Permalänk
Inaktiv

OBS classic black screen

Hej.

När jag väljer "lägg till", "game capture", sedan väljer jag "PUBG" och då blir det bara black screen istället för att visa pubg.
och ja jag går in i pubg och sedan ut när jag valt allt det.

EDIT: Märkte precis att ingen game capture fungerar.
EDIT: Tittade loggfilen och då står det: https://imgur.com/RKNqtVR

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon279815: Dum fråga, men har du bockat i så scenen blir aktiv?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@anon279815: Testa att starta om spelet, men låt inställningen i OBS vara kvar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@Ludvig Bartholdsson: Dum fråga, men har du bockat i så scenen blir aktiv?

Skrivet av Overwatch:

@Ludvig Bartholdsson: Testa att starta om spelet, men låt inställningen i OBS vara kvar

@nordhnet Ja, haha.

@Overwatch ska testa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Overwatch:

@Ludvig Bartholdsson: Testa att starta om spelet, men låt inställningen i OBS vara kvar

Yes har testat men fungera ej
jag testade att sätta in game capturen på google chrome och det fungerar inte heller. så det är inget fel på själva pubg.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon279815: Har du möjlighet att ta en skärmdump på din OBS och posta här?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@Ludvig Bartholdsson: Har du möjlighet att ta en skärmdump på din OBS och posta här?

yes https://imgur.com/yleE1pb
Jag avaktiverade bara webcam:en för stunden för jag vill inte visa mig själv just nu.

Permalänk
Medlem

@anon279815: Testa att flytta PUBG högst upp, för att se om du har gjort något knasigt med något annat av dina lager

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Overwatch:

@Ludvig Bartholdsson: Testa att flytta PUBG högst upp, för att se om du har gjort något knasigt med något annat av dina lager

Har testat fungerade ej.

Permalänk
Medlem

Kör du spelet i fullscreen syns inte spelet om spelet är tabbat (alltså inte i fokus)
Detta gäller "riktigt" fullscreen och inte fullscreen windowed.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

@Ludvig Bartholdsson
Starta OBS som administratör och försök igen. Går även att lägga till så att OBS alltid startar som administratör. Dock rekommenderar jag att du byter till OBS Studio då Classic inte har uppdaterats på över 1 år.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tony32:

Kör du spelet i fullscreen syns inte spelet om spelet är tabbat (alltså inte i fokus)
Detta gäller "riktigt" fullscreen och inte fullscreen windowed.

Nej innan har jag streamat (För typ 1 år sedan) och då fungera det med fullscreen och ifall jag tabbar ur då ser man spelet fast bara det ögonblicket jag tappade ur ifall jag tex tabbar ur när ngn kör en bil stannas liksom bilden på skärmen (Kanske det du menade med fokus) xd

Permalänk
Inaktiv

HEJJJ ALLIHOPP TACK FÖR ALL HJÄLP JAG TITTA PÅ YOUTUBE OCH HITTADE EN BRA VIDEO. CHECKA IN DENNA IFALL DET HAR HÄNT DIG MED!!
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=GAkuqb8WmJw&t=136s
MOD PLS LÅS DENNA TRÅD.

Permalänk
Inaktiv

OK bra att det löste sig.

Själv var jag tvungen att stänga av Nvidia grafikkortet i den bärbara datorn. Om youtubefilmen inte hjälper för vissa så kan jag rekommendera att prova gå in i Nvidia kontrollpanelen och stänga av Nvidia grafikkortet för OBS.