du platta högtalarkablar, limmar och målar över.. Eller så drar du kablarna längst kanten till taket och ner vid en av hörnorna. Lätt fixat med kabelkanal med självhäftade baksida eller så klamrar du upp dom.
Välj en kanal som har 3M limm och som även har färdiga slut och böjar, blir bra mycket snyggare!

Permalänk
Snusfri

RAM och CPU-kylare kom idag, resten kommer förhoppningsvis imorgon så har monterat det jag kunnat idag iaf

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ytterligare några böcker i serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

@cfw: Vilka ovanliga omslagsbilder det var på de böckerna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@[vEX]: Vilka ovanliga omslagsbilder det var på de böckerna.

Ja, de håller på att släppa en enhetlig samling. Ut med alla gamla som var på svenska och in med dessa istället!

https://www.discworldemporium.com/21-discworld-collector-s-li...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Inaktiv

Dubbel Keycap-dag! (och lite blandade LED)

Dags att börja bygga nästa bräda!

Permalänk
Medlem

Blev ett par nya hörlurar:

Blev en fin uppgradering

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Jag var inte den enda som köpte uppgraderingspaketet från Dustin gissar jag... Dock köpte jag nytt chassi och CPU-kylare också (chassit är omöjligt att ta bild på, men det ser fint ut irl)

Värd uppgradering från Ryzen 1700X? Mest troligt inte, men är väldigt nöjd

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av D4NN3N:

Blev ett par nya hörlurar:

https://i.imgur.com/zASXB9n.jpg

https://i.imgur.com/O6u9fJT.jpg

Blev en fin uppgradering

var köpte du lurarna?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

@d3rrty: står ju massdrop på kartongen

Permalänk
Medlem
Skrivet av titanx1337:

@d3rrty: står ju massdrop på kartongen

Hade aldrig hört om Massdrop innan men nu vet jag...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

5.1.2 del 2: ny sub

Ironiskt nog så dog min sub dagen efter jag lagt ut detta inlägget där jag beskriver min hemmabio som komplett och lysande: 5.1.2.

Väldigt surt, på lördag funkar allt väldigt bra och på söndagen är subben stendöd. OK, den var inte purfärsk utan 10+ år och den köptes ihop med resten av mitt Infinity Cascade 5.1-system. Vad göra nu? Bara att skaffa en ny sub så snabbt som möjligt. Som en händelse hade Hembiobutiken.se sänkt priset på en Fuck-Me sub från SVS nämligen PB12-NSD till 6 495:-.

Efter lite efterforskning och några tester ex. Sound&Vision och Audioholics så bestämde jag mig för att köra för den trots den sanslösa storleken och vikten (30 Kg).

Hämtade den igår hos Hembiobutiken i Gbg och det är tur jag har en rymlig bil som kan fälla baksätet vid behov (Porsche Macan Turbo) då kartongen ihop med vikten var mer eller mindre helt hopplös att hantera. Jag fick "rulla" kartongen från bilen in till porten och sedan släpa den på golvet till sin plats. Katterna var lika glada som alltid när det dyker upp en ny kartong i lägenheten.

Väl på plats och kalibrerad av min Yamaha RX-A1070 så är den mer eller mindre suverän. Om jag skulle peta upp nivåregleringen så skulle fönsterrutorna trilla ur. Sånt jäkla tryck i basen har jag aldrig hört förut och det gäller att vara precis i inställningarna annars tar basen över totalt. Det som mest imponerar är att subben faktiskt funkar ner till 20Hz, inte bara enligt reklambladet utan i verkligheten.

En stor fördel för mig som ägare av två katter är att det inte är ett tygstycke som skyddar 12" högtalaren utan ett ordentligt metallgaller som kommer att höja livslängden avsevärt.

Igår när allt var på plats roade jag mig med att titta på första avsnittet av Altered Carbon på Netflix. Shit, va bra det var. Netflix lyckas med att köra 4K, Dolby Vision och Dolby Atmos över streaming. Riktigt imponerande då det är svårt att se skillnad på en 4K Blu-rayfilm och Netflix bästa ansträngningar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ironiskt nog så dog min sub dagen efter jag lagt ut detta inlägget där jag beskriver min hemmabio som komplett och lysande: 5.1.2.

Väldigt surt, på lördag funkar allt väldigt bra och på söndagen är subben stendöd. OK, den var inte purfärsk utan 10+ år och den köptes ihop med resten av mitt Infinity Cascade 5.1-system. Vad göra nu? Bara att skaffa en ny sub så snabbt som möjligt. Som en händelse hade Hembiobutiken.se sänkt priset på en Fuck-Me sub från SVS nämligen PB12-NSD till 6 495:-.

Efter lite efterforskning och några tester ex. Sound&Vision och Audioholics så bestämde jag mig för att köra för den trots den sanslösa storleken och vikten (30 Kg).

Hämtade den igår hos Hembiobutiken i Gbg och det är tur jag har en rymlig bil som kan fälla baksätet vid behov (Porsche Macan Turbo) då kartongen ihop med vikten var mer eller mindre helt hopplös att hantera. Jag fick "rulla" kartongen från bilen in till porten och sedan släpa den på golvet till sin plats. Katterna var lika glada som alltid när det dyker upp en ny kartong i lägenheten.

https://i.imgur.com/LWs232u.jpg

Väl på plats och kalibrerad av min Yamaha RX-A1070 så är den mer eller mindre suverän. Om jag skulle peta upp nivåregleringen så skulle fönsterrutorna trilla ur. Sånt jäkla tryck i basen har jag aldrig hört förut och det gäller att vara precis i inställningarna annars tar basen över totalt. Det som mest imponerar är att subben faktiskt funkar ner till 20Hz, inte bara enligt reklambladet utan i verkligheten.

https://i.imgur.com/atshxxs.jpg

En stor fördel för mig som ägare av två katter är att det inte är ett tygstycke som skyddar 12" högtalaren utan ett ordentligt metallgaller som kommer att höja livslängden avsevärt.

https://i.imgur.com/PHPcGUm.jpg

Igår när allt var på plats roade jag mig med att titta på första avsnittet av Altered Carbon på Netflix. Shit, va bra det var. Netflix lyckas med att köra 4K, Dolby Vision och Dolby Atmos över streaming. Riktigt imponerande då det är svårt att se skillnad på en 4K Blu-rayfilm och Netflix bästa ansträngningar.

Visst gör det feta subbar SVS..

Jag köpte mig en SVS SB16-Ultra nu i höstas och är grymt nöjd.
Har katter jag med så gallret uppskattas

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Visst gör det feta subbar SVS..

Jag köpte mig en SVS SB16-Ultra nu i höstas och är grymt nöjd.
Har katter jag med så gallret uppskattas

https://i.imgur.com/e2lSQv6.jpg

Tyckte min nya sub var imponerande så kommer du med monstret SVS SB16-Ultra

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Blivit en dyr månad.
Min gamla Panasonic plasma-TV gick tyvärr sönder igår, så blev en ny LG OLED idag. Har även fått mitt eget par av Vienna Acoustics-högtalare, samt köpt nya högtalarkablar från Chord som inte drar till sig damm så förbaskat.

Till sist så har jag också köpt nya (överdrivet dyra) högtalarfötter från Iso Acoustics för att barnsäkra högtalarna. Spikes kändes inte klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Dubbel Keycap-dag! (och lite blandade LED)
http://i.imgur.com/7HYqnVi.jpg
Dags att börja bygga nästa bräda!

Beställde med en laddning nu haha. Alltid kul med nya färger

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

https://www.matsmart.se/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Man måste ha backup till internet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett nytt vapen inför säsongen som snart (hoppas jag) kommer.

TaylorMade M1 2017 driver samt nya grepp Golf Pride MCC Plus 4 Midsize (för svenska händer). Greppet som drivern levererades med ryker direkt då ju standard är byggda för små portugiser eller svenska pojkar innan de kommit in i målbrottet...

Permalänk
Medlem

Nytt bygge :)

https://m.imgur.com/BZt8xb6,eNKXvI2

Visa signatur

chassi: Corsair Crystal 460X RGB MB: MSI Z270 PC MATE
CPU: i7-7700K Kylning: 212 EVO. GPU: AORUS GeForce GTX 1080ti. Ram: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz LED. PSU: EVGA Supernova GS 650W Samsung 850 EVO 500GB+ 500GB M2+ HDD

Permalänk
Medlem

Blev ett nätagg och ett chassi utan fönster och bling bling.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Fick hem min Jotunheim idag, äntligen

Permalänk
Medlem

Idag, helt oväntat 2 månader senare dyker denna guldklimp upp i lådan.

Trots löfte över telefon om att den minsann fanns i lager och skulle skickas omgående, ska väl vara glad och tacksam att den kom fram överhuvudtaget med tanke på hur eftertraktad och slutsåld den är överallt nu.
Sist jag kollade så var det i princip enda alternativet att kolla tradera, blocket osv och hoppas på rimliga priser.
Men det är verkligen värt att ha i åtanke att egmont uppenbarligen inte har nån vidare koll på sitt lagerstatus, köpte boken via en annan sida som dom driver: www.dintidning.se som hela tiden refererade till egmonts kundtjänst när man ringde och försökte få nån klarhet i när ordern skulle skickas. Och egmont hänvisade enbart till dintidning.se

Ingen av dom kunde heller luska fram anledningen till varför fakturan skickades ut innan nyår då boken inte ens hade gått iväg. Ej heller kunde dom ens se vare dig ordern eller fakturan, trots att tillhörande nr för båda fanns med i mailet man fick vid beställning. Totalt kaos med andra ord, ska verkligen försöka vara mer uppmärksam vart jag köper mina böcker i framtiden, nu föll det på just dintidning.se för att dom var den enda sida jag hittade som hade den i lager.

Aja slutet gott allting gott
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vad är nu detta?

Jo en kickfläta till jamma-kablage som tillsammans med detta:

Ger detta:

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Bilder och text...

Va?

Arkadspel?

Permalänk
Medlem

@hultron: Japp. Original Mortal Kombat arkadkretskort från 1992 med jammafläta (specialkablar) och kick (ännu en specialkabel) för supergun (hårdvara för att kunna spela hemma på vanlig tv.).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Idag, helt oväntat 2 månader senare dyker denna guldklimp upp i lådan.

http://i.imgur.com/9KSs5DT.jpg
Trots löfte över telefon om att den minsann fanns i lager och skulle skickas omgående, ska väl vara glad och tacksam att den kom fram överhuvudtaget med tanke på hur eftertraktad och slutsåld den är överallt nu.
Sist jag kollade så var det i princip enda alternativet att kolla tradera, blocket osv och hoppas på rimliga priser.
Men det är verkligen värt att ha i åtanke att egmont uppenbarligen inte har nån vidare koll på sitt lagerstatus, köpte boken via en annan sida som dom driver: www.dintidning.se som hela tiden refererade till egmonts kundtjänst när man ringde och försökte få nån klarhet i när ordern skulle skickas. Och egmont hänvisade enbart till dintidning.se

Ingen av dom kunde heller luska fram anledningen till varför fakturan skickades ut innan nyår då boken inte ens hade gått iväg. Ej heller kunde dom ens se vare dig ordern eller fakturan, trots att tillhörande nr för båda fanns med i mailet man fick vid beställning. Totalt kaos med andra ord, ska verkligen försöka vara mer uppmärksam vart jag köper mina böcker i framtiden, nu föll det på just dintidning.se för att dom var den enda sida jag hittade som hade den i lager.

Aja slutet gott allting gott
Skickades från m.sweclockers.com

Bästa boken ever...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.