delid en 5960x vilket verktyg skall jag använda?

Permalänk

delid en 5960x vilket verktyg skall jag använda?

sitter och vill delida min 5960x innan jag slänger på vattenkylningen och undrar vilket verktyg jag skall använda? har försökt hitta delid-die-mate extreme men hittar inte vart man hittar och köpa den då det verkar vara den som man skall använda för 5960x men enda jag hittar är der8auer Delid-Die-Mate 2 på inet, men står att den bara är Kompatibel med följande processorer(socker LGA 115x):
-Ivy Bridge
-Haswell
-Devil's Canyon
-Broadwell
-Skylake
-Kaby Lake

Permalänk
Medlem

intel HEDT-processorer innan skylake-x är lödda. att delidda en sådan är betydligt krångligare och ger inte heller lika mycket då de redan leder värme bra från början.

du kan inte heller använda ett delid-verktyg till 115x för 2011 då de är olika stora.

glöm delid till den processorn, inte värt det.

Permalänk
Skrivet av versions:

intel HEDT-processorer innan skylake-x är lödda. att delidda en sådan är betydligt krångligare och ger inte heller lika mycket då de redan leder värme bra från början.

du kan inte heller använda ett delid-verktyg till 115x för 2011 då de är olika stora.

glöm delid till den processorn, inte värt det.

okej. såg att der8auer gjort det och fick kanske 8 graders skillnad i sin video

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

okej. såg att der8auer gjort det och fick kanske 8 graders skillnad i sin video

klart att det kan göra någon skillnad men det är betydligt jobbigare. vill du väldigt gärna så kan du väl kolla mer på det, naturligtvis upp till dig. det är dock mer arbete och ger mindre än normalt.