Hur överför man foton från mobil till extern hårddisk?

Permalänk
Medlem

Hur överför man foton från mobil till extern hårddisk?

Hej!

Har precis köpt min första externa hårddisk för att lagra foton på.
Ska man börja med att överföra fotona från mobilen till datorn och sedan dra över dem till hårddisken? Hur brukar man göra? Hur gör man sedan för att kontrollera att alla foton har överförts?

Permalänk
Medlem

Om någon ska kunna hjälpa dig behöver du ändra din fråga. Vad är det för mobil du har?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Om någon ska kunna hjälpa dig behöver du ändra din fråga. Vad är det för mobil du har?

Glömde nämna det En iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Hej!

Har precis köpt min första externa hårddisk för att lagra foton på.
Ska man börja med att överföra fotona från mobilen till datorn och sedan dra över dem till hårddisken? Hur brukar man göra? Hur gör man sedan för att kontrollera att alla foton har överförts?

Ja, jag brukar lägga in bilderna på datorn via WiFi eller USB-kabel och sen kopiera över dem till min lagrings-PC via nätverket för att få en extra kopia där, då jag inte har någon extern hårddisk.

Vet inte hur det funkar med iPhone, men med min Samsung kan jag dessutom koppla in USB-minnen och kanske externa hårddiskar också med en adapter för micro-USB-porten bara. Det är ju dock lite enklare att få överblick om man gör det via datorn.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Använd dig av Itunes, du tillåter datorn att hitta mobilen.
Detta gör du när du först kopplar in mobilen i datorn.
Efter det klickar du på startknappen på Windows 10 (antar att du har det), skriver in "foton" och startar programmet.
Uppe till höger finns det en knapp "importera", den klickar du på och väljer "från en usb-enhet".
Därefter väljer du iPhone.
Klart.

Varsågod.

Permalänk
Medlem

Testa Dropbox appen. Överför bilderna dit och hämta bilderna ifrån datorn.

Permalänk
Medlem

Använd dig av Googles mölntjänst. Alla bilder du tar sparas automatiskt

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Koppla in den till datorn med kabeln, gå till "Den här datorn" och sen klickar du på "Iphone"-enheten och gå in i mappen med bilder. Du behöver låsa upp lösenkoden och välja att telefonen ska lita på datorn.
Sen är det bara att kopiera över bilder/filmer genom utforskaren.
Så gör jag. Klabba med Dropbox och Google Drive kan man göra om det är enstaka filer, men jag tycker detta är överlägset enklast.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.