Fram- och tillbakaknapp på musen i Windows 10?

Permalänk
Inaktiv

Fram- och tillbakaknapp på musen i Windows 10?

Jag har denna musen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023314

Det finns en sidoknapp på respektive sida av musen. Dessa gör emellertid ingenting på egenhand. Håller jag in någon av dem däremot så kan jag "tilta" scrollen åt vänster eller höger för att navigera mig bakåt och framåt.

Hur ställer jag in så att jag vill ha navigering bakåt och framåt endast genom att trycka på respektive sidoknapp? Alternativt hur gör jag för att navigera mig bakåt och framåt endast genom att "tilta" scrollen åt vänster eller höger, utan att behöva trycka in en av sidoknapparna?

Går det eller är detta ett av Microsoft:s geniala drag som är igång igen? D.v.s. att programmera begränsningar som inte fyller något syfte?

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan behöva en driver för att specialfunktioner ska fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Alla sådana knappar jag har testat har fungerat direkt i W10 utan problem, men jag har dock inte testat just den där musen förstås. Men ta ner drivrutinerna så kanske det funkar bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Du kan behöva en driver för att specialfunktioner ska fungera.

Hittar ej drivrutiner för Windows 10, gör du?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon260898:

Hittar ej drivrutiner för Windows 10, gör du?

Prova med Win 8 varianten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

@mrqaffe:

Funkar inte. Eller vet inte ens om det är rätt drivrutiner.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon260898:

@mrqaffe:

Funkar inte. Eller vet inte ens om det är rätt drivrutiner.

Musen har inga fram back knappar enligt manualen och det förklarar väl saken, v och h sidoknapp har samma funktion och leder till dessa funktioner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Musen har inga fram back knappar enligt manualen och det förklarar väl saken, v och h sidoknapp har samma funktion och leder till dessa funktioner.
https://www.pixeltopic.com/files/2018/2/wwuzehbmrchnyk.png

Mao Microsoft har gjort en Apple och tvingar sina konsumenter till värdelösa och irrationella användarupplevelser, istället för att ge dem programmerbara knappar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon260898:

Mao Microsoft har gjort en Apple och tvingar sina konsumenter till värdelösa och irrationella användarupplevelser, istället för att ge dem programmerbara knappar.

Just det här kan du i alla fall inte skylla på MS då det inte är de som byggt musen, det går att programmera knappfunktioner men då måste ju signalen komma in i datorn och det gör den inte eftersom hårdvaran inte är gjord så.
Skyll på Dell för det är de som byggt hårdvaran med den funktionen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.