Vad gör folk i vinter utan snö?

Permalänk
Avstängd

Vad gör folk i vinter utan snö?

Det blir som sagt meninglöst att fota när det ser ut som november. I stan ser det ut som julbelysning kommit upp i slutet på november . Du har redan fotat november så din avsikt är ju inte att ta fler novemberbilder.

Hoppsan då nu är det januari men utseendemässigt så är det november. Fortsätter det så här så kan du inte ta vårbilden när det är översvämmat och gegga som flyter ut, åkrar med sjöar

Så berätta vad ni kreativa fotografer gör under den här tiden då årstiden visar fel bild?

Permalänk
Medlem

Det är jätte skönt jag slipper skotta

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gzerd:

Det blir som sagt meninglöst att fota när det ser ut som november. I stan ser det ut som julbelysning kommit upp i slutet på november . Du har redan fotat november så din avsikt är ju inte att ta fler novemberbilder.

Hoppsan då nu är det januari men utseendemässigt så är det november. Fortsätter det så här så kan du inte ta vårbilden när det är översvämmat och gegga som flyter ut, åkrar med sjöar

Så berätta vad ni kreativa fotografer gör under den här tiden då årstiden visar fel bild?

DigitalRev TV har kört en kul serie som heter Stuck at home photo ideas som kan vara något som intresserar dig

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

@crew seven:

Det där är OT Tråden handlar inte om hur vida det är skönt utan snö. Din kommentar anspelar ingetdera på hur huvudinlägget lyder.

Permalänk
Avstängd

@Zache_:

Jag fotar naturligt. Här ser du riktig vår för nåt år sen. Det förutsätter mycket snö för att bli så här

Permalänk
Medlem

Vi har säkert mellan en halvmeter och en meter snö, har haft snö hela november också.
Nästan -20 grader i dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backlulund:

Vi har säkert mellan en halvmeter och en meter snö, har haft snö hela november också.
Nästan -20 grader i dag.

Vad orättvist då bor du långt uppe i landet när vi under under Stockholm-linjen har november ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gzerd:

Vad orättvist då bor du långt uppe i landet när vi under under Stockholm-linjen har november ute

Inte så långt upp egentligen, bor ganska precis i mitten.

Permalänk
Medlem

Va betyder november ute?

Jag har -10 och snö/is ute. Spenderat en evighet på att skrapa rutor både ut och invändigt i omgångar då de fryser på tämligen omgående

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:
Tror han menar som Gzerds bilder, alltså mulet och blött hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar på att ta fram golfklubborna tidigt i år...

Permalänk
Avstängd

@oqvist:

Det beror på hur du uppfattar det. Till och med oktober ser likadan ut men det ut som båda bilder är tagna samtidigt, och hur bevisar man att ena bilder är från 2 januari?

Permalänk
Medlem

Man får hitta på något mer kreativt / annorlunda i sina foton än vanligt för att kompensera det trista vädret. Exakt vad vet jag dock inte.
Alternativt att man stannar inne och experimenterar. Kanske övar på produktfoto eller nått. Alltid lär man sig något om ljussättning och sånt.

Permalänk
Inaktiv

Man kan ta kort på sig själv på hur förbannad man blir när post nord aldrig sköter sitt jobb. Men det blir i och för sig en lång serie med måååååånga bilder och frågan är hur mycket mer förbannad det går att bli så det kanske räcker med ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fota sånt som inte är årstidsberoende. Typ Vackra soliga dagar, uppåt, inne, folk, eller byggnader. Detaljer kanske?

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Avstängd

Men ojdå, det ser snarare ut som våren har kommit så är bilden från den 7 januari 2018.
Snön vekar smält bort för länge sen eftersom det inte är blött och geggigt.

Konstig vår när det har blivit minusgrader.

Permalänk
Medlem

Om man fastar i att man måste fotografera snöiga landskap bara för att det är januari är det ju bara att beklaga. Visst kan jag hålla med om att det är himla trevligt när det är snö ute och att det blir en annan grej att fota men det finns miljoner andra saker att att ta bilder av.
Vill man ändå ha snö behöver man inte åka sådär himla jättelångt.
Denna tog jag under skidsemester i Branäs för ett par dagar sedan ("höftskott" med mobilen):

Edit:
Jag bor ju i Gbg och där är det typ 5-10 grader och regnar på tvären 360 dagar om året. Det går ändå att få variation i bilderna.

Permalänk
Medlem

Jag är glad att slippa skiten. Jag jobbar som tidning/postutdelare och vill inte kämpa mig genom en halvmeter snö också när det är tillräckligt jobbigt innan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Julen blir bara sämre o sämre.....
Blir så less, ingen riktigt jul utan snö

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gzerd:

@crew seven:

Det där är OT Tråden handlar inte om hur vida det är skönt utan snö. Din kommentar anspelar ingetdera på hur huvudinlägget lyder.

Men byt titel på tråden då så man fattar vad det handlar om innan man går in

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kör makrobilder eller varför inte stjärnhimlen!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

Hehe, svårt att se denna vinter utan snö, drunknar ju i snö här