Permalänk
Avstängd

Display port bara krånglar!!

Min förra skärm Asus vg248qe.Körde jag med DVI-Dual, kabel tror jag det heter.
Inga problem alls med det.
Använder sen ca 6 månader,displayport istället.Med min nya skärm.
Men upplever mest klabb med det.
Startar jag om datorn,händer det ofta att skärmen ej får signal från datorn att visa bild.
Hjälper inte ens med reset knappen,Blir att bryta strömmen helt på datorn.
Hur löser jag detta??
Är superstörigt!!!

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det låter som att du fått en felaktig displayport-kabel. Se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Jag hade samma problem med en tidigare skärm - löste sig direkt med ny sladd.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Min förra skärm Asus vg248qe.Körde jag med DVI-Dual, kabel tror jag det heter.
Inga problem alls med det.
Använder sen ca 6 månader,displayport istället.Med min nya skärm.
Men upplever mest klabb med det.
Startar jag om datorn,händer det ofta att skärmen ej får signal från datorn att visa bild.
Hjälper inte ens med reset knappen,Blir att bryta strömmen helt på datorn.
Hur löser jag detta??
Är superstörigt!!!

Det här verkar ganska ofta vara ett "återkommande" problem med dessa skärmar/utgångar eventuellt beroende på grafikkort. Problemen har i vissa fall skyllts på låg signalstyrka från grafikkortet i andra fall på att kablarna skulle vara felkopplade vilket skulle ge dessa problem.

Personligen upplever jag problemet till och från, som det är nu brukar i dessa fall bilden komma fram efter att operativsystemet har laddat dom gånger det händer. Kan tyvärr inte komma med någon enkel lösning på dessa problem om DP-portar ska användas. Tycker att det är jättekonstigt att detta ska vara ett problem över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det låter som att du fått en felaktig displayport-kabel. Se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Jag hade samma problem med en tidigare skärm - löste sig direkt med ny sladd.

Problemet är att det är ju inte lätt att veta om man beställer er "riktig". Alla större datorförsäljare i Sverige borde ju bara sälja riktiga kablar, men så verkar ju inte riktigt vara fallet.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av dannesthlm:

Problemet är att det är ju inte lätt att veta om man beställer er "riktig". Alla större datorförsäljare i Sverige borde ju bara sälja riktiga kablar, men så verkar ju inte riktigt vara fallet.

Nej det är inte helt lätt. Som tur är finns det flera "riktiga" sladdar som det länkas till i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Jag använder kabeln som följde med skärmen.
Var köper jag 1 ordentlig kabel?
Kjell&co????????

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.