Star Wars: Battlefront II underpresterar efter kontrovers kring mikrotransaktioner

Permalänk
Medlem

Jag retar mig på rubriksättningen. Trodde att det var spelmotorn som fått prestandaproblem i samband med att mikrotransaktionerna ändrats.
"Presterar" och "säljer" är för mig inte alls samma sak, om det inte gäller en person vars jobb är att sälja varor till kunderna.

Permalänk
Medlem

@Olle P: Håller med. Underpresterar passar inte in. Bättre hade varit BF når inte upp till försäljningsmål. Vilket även borde tydliggöra att ett försäljningsmål inte nödvändigtvis har något med vinst att göra. Ett försäljningsmål kan ju ex vara "break even".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Jag imponeras av deras perspektiv när dem säger att det var ”kritiken” mot mikrotransaktioner som sänkte försäljningen istället gör själva mikrotransaktionerna. Verkar som att lärdomen uteblev den här gången med.

Skickades från m.sweclockers.com

Å andra sidan som nästa person skrev så tjänar dem ju multum på mikrotransaktioner.
Så jag är rädd för att dem har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vad varken EA eller Dice har förstått att vad alla egentligen vill ha är det riktiga SW BF II portat till Frostbite-motorn.

Visst tänker vi oss ett Battlefield: In a galaxy far, far away, här?

Det hade nog blivit ett av de mest framgångsrika...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Stöd ej det här skitföretaget!

Permalänk
Medlem

@Campaigner: Förvisso, men jag menade inte från deras perspektiv utan från spelarna På dem låter det som att orsaken till den dåliga försäljningen är negativ publicitet vad gäller mikrotransaktioner medan de flesta spelare antagligen inte vill ta i spelet med tång just på grund av dessa snarare än att det skrivs om dem.

Permalänk
Medlem