Sweclockers 6.0 [problem med mobilversionen)

Permalänk
Medlem

Sweclockers 6.0 [problem med mobilversionen)

Varje gång jag tar fram surfplattan (det är inte jätteofta, men ändå) så kommer frustrationen krypandes när siten renderas upp i mitten på skärmen, i ett gimpat utförande. Jag vill minnas att det pratades om att siten skulle bli adaptiv, likt 99 redan va, då. Men nu sitter jag här 2018 och måste envist be chrome att begära siten anpassad för desktop och manuellt gå in och ändra adressen till www. istället för m. (Jag slutade att ändra user agent i plattan då många andra siter faktiskt fungerar och blir bättre i sin mobila version för pekskärmar).

Så vad tror vi? Är 2018 året då m.sweckockers.com äntligen får gå vidare till de sälla jaktmakerna?

§3.1
Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

På min surfplatta (Xperia Tablet Z) så använder Sweclockers hela skärmen i Chrome, och ser annorlunda ut än skrivbordsversionen (som bl.a. använder mindre text). Har du testat att ändra till fullversion, längst ned på sidan?

Permalänk
Medlem

Det finns en knapp för att byta till desktopsidan permanent.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Ändå måste jag göra detta varje gång på min Ipad. Det är väl där skon klämmer..?

Edit: Vafan, nu fungerade det ju såklart

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

På min surfplatta (Xperia Tablet Z) så använder Sweclockers hela skärmen i Chrome, och ser annorlunda ut än skrivbordsversionen (som bl.a. använder mindre text). Har du testat att ändra till fullversion, längst ned på sidan?

Skrivet av LemonIllusion:

Det finns en knapp för att byta till desktopsidan permanent.
https://i.imgur.com/xhr1I8L.png

Den knappen är faktiskt inte så dum. Tack! Synd att den sitter på ett ställa som gjort att jag missat den i 10 år...

Följdfråga: Hur gör den inställningen permanent? Kaka, mot kontot, centraliserad loggning av IP-adress?

Hur som haver, det verkar fungera

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoseMyMind:

Den knappen är faktiskt inte så dum. Tack! Synd att den sitter på ett ställa som gjort att jag missat den i 10 år...

Följdfråga: Hur gör den inställningen permanent? Kaka, mot kontot, centraliserad loggning av IP-adress?

Hur som haver, det verkar fungera

Japp, det är inte lätt att hitta knappen om man inte vet vad man ska leta efter. Jag hittade den inte heller utan att fråga.

Inställningen görs i Local Storage i webbläsaren under nyckeln "mobileRedirect" (= "on" eller "off").

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det finns en knapp för att byta till desktopsidan permanent.
https://i.imgur.com/xhr1I8L.png

Men varje gång man googlar fram en artikel och kommer från google så får man fixa det där igen.

Permalänk
Medlem

Med Javascript avstängt i Chrome på plattan slipper jag ändra, samma utseende och funktioner som på en vanlig dator.
Borde fungera på samma sätt med Firefox.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag swecs mobilsajt är helt fantastisk. Jag använder den mer än gärna. Adaptiva sajter har en förmåga att vara väldigt tungrodda och bökiga, och aldrig riktigt anpassade för mobila enheter.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

På en platta så är det vanliga desktop sajten som gäller, och på mobilen mobil versionen så klart.
Dock får ag titt som tätt byta till desktop på päronens iPad Mini, vet inte vad det beror på.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Personligen tycker jag swecs mobilsajt är helt fantastisk. Jag använder den mer än gärna. Adaptiva sajter har en förmåga att vara väldigt tungrodda och bökiga, och aldrig riktigt anpassade för mobila enheter.

Jag använder det också dagligen, på telefonen. Och på 5-6" gör det sig riktigt bra. Men när man kommer upp på 10" saknar man många av de direktlänkar som har bantats bort.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Japp, det är inte lätt att hitta knappen om man inte vet vad man ska leta efter. Jag hittade den inte heller utan att fråga.

Inställningen görs i Local Storage i webbläsaren under nyckeln "mobileRedirect" (= "on" eller "off").

Du som har lite koll. I mobilversionen, hur ser man nya PM. Jag kan för mitt liv inte hitta funktionen.
Under Profil/Logg hittar jag bara forumsvar...

Tack på förhand
Hasse

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoseMyMind:

Du som har lite koll. I mobilversionen, hur ser man nya PM. Jag kan för mitt liv inte hitta funktionen.
Under Profil/Logg hittar jag bara forumsvar...

Tack på förhand
Hasse

Nope, tyvärr. Har aldrig använt mobilversionen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det värsta jag vet är "mobilanpassade sidor". Behövs det ens? Är folk så tröga att de inte kan scrolla och zooma? Har lixom ingen smartphone för att använda den som en pensiofån ala doro.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nope, tyvärr. Har aldrig använt mobilversionen.

Ah. Tack iaf.

Kanske finns någon annan där ute som sitter inne med svaret?

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LoseMyMind:

Du som har lite koll. I mobilversionen, hur ser man nya PM. Jag kan för mitt liv inte hitta funktionen.
Under Profil/Logg hittar jag bara forumsvar...

Tack på förhand
Hasse

Skrivet av LoseMyMind:

Ah. Tack iaf.

Kanske finns någon annan där ute som sitter inne med svaret?

Det går inte att se PM på mobilversionen, du måste gå in på fullversionen för att kunna se det som det ser ut nu.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Det värsta jag vet är "mobilanpassade sidor". Behövs det ens? Är folk så tröga att de inte kan scrolla och zooma? Har lixom ingen smartphone för att använda den som en pensiofån ala doro.

Nej, jag är inte så "trög" att jag inte klarar att zooma. Däremot tycker jag det är hur skönt som helst att inte behöva göra det. Tycker väldigt mycket om just SweCs mobilsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det värsta jag vet är "mobilanpassade sidor". Behövs det ens? Är folk så tröga att de inte kan scrolla och zooma? Har lixom ingen smartphone för att använda den som en pensiofån ala doro.

Jag tycker den är fantastisk. Skit och använda mobilsidor om du inte gillar. Förstår inte hur det kan störa dig så mycket att den existerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det går inte att se PM på mobilversionen, du måste gå in på fullversionen för att kunna se det som det ser ut nu.
Nej, jag är inte så "trög" att jag inte klarar att zooma. Däremot tycker jag det är hur skönt som helst att inte behöva göra det. Tycker väldigt mycket om just SweCs mobilsida.

Tack. Då är det inte min karate i m.swec navigering som är för svag. 😉

Och jag håller med. För att läsa nyheter och skrolla bland aktiva trådar (vilket är 99.9% av tiden) så fungerar det toppen. Men det är just PM jag saknar.

Edit: så nu sitter jag och zoomar och skrolla har mig på fullversionen på telefonen. Bara för att jag väntar ett PM. Och nej, det är inte en jätteanjenäm upplevelse.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoseMyMind:

Tack. Då är det inte min karate i m.swec navigering som är för svag. 😉

Och jag håller med. För att läsa nyheter och skrolla bland aktiva trådar (vilket är 99.9% av tiden) så fungerar det toppen. Men det är just PM jag saknar.

Edit: så nu sitter jag och zoomar och skrolla har mig på fullversionen på telefonen. Bara för att jag väntar ett PM. Och nej, det är inte en jätteanjenäm upplevelse.

Det är på gång och är tänkt att implementeras inom kort. @Klorrix
#17232510

En tillfällig lösning är att aktivera mailavisering vid PM så slipper man byta fram och tillbaka mellan versionerna bara för att se om man har fått något PM.

Mobilsiten saknar även 'citera flera' vilket gör det extremt rörigt att delta i diskussioner och marknadsdelen fungerar endast på desktop men PM är ett enormt framsteg och förhoppningsvis fortsätter mobilsiten att få fler funktioner.

Det är ju faktiskt lite ironiskt att ett teknikinriktat forum som är 'bleeding edge' i många avseenden saknar grundläggande funktioner men jag förstår så klart att både budget och tid är en begränsad tillgång.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är på gång och är tänkt att implementeras inom kort. @Klorrix
#17232510

En tillfällig lösning är att aktivera mailavisering vid PM så slipper man byta fram och tillbaka mellan versionerna bara för att se om man har fått något PM.

Mobilsiten saknar även 'citera flera' vilket gör det extremt rörigt att delta i diskussioner och marknadsdelen fungerar endast på desktop men PM är ett enormt framsteg och förhoppningsvis fortsätter mobilsiten att få fler funktioner.

Det är ju faktiskt lite ironiskt att ett teknikinriktat forum som är 'bleeding edge' i många avseenden saknar grundläggande funktioner men jag förstår så klart att både budget och tid är en begränsad tillgång.

Det där låter lovande. Håller tummarna för att det faller väl ut.

Mailaviseringen har jag aktiverad. Men den innebär en del fördröjning. Senast han jag från Bromma till Älvsjö för att jag väntade på mailet som bekräftade att jag skulle stanna på vägen.

Jösses vilket I-landsproblem man brottas med. 🤔

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LoseMyMind:

Det där låter lovande. Håller tummarna för att det faller väl ut.

Mailaviseringen har jag aktiverad. Men den innebär en del fördröjning. Senast han jag från Bromma till Älvsjö för att jag väntade på mailet som bekräftade att jag skulle stanna på vägen.

Jösses vilket I-landsproblem man brottas med. 🤔

Om man aktiverar "snabba notifieringar" i https://www.sweclockers.com/profil/installningar kommer utskicken snabbare.

Permalänk
Hedersmedlem

@ågren: @LoseMyMind: Om ni inte redan sett nyheten ville jag bara meddela att det numera går att läsa PM på mobilsidan

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Jo. Tittade precis klart på fredagspanelen. Jävlar i min mössa, 2018 är visst året det händer grejer 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@ågren: @hemligsomfan: Om ni inte redan sett nyheten ville jag bara meddela att det numera går att läsa PM på mobilsidan

Härligt! Skulle man kunna få efterlysa någon form av notis vid PM? Som det är utformat idag måste man klicka sig in på profilen och därefter till PM för att se om man har fått något och då kan man lika gärna byta till desktopsidan.

Själva tanken med PM i mobil är väl att det ska vara smidigare att komma åt, inte att man ska göra samma procedur fast på ett annat sätt.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz