Permalänk
Medlem

Topp/filter till Node 202

Hej!

För ett tag sedan köpte jag ett node 202 som var moddat så att man fick in en tower kylare(helt enkelt så hade man tagit av en bit av toppen inklusive filter)

Nu vill jag bygga en dator till grabben men vill använda en stock kylare så jag hade gärna velat täppa till "hålet" på något sätt..

Någon som har några förslag på var jag kan köpa toppen till chassit eller något större filter som täcker hålet?

Uppskattar alla svar!

Bilt på chassit idag:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Är det ett AMD eller intel du ska bygga med? Många av AMDs originalkylare är högre än vad som får plats i detta chassit. Intels är däremot riktigt små (och dåliga) så de får plats. Men jag körde med en i7 6700 (65w TDP) i detta chassit och fick temperaturer på över 80c med en väldigt hög ljudnivå när jag använde originalkylaren. Så skulle rekommendera att du kikar på tredjepart även om du ska bygga med intel. Noctua nh l9 körde jag med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har kikat där, men det står Delivery Date unknown och de är inte så snabba på att svara. Mailade för över 1 vecka sedan och har inte fått några svar

Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det ett AMD eller intel du ska bygga med? Många av AMDs originalkylare är högre än vad som får plats i detta chassit. Intels är däremot riktigt små (och dåliga) så de får plats. Men jag körde med en i7 6700 (65w TDP) i detta chassit och fick temperaturer på över 80c med en väldigt hög ljudnivå när jag använde originalkylaren. Så skulle rekommendera att du kikar på tredjepart även om du ska bygga med intel. Noctua nh l9 körde jag med.

Kommer köra med en Pentium G3258 men har även en Cryorig C7 som jag kommer ta istället, vill inte att det ska låta för mycket

Tänkte om jag inte får svar från fractal-design, så kanske jag kan ta något svart plexiglas och limma på men ett fläktfilter o lite hål vid cpun

Några fler förslag förutom fractal design?

Tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jori:

Har kikat där, men det står Delivery Date unknown och de är inte så snabba på att svara. Mailade för över 1 vecka sedan och har inte fått några svar

Kommer köra med en Pentium G3258 men har även en Cryorig C7 som jag kommer ta istället, vill inte att det ska låta för mycket

Tänkte om jag inte får svar från fractal-design, så kanske jag kan ta något svart plexiglas och limma på men ett fläktfilter o lite hål vid cpun

Några fler förslag förutom fractal design?

Tack för snabba svar!

Mått på hålet vore bra om du skrev.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Mått på hålet vore bra om du skrev.

Såklart

16x16 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jori:

Såklart

16x16 cm

Får du inte tag på originaldelen från fractal. Kan du ju relativt enkelt skaffa ett metallnät med den "täthet" du vill ha och fästa med popnit.
Snabb sökning gav denna sidan https://www.skapamer.se/staltradsnat men finns många fler ställen att kika på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb