Rubberband och lagg i spel som försvinner vid omstart

Permalänk
Medlem

Rubberband och lagg i spel som försvinner vid omstart

Tjena!

Jag har börjat få rubberband och lagg i spel som försvinner vid omstart av datorn. Jag vet ej vad detta beror på, min ping är normal men spel som pubg/cs/Overwatch har börjat lagga och det enda som verkar lösa problemet är en omstart... Jag har en ASUS PCE-AC68 wifi mottagare i datorn men har även testat med sladd och problemet kvarstår.
Några idéer ?

mvh

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Tjena!

Jag har börjat få rubberband och lagg i spel som försvinner vid omstart av datorn. Jag vet ej vad detta beror på, min ping är normal men spel som pubg/cs/Overwatch har börjat lagga och det enda som verkar lösa problemet är en omstart... Jag har en ASUS PCE-AC68 wifi mottagare i datorn men har även testat med sladd och problemet kvarstår.
Några idéer ?

mvh

Finns ett program som heter "pingplotter" som du kan köra igång. Den så ser du hur det påverkar din ping. Drops/delays etc. Så kan du posta loggen här. ALT+TAB också när problemet uppstår och kolla i aktivitetshanteraren för att se hur dina resurser används. Jag haft liknande problem när jag glömt stänga ner ett spel i FF (flash) som sugit åt sig 13 GB i ram av min 16 GB. Verkar som det är liknande problem för dig. Windows 10? Kolla drivers till nätverkskortet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Finns ett program som heter "pingplotter" som du kan köra igång. Den så ser du hur det påverkar din ping. Drops/delays etc. Så kan du posta loggen här. ALT+TAB också när problemet uppstår och kolla i aktivitetshanteraren för att se hur dina resurser används. Jag haft liknande problem när jag glömt stänga ner ett spel i FF (flash) som sugit åt sig 13 GB i ram av min 16 GB. Verkar som det är liknande problem för dig. Windows 10? Kolla drivers till nätverkskortet.

Tjena!

Jag har windows 10 och har nyaste drivers till nätverkskortet.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Tjena!

Jag har windows 10 och har nyaste drivers till nätverkskortet.

Okej, testa det andra jag nämnde, kolla resurser, så får vi se om det kommer fram någon bov där.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Okej, testa det andra jag nämnde, kolla resurser, så får vi se om det kommer fram någon bov där.

Nej ingenting tyvärr

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Okej, testa det andra jag nämnde, kolla resurser, så får vi se om det kommer fram någon bov där.

Nej ingenting tyvärr

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Tjena!

Jag har börjat få rubberband och lagg i spel som försvinner vid omstart av datorn. Jag vet ej vad detta beror på, min ping är normal men spel som pubg/cs/Overwatch har börjat lagga och det enda som verkar lösa problemet är en omstart... Jag har en ASUS PCE-AC68 wifi mottagare i datorn men har även testat med sladd och problemet kvarstår.
Några idéer ?

mvh

Testa:
"Control Panel > Network and Internet > Network Connections
Right click on your adapter and select "properties"
Uncheck "QoS Packet Scheduler" "
Knyckt från battle.net

Permalänk
Medlem

@scj:
Med ingenting menar du att inget program drar mer resurser än vanligt? Hur mycket cpu/ram hade du ledigt/tillgänligt när det händer? Kan du ta en skärmdump på det? Glöm inte trycka på "visa alla".

Vad säger pingplotter när det sker? Är det någon annan oi huset som har problem med nätet när det sker? Prova och pinga/ansluta till routern för att se så den inte spökar också. Prova också köra med kabel. Wifi ger skumma problem med jämna mellanrum. Därför man inte spelar med wifi.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Testa:
"Control Panel > Network and Internet > Network Connections
Right click on your adapter and select "properties"
Uncheck "QoS Packet Scheduler" "
Knyckt från battle.net

Skrivet av fragwolf:

@Tfarcer:
Med ingenting menar du att inget program drar mer resurser än vanligt? Hur mycket cpu/ram hade du ledigt/tillgänligt när det händer? Kan du ta en skärmdump på det? Glöm inte trycka på "visa alla".

Vad säger pingplotter när det sker? Är det någon annan oi huset som har problem med nätet när det sker? Prova och pinga/ansluta till routern för att se så den inte spökar också. Prova också köra med kabel. Wifi ger skumma problem med jämna mellanrum. Därför man inte spelar med wifi.

Jag installerade om windows, det var ändå dags. Nu är problemet borta vad det berodde på vet jag inte haha. Tack för alla tips!

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka få liv i denna tråd igen.

Nu har problemet kommit tillbaka. Även bytt internetleverantör från comhem till bbb. Exakt samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X