Permalänk
Medlem

klarade äntligen första banan på 100%. startade väl kl.22 och blev klar 02:00
nu dags för andra banan på 120%
vet inte varför det är tillfredställande att se zombies dö i masstal

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

klarade äntligen första banan på 100%. startade väl kl.22 och blev klar 02:00
nu dags för andra banan på 120%
vet inte varför det är tillfredställande att se zombies dö i masstal

Grymt! själv sitter jag och försöker på 22% haha.

Var så säker på att jag skulle fixa det men så bestämde sig Zombies att gå en annan väg än vad som visade. Fan! gäller att bygga ett bra försvar med massor av trupper.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Grymt! själv sitter jag och försöker på 22% haha.

Var så säker på att jag skulle fixa det men så bestämde sig Zombies att gå en annan väg än vad som visade. Fan! gäller att bygga ett bra försvar med massor av trupper.

uppgradera inte byggnader om du inte verkligen behöver. upkeep blir värre ju mer man uppgraderar. det är mitt tips
höll på hur länge som helst när jag försökte klara 22%

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

uppgradera inte byggnader om du inte verkligen behöver. upkeep blir värre ju mer man uppgraderar. det är mitt tips
höll på hur länge som helst när jag försökte klara 22%

Tack för tipset!

Ska försöka, men det känns som om man måste hålla resource på gränsen av för lite hela tiden för att klara det.
Inte som ex Age of empire där man fyller på så mycket som möjligt och sen bygger upp försvaret.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

du behöver vara en jävel på multitasking. spelet analyserar hela tiden vad du gör och Zombies rör sig i "fog of war" och attackerar där ditt försvar är svagast.

Det här stör mig något... Zombies har ju aldrig haft intelligens som ett karaktärsdrag Har sneglat på det här spelet tidigare och det verkar onekligen intressant. Problemet med att köpa spel i Early access är att de tenderar att ta minst ett år på sig innan de når 1.0, vid det laget har man oftast tröttnat för länge sedan. Har haft spel jag förvisso haft kul men och tycker att de pengar jag lagt är skäligt samt att jag tyckt det varit ok att stödja utvecklarna...MEN, jag fick aldrig den fulla upplevelsen. Långt innan spelen var klara hade jag tröttnat på dem och inte känt något sug för att återvända, tyvärr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här stör mig något... Zombies har ju aldrig haft intelligens som ett karaktärsdrag Har sneglat på det här spelet tidigare och det verkar onekligen intressant. Problemet med att köpa spel i Early access är att de tenderar att ta minst ett år på sig innan de når 1.0, vid det laget har man oftast tröttnat för länge sedan. Har haft spel jag förvisso haft kul men och tycker att de pengar jag lagt är skäligt samt att jag tyckt det varit ok att stödja utvecklarna...MEN, jag fick aldrig den fulla upplevelsen. Långt innan spelen var klara hade jag tröttnat på dem och inte känt något sug för att återvända, tyvärr.

Detta är ett roligt spel. jag har redan lagt +50h och bara rent underhålningsmässigt, är det mycket för pengarna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Jätteroligt spel! Håller på att försöka på 290% på sista kartan nu, grymt svårt med Zombies överallt och minimalt med rum att expandera.

Regel nummer ett i min bok är: skydda tälten!
Flera gånger har de smygiga j*vlarna kommit förbi och haft ett rave-party i mina tält och innan jag ens hunnit reagera så är det Polsk techno i hela basen och då är det bara att starta om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196268:

Jätteroligt spel! Håller på att försöka på 290% på sista kartan nu, grymt svårt med Zombies överallt och minimalt med rum att expandera.

Regel nummer ett i min bok är: skydda tälten!
Flera gånger har de smygiga j*vlarna kommit förbi och haft ett rave-party i mina tält och innan jag ens hunnit reagera så är det Polsk techno i hela basen och då är det bara att starta om.

ja fy fan va fort det går om dem kommer in i ett tält o börjar käka hjärna.
10 sekunder sen e halva basen i kaos.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Tycker spelet är otroligt kul och lätt att fastna i. Det jag tycker är dåligt och drar ner det just nu är att det känns som bara en strategi(thanatos och 5 lager mur) är möjlig och att mycket hänger på hur mycket tur en har med starten på kartan. Tycker även AI skulle bli roligare om den valdde att dela upp sig osv vid de stora anfallen istället för att mest puckla på varandra.
Zombies är kanske inte kända för sin intelligens men ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBanana:

Tycker spelet är otroligt kul och lätt att fastna i. Det jag tycker är dåligt och drar ner det just nu är att det känns som bara en strategi(thanatos och 5 lager mur)

Jag får bara bygga två lager mur innan spelet säger ifrån.

Jag klarade för övrigt 22% för första gången precis nu. Men det var verkligen på håret. Hade jag inte haft ett lager mur runt huvudbyggnaden hade jag inte klarat det. Jävlar vad tight det var.

Men aja, llärde mig lite saker i alla fall. Guld är guld värt...

Permalänk
Medlem

Försöker mig på map4 500%, helt omöjligt. Klarat mig till wave 3 some längst men då blir jag överväldigad av sjuka mängder..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@Trunk:
Du får bygga muren lite länge ifrån bara så blir ju principen densamma.
Det är även viktigt att kapsla in basen i olika steg

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Blir att kolla på detta spelet när det kommer ut ur early access

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel, en av få EA spel som jag äger och inte är direkt missnöjd med.

Hoppas det blir bättre med fler enheter, byggnader, zombies etc

Just nu är det ganska oförlåtligt spel, vilket inte är fel sig. Skydda dina tält, se till att ständigt utöka din koloni. Tryter guldet så är döden inte långt borta!

Jag är en riktig fegis, så bygger murar överallt istället för en stor arme. Fungerar riktigt bra hittills.

Gillar senaste uppdateringen med nya tävlingen varje vecka som enbart kan köras en gång

Permalänk
Medlem

Haha fattar inte hur ni klarar det?? Har gjort 10+ försök på första kartan 7% och klarade det till slut idag, jag kanske är ovanligt dålig i och för sig

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Jag harvar fortfarande på första banan men hur får ni olja? Jag hittar ingen oljabi någon av mina sjöar

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag harvar fortfarande på första banan men hur får ni olja? Jag hittar ingen oljabi någon av mina sjöar

Du bygger en Oil Platform över en liten mörkaktig oljepöl som kan misstolkas för en minisjö

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag harvar fortfarande på första banan men hur får ni olja? Jag hittar ingen oljabi någon av mina sjöar

Oljepölar är 2x2 rutor stor och ser ut som mörkt vatten. Finns inte så jättemånga av dom men det brukar inte vara något problem att hitta.

Har man svårt på de lägre nivåerna så finns det ett par enkla saker att tänka på:

Allt kostar pengar och även om du har ett gott inflöde så kostar de mer avancerade byggnaderna m.m. väldigt mycket. Så undvik t.ex. advanced mill och de stora kulsprutstornen tills det blir absolut nödvändigt.

Se till att dina hus är i närheten av en market och bank.

Murar är trevligt. Många murar. För extra omph kan man sätta ett gäng thanatos bakom murarna. Blir inte mycket kvar av zombiesarna.
I början behöver du dock inte mura av så mycket. Räcker med att skydda med ett gäng archers och/eller att sätta mur en liten sträcka precis framför byggnaden du vill skydda.

Pausa. Desto mer du pausar desto lättare blir det.

Permalänk
Medlem

haha jag fattar inte heller hur ni fixar det.

Jag kör på 22 % och planerar nästan allt i detalj.
Har försökt hitta små gränder där jag bygger mur så att zombies kommer i trånga gångar och inte på en större yta.

två gånger har jag fixat 109 dagar och kommit till sista horde, men fan ta de sig in ändå.

Jävlar vilken motivation jag har, en dag då jävlar hehe. (ursäkta språket) men spelet är så himla kul

PROBLEMLÖSARE:

För er som bråkar med att TAB inte startar så kan jag berätta vad mitt problem vad.
Symptom: Startar TAB i steam, det står "running" men inget händer. efter en stund försvinner texten och spelet startar aldrig.

Efter lite googlande så hittade jag lösningen och om någon får liknande problem kommer min lösning här:

För mig var det DirectX & SlimDX RunTime som strulade.

Vad jag gjorde är att jag installerade om dessa program (behöver inte avinstallera först):

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Steamworks Shared\_CommonRedist\DirectX\Jun2010\DXSETUP.exe
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\They Are Billions\SlimDXRuntime_x64.exe

Beroende om ni har x64 eller x32 system så välj rätt SlimDX fil.

Funkade fin efter det

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Kul att fler upptäckt detta spel.

Som tipsat av andra.. köp via hemsidan. Du får ofta bättre pris, du får en Steam kod ändå och du stöder utvecklaren bättre.

Skrivet av Rosslan:

Menar du 122% ? Lägsta är väl 80 men jag kan ha fel

Spelet är hysteriskt beroendeframkallande, bygga och planera och sen se det raseras när man gjort en tabbe eller bara kollar på en annan del av basen. Sjukt roligt att lära sig hur man inte ska göra

När det var beta krävdes 100% för att låsa upp bana 2, numera är det 20% för bana 2, och 50% för bana 3.
Så man måste inte börja på supersvårt... (vilket är få som ens klarar).

Skrivet av improwise:

Bara jag som undrar vem som räknat antalet zombier och konstaterat att det är minst 2 miljarder stycken?

Det var en som lyckades räkna dem... men han kan inte bekräfta det då han blev uppäten av Zombier efter detta.

(När du har sett slutvågen på svårare nivåerna... förstår du namnet)

Skrivet av Defender:

kör på 55% och har inte klarat första kartan än, säkert 25 försök minst, ska prova igen nu.

Skrivet av edroon:

Grymt! själv sitter jag och försöker på 22% haha.

Var så säker på att jag skulle fixa det men så bestämde sig Zombies att gå en annan väg än vad som visade. Fan! gäller att bygga ett bra försvar med massor av trupper.

Ett av de bästa tipsen jag kan tänka mig att ge är... expandera i lager. Sätt din bosättning så säkert du bara kan (längst in), och bygg den vertikalt, inte horisontalt. (Då du kommer närmare kanterna på sidorna)
Ha innerväggar med försvar, lager på lager. Bygg... så mycket du bara kan. Tänk bara på att fler byggnader = mer guldbehov, så du måste ha plats för det i dina planer (i tidigt stadie), där du också kan sätta market + bank.

Snipers... högst underskattade.
Du måste veteran träna dem, men 12+ vet snipers där 80% av dem är satta på target max HP kommer hålla tillbaka Doom Towns... De är otroliga på att poppa high-level zombies, och har range nog att poppa spitters och andra.
Nackdelen är deras HP, men tills du får sista level av gubbar är de helt klart bäst...

Sen gör inte missen många gör och uppgradera byggnader. Uppgradera så få producerande byggnader du kan, och bara de absolut bästa. Varför? De kostar mycket mer resurser än Tech1, både ström, guld osv.

Gå igenom ert försvarstänk redan från början. Planera hur du ska ha maximalt med väggar, var tornen ska sitta och så du inte blockerar för dina trupper. Planera vad du sätter fiskehyddor, sågverk, gruvor och jakthyddor så du maximerar de viktigaste resurserna (som kan variera beroende på kartan).

Sist men inte minst. Bygg allt i paus-läge!
Detta är enda fördelen spelet ger dig... använd det.

Skrivet av SunQ:

Har bara provat snabbt. Tyckte det ibland var lite moment 22.
Man kunde inte bygga någon hydda för man inte hade någon mat och man kunde inte bygga någon jaktstuga för man inte hade någon arbetare.

För att få en arbetare behövde man bygga en hydda.

Så då var man tvungen att döda av 2-3 vakter för att ens kunna komma vidare.

Sen de gånger jag spelade så dog jag alltid vid första vågen pga ovan nämde moment 22.
Jag har inte tålamod för ett sånt här spel Men ska definitivt kolla upp nå streamers som kör!

Tog mig ett tag att lista ut att man kunde pausa vissa byggnader också, och jag hoppas du inte ger upp. Sänk svårighetsgraden och försök igen, mer så du lär dig koncepten att bygga. Sen kan du öka svårigheten när du kan grunderna och lärt dig av misstagen.

Skrivet av griid:

klarade äntligen första banan på 100%. startade väl kl.22 och blev klar 02:00
nu dags för andra banan på 120%
vet inte varför det är tillfredställande att se zombies dö i masstal

Nice.

Andra banan är en helt annan utmaning, då du har enormt öppna landskap och måste bygga alla murar själv. Inget mer tryckande dem mellan berg och skog inte...

Det är tillfredsställande för du vet att en enda sabla zombie som smiter förbi och tar sig in bland husen... och det är kört. Det är hämnden du gör från deras "ovanligt intelligenta beteende" som gör det underbart att besegra dem.

Permalänk
Medlem

klarade min första brutal, 80d, men fick inte achievment för den. någon som vet om man måste ha en viss population också för att få den?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

klarade min första brutal, 80d, men fick inte achievment för den. någon som vet om man måste ha en viss population också för att få den?

Om det är Survivor Level 4 du syftar på så behövs ingen särskild befolkning, har haft problem att få vissa achievments när jag laddat om spelet och inte kört non-stop från start till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exitus:

Om det är Survivor Level 4 du syftar på så behövs ingen särskild befolkning, har haft problem att få vissa achievments när jag laddat om spelet och inte kört non-stop från start till slut.

hmm, det var ju synd. får prova igen då.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag klarade precis första banan på 55% efter att ha tittat på en 2h tutorial.
Nu kändes spelet sjukt lätt helt plötsligt och inte alls någon utmaning, efter 80 dagar hade jag tagit över hela kartan och ägnade all min tid åt att ställa alla mina thanatos och snipers i snygga led då jag inte kunde expandera mer.

Felet jag gjorde i början var att bygga in mig själv med mur osv istället för att bara placera ut en ballista med 5 murar år rätt håll och fortsätta expandera. Det hjälpte även att kita de 3 första anfallen så jag klarade mig med några archers och en ballista.

EDIT: Jag tror att detta var det 4dje försöket

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag klarade precis första banan på 55% efter att ha tittat på en 2h tutorial.
Nu kändes spelet sjukt lätt helt plötsligt och inte alls någon utmaning, efter 80 dagar hade jag tagit över hela kartan och ägnade all min tid åt att ställa alla mina thanatos och snipers i snygga led då jag inte kunde expandera mer.

Felet jag gjorde i början var att bygga in mig själv med mur osv istället för att bara placera ut en ballista med 5 murar år rätt håll och fortsätta expandera. Det hjälpte även att kita de 3 första anfallen så jag klarade mig med några archers och en ballista.

EDIT: Jag tror att detta var det 4dje försöket

Jag hade flera försök innan jag själv kom hur man skulle göra. Titta på tutorials gillar jag inte att göra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Jag hade flera försök innan jag själv kom hur man skulle göra. Titta på tutorials gillar jag inte att göra

Med detta spel är det något jag undviker med, mycket av nöjet med detta spel för mig iallafall är just att testa grejer och se utfallet.

Permalänk
Medlem

@griid: Jag ångrar faktiskt att jag gjorde det, känns som att halva nöjet försvann i spelet och man blev mera en robot.
Tänkte mest att jag skulle få lite tips och inte en ”färdig lösning” men tycärr så har jag bara någon timmas speltid i veckan :/

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Hur går det för er gamers och vad tycker ni om den nya Swarm Music Theme?

Själv har jag inte spelat detta på ett tag pga av annat i livet.
Tänkte ta helgen och sitta några timmar. fett taggad!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Klarat första banan på 100%, känns som om skillnaden mot nästa svårighetsgrad inte är så stor förutom mer zombies? Känns som om det enda som behövs är mer murar och lager, som om spelet inte utvecklas utan mest handlar om lager murar.

Hade iaf ca 70 snipers, 10 titaner och massor av torn sista vågen, säljer tornen så fort dom blir onödiga och bygger nya längre in i basen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut! Finns det planer på att få någon multiplayer/coop till det? Spelar enbart spel där man kan spela med andra på något sätt.

Visa signatur