Permalänk
Medlem

Ultrawide gaming

Ifall ni söker Ultrawide skärm så kan jag varmt rekommendera LGs serie, det är bra inställningar direkt ur boxen, bra panel (ips) och de verkar ha väldigt bra kvalitetskontroll för jag hade varken ips-glow, blödningar eller döda pixlar på min 29" 29UM69G-B Ultrawide Gaming Monitor.
Input lag ligger på drygt 7ms och det lär ska vara fullt godkänt, om inte någon annan har något att säga om saken.
De har upp till 144Hz paneler på sina 34" modeller, förhoppningsvis i samma kvalitet som den jag har även om min bara har 75Hz.
Av någon anledning så recenserar ju inte Sweclockers något från LG, varför vet jag inte.
Även min förra skärm var en LG med ips-panel, då var jag lite tveksam till köpet, denna gång var jag inte lika osäker men TN-panel fanns inte på kartan.

Någon annan som sitter med Ultrawide, är ni nöjda med ert köp och vilken modell och tillverkare har ni?

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av knorren:

Av någon anledning så recenserar ju inte Sweclockers något från LG, varför vet jag inte.

LG Norden hade tidigare inte datorskärmar i sortimentet. Det gör att det inte finns någon kanal för testexemplar. Den enda LG:n vi fått tag på var 34UM67: https://www.sweclockers.com/test/20301 och den kom från AMD för test av Freesync, inte från LG.

Detta har ändrats i och med 2018 och LG för nu datorskärm i Norden. Nu finns det en kanal för testexemplar och jag hoppas kunna ta tag i några av nyheterna från CES under våren.

Permalänk
Medlem

I jul gick jag över från en gammal 24" 1080p till ASUS PG348Q. Herrejösses vilken dröm! Spel som t.ex. Witcher 3 tar dig verkligen in i världen på ett helt annat sätt. Jag är så otroligt nöjd med köptet.

Slog också till på en VESA-arm monterad på väggen så skärmen "flyter" över skrivbordet, och med lite RGB-strips är det helt magiskt.

Dock får jag dra ner på inställningarna en del på mitt GTX 970 men G-sync tycker jag hjälper till väldigt mycket och även 50 fps känns väldigt flytande. Funderar på att köpa ett begagnat kort till och köra SLI, då grafikkortsmarknaden är helt galen nu. 3440x1440 100Hz är inte så enkelt att driva.

Ska tilläggas att jag köpte skärmen begagnad för 6500 kr och för det priset är skärmen oslagbar enligt mig. Kommer aldrig gå ifrån 21:9 ultrawide!

Vad har ni för GPU och erfarenhet med prestanda?

Permalänk
Medlem

@earic12: 970! köpte mig en acer x34 predator och sålde den precis för att jag tyckte mitt 980ti inte pallade med skärmen.Kör 240 hz nu och e skitnöjd;)

Permalänk
Medlem

@Hondaxl: Haha ja faktiskt fungerar det bättre än förväntat! Klart, det är inte mycket man kör på high eller ultra...

Permalänk
Medlem

Hade en AoC 34" 3440x1440, var nöjd förutom att jag fick leta "fixar" till varje nytt spel som inte stödde 21:9. Gick över till en AoC 4K skärm, tittar inte tillbaka.

Permalänk

Haft min Philips 298X4QJAB 29" i snart 4 år och den har fungerat perfekt sedan dag 1, inga döda pixlar, BLB etc. gick från en 24" med TN panel, wow vilken skillnad det är, kommer aldrig gå tillbaka till 16:9 skärmar igen. helt underbart att se film och serier på den och helt magiskt att spela på den. kör alla spel jag lirar på ultra med min i5 8600k och GTX 980 förutom witcher 3 där jag har high på 3 saker. förstår mig inte på mina kompisar som tycker ultra wide skärmar är äckliga att spela på. är nog det bästa köpet jag någonsin gjort, köpte den för 2990:-

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem

Ni som har bytt till dessa "ultra wide" skärmar.. har ni tidigare suttit med 1 eller 2 skärmar?

Jag sitter i dag med 2 st 27" (144/60Hz) och har varit sugen länge på att fläska på med en rejäl skärm, typ 34"+ men jag är osäker på att om jag kommer att sakna att ha 2 skärmar. Visst man kan väl iaf på vissa skärmar dela upp skärmen i olika delar så att säga men det förtar ju hela poängen med en wide skärm kan jag tycka, iaf ur spel perspektivet.

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

@knorren: Min LG gick sönder bytte till Samsung har funkat perfa

Permalänk
Medlem
Skrivet av E304life:

Ni som har bytt till dessa "ultra wide" skärmar.. har ni tidigare suttit med 1 eller 2 skärmar?

Jag sitter i dag med 2 st 27" (144/60Hz) och har varit sugen länge på att fläska på med en rejäl skärm, typ 34"+ men jag är osäker på att om jag kommer att sakna att ha 2 skärmar. Visst man kan väl iaf på vissa skärmar dela upp skärmen i olika delar så att säga men det förtar ju hela poängen med en wide skärm kan jag tycka, iaf ur spel perspektivet.

1x34 21:9 blir inte som 2x27 jag upplever gränsfall mot 2x24 (satt tidigare på 3x24) men föredrar trots det ultra widen. Det låter som att du pratar om uppdelning via inputs, DP1 = PC, DP2, Macintosh, HDMI1 = XBOX vissa skärmar kan dela upp skärmen och visa flera inputs samtidigt

För windows kan du använda snap assist, du kan fortfarande köra vad du nu vill i fullskärms läge eller ha ett fönster som täcker hela skärmen.

Citat:

Window-snapping, which was first introduced in Windows 7, is a pretty convenient feature for quickly maximizing your screen's real estate. ... You can now snap windows so they take up the full half or just a quarter of the screen, and a handy little Snap Assist tool lets you snap windows even more quickly than before.

Finns även tredjepartsprogram se lite ex här https://www.youtube.com/watch?v=CvXtcB2mYPE

Permalänk
Medlem

Finns också ett program som heter Divvy av Mizage där man kan definiera vilka format som helst för olika fönster. Jäkligt smidigt. Använder det till både min 21:9-skärm och min 16:9. Man kan också specca antal celler och marginaler mellan.

Permalänk
Avstängd

Kopierat och klistrat från min egna tråd kring min älskade Dell:

Känner att jag bara måste skriva av mig kring mitt inköp, då U3415W var svår att få tag i, så blev det en U3417W istället.

Och herre min skapare vilken upplevelse att gå ifrån en 24" 16:9-skärm.

Hela kartongen, och unboxingen kände jag bara hur det luktade kvalité, tills det att jag hade fått den på skrivbordet.

Och den utstrålar sannerligen premium-känsla rakt igenom, och känns gedigen, och jäklar vilken böjning/kurva/vinkel det var på den.

Aldrig skådat en sådan skärm i detta utförande förr, och det enda jag kan sammanfatta upplevelsen med, att ha suttit i någon dag nu med skärmen är bara "WOOOOOW!", eller som jag och jobbarkompisen sa även, "a big ass mothafucka"

Och jag blev inte besviken på backlightbleeding eller så heller, men att det upplevs som att jag kommer att behöva en liten inkörningsperiod för att vänja mig vid kurvan.

Då jag fortfarande upplever att det bara ser fel ut, i huvudet, när jag ser skärmen.

Men att jag helt klart ser fördelar i det, samt känner mig lite "innesluten".

Så min skepsis mot Ultra-wide-skärmar är helt klart bruten i o m detta inköp!

Jag vill även passa på att tacka alla för deras input, som lyckades kunna besvara mina frågetecken även, då det uppskattas till tusen!

Kopierat från min originaltråd:
https://m.sweclockers.com/forum/trad/1482304-rad-for-eventuel...

Så kan bara sålla mig till skaran som fattat tycke kring Ultra-wide, då det är något jag är glad över att jag gav ett ärligt försök, då det inte fanns någon butik som jag kunde gå och testa upplevelsen i före köp, men att jag sannerligen inte blev besviken

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

1x34 21:9 blir inte som 2x27 jag upplever gränsfall mot 2x24 (satt tidigare på 3x24) men föredrar trots det ultra widen. Det låter som att du pratar om uppdelning via inputs, DP1 = PC, DP2, Macintosh, HDMI1 = XBOX vissa skärmar kan dela upp skärmen och visa flera inputs samtidigt

För windows kan du använda snap assist, du kan fortfarande köra vad du nu vill i fullskärms läge eller ha ett fönster som täcker hela skärmen.

Nej det är ju klart. Dock spelar man ju bara på 1 skärm och har den andra till annat tex chrome spotify etc etc. Så byter man till en wide så det man förlorar bli ju egentligen bara en ren bekvämlighet. Men iofs så är det ju bara när jag spelar WoW som jag har nån nytta av den andra skärmen då jag kör WoW i window mode och på så sätt enkelt för över musen till skärm 2. Andra spel som tex BF1 etc kör man ju inte i window mode.

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Kopierat och klistrat från min egna tråd kring min älskade Dell:

Känner att jag bara måste skriva av mig kring mitt inköp, då U3415W var svår att få tag i, så blev det en U3417W istället.

Och herre min skapare vilken upplevelse att gå ifrån en 24" 16:9-skärm.

Hela kartongen, och unboxingen kände jag bara hur det luktade kvalité, tills det att jag hade fått den på skrivbordet.

Och den utstrålar sannerligen premium-känsla rakt igenom, och känns gedigen, och jäklar vilken böjning/kurva/vinkel det var på den.

Aldrig skådat en sådan skärm i detta utförande förr, och det enda jag kan sammanfatta upplevelsen med, att ha suttit i någon dag nu med skärmen är bara "WOOOOOW!", eller som jag och jobbarkompisen sa även, "a big ass mothafucka"

Och jag blev inte besviken på backlightbleeding eller så heller, men att det upplevs som att jag kommer att behöva en liten inkörningsperiod för att vänja mig vid kurvan.

Då jag fortfarande upplever att det bara ser fel ut, i huvudet, när jag ser skärmen.

Men att jag helt klart ser fördelar i det, samt känner mig lite "innesluten".

Så min skepsis mot Ultra-wide-skärmar är helt klart bruten i o m detta inköp!

Jag vill även passa på att tacka alla för deras input, som lyckades kunna besvara mina frågetecken även, då det uppskattas till tusen!

Kopierat från min originaltråd:
https://m.sweclockers.com/forum/trad/1482304-rad-for-eventuel...

Så kan bara sålla mig till skaran som fattat tycke kring Ultra-wide, då det är något jag är glad över att jag gav ett ärligt försök, då det inte fanns någon butik som jag kunde gå och testa upplevelsen i före köp, men att jag sannerligen inte blev besviken

Jag känner samma sak! Ultra wide är grymt! Jag kör på en Asus 34 tum curved och precis som du säger känns det mer som att man är "innesluten" i spelen man kör. Det är endast ett av spelen som jag kör som inte stödjer 21:9 och det är Overwatch, lite synd.

Permalänk
Medlem

Jag gick ifrån en Dell 30" 16:10 skärm till Acer X34a 21:9, tycker väl egentligen inte det var värdt 9000:- på rean, blev inte såå stor skillnad i spelupplevelse, förutom g-sync upp till 100Hz som då dock är en förbättring.

Jag har hela tiden tänkt att jag kommer väl till att bli helfrälst men blev aldrig det.

Mistänker att det är för att jag kom från en skärm som var riktigt bra, och stor.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Själv var man givetvis för snål och köpte en 25UM58-P. Mycket för pengarna så sätt, tror jag betalade strax över 2000:- för den men ångrar att man inte satsade på minst 29" och G-sync när man ändå skulle ha nytt. Kan vara värt att satsa på något lite dyrare då skärmar inte är något (jag) byter ut så speciellt ofta. Förra skärmen hade jag nog i nästan 6 år och då var det en jag fick gratis.

Med det sagt så är Ultrawide verkligen bra och kommer definitivt fortsätta köra på det i framtiden, än så länge så har mer eller mindre alla spelen dessutom haft stöd, även äldre spel. Vissa spel är det väldigt praktiskt t.ex i WoW för att få plats med mycket saker samtidigt utan att det är i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E304life:

Ni som har bytt till dessa "ultra wide" skärmar.. har ni tidigare suttit med 1 eller 2 skärmar?

Jag sitter i dag med 2 st 27" (144/60Hz) och har varit sugen länge på att fläska på med en rejäl skärm, typ 34"+ men jag är osäker på att om jag kommer att sakna att ha 2 skärmar. Visst man kan väl iaf på vissa skärmar dela upp skärmen i olika delar så att säga men det förtar ju hela poängen med en wide skärm kan jag tycka, iaf ur spel perspektivet.

Jag gick från 3 Benq 24"are till först en ASUS PG348q UW men saknade en extraskärm för youtube, discord, spotify, twitch eller liknande så kör nu ultrawiden tillsammans med en gammal dell 23"are i porträttläge bredvid o de funkar klockrent trots att mitt skrivbord är väldigt litet.

Permalänk
Medlem

Även om jag redan nu är sugen på en större då 29" motsvarar runt 24" i höjd så kommer jag aldrig gå tillbaka till vanlig 16:9, men innan jag går upp till 34" och 3840x1440 behöver jag nog uppgradera min hårdvara en aning.

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knorren:

Även om jag redan nu är sugen på en större då 29" motsvarar runt 24" i höjd så kommer jag aldrig gå tillbaka till vanlig 16:9, men innan jag går upp till 34" och 3840x1440 behöver jag nog uppgradera min hårdvara en aning.

Fortsatt nöjd med skärmen?

Jag sitter lite i valet och kvalet över hur jag själv ska gå tillväga. Väldigt sugen på ny skärm och tittade först på 34" 1440p ultrawide och sedan 27" i samma upplösning. Tyvärr insåg jag ganska snabbt att min dator inte kommer klara av 1440p i de titlar jag spelar, vilket gör att en hel rad skärmar försvinner, inklusive vad jag först tänkt mig. Kvar finns i princip enbart 29" 1080p ultrawide som ordentlig uppgradering till min nuvarande 24" 1080p om man vill behålla samma pixeltäthet. Bra pris och mer skärmyta på bredden gör att jag nu funderar på en sådan istället. Men hur mycket stör man sig egentligen på att man inte får någon ytterligare skärmyta på höjden?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Fortsatt nöjd med skärmen?

Jag sitter lite i valet och kvalet över hur jag själv ska gå tillväga. Väldigt sugen på ny skärm och tittade först på 34" 1440p ultrawide och sedan 27" i samma upplösning. Tyvärr insåg jag ganska snabbt att min dator inte kommer klara av 1440p i de titlar jag spelar, vilket gör att en hel rad skärmar försvinner, inklusive vad jag först tänkt mig. Kvar finns i princip enbart 29" 1080p ultrawide som ordentlig uppgradering till min nuvarande 24" 1080p om man vill behålla samma pixeltäthet. Bra pris och mer skärmyta på bredden gör att jag nu funderar på en sådan istället. Men hur mycket stör man sig egentligen på att man inte får någon ytterligare skärmyta på höjden?

Jag stör mig inte alls på det, går du däremot från en högre upplösning så kommer du säkert märka av det men går du från 1080p så är det ju som du har nu, förutom mer plats åt sidorna.
Det finns ju upp till 35" med samma upplösning om du tycker att 29" blir för liten som skärm, men har du 24" idag så kanske du inte tänker så.
Det som är riktigt trevligt är att de flesta filmer idag släpps i ultrawide, så du får inte de svarta kanterna du får med en vanlig 16:9 skärm. Det är riktigt trevligt att se på film nu.
Skulle de bara börja tillverka TVs med ultrawide, mer än vissa specialmodeller för fantasisummor skulle jag köpa en tvärt, men det kanske kommer.

Det som gjorde upplevelsen ännu bättre för min del var att jag köpte ett VESA-stativ så jag kan justera skärmen i precis det läge jag vill plus att det gav mig massor av extra utrymme på bordet. Lätt värt 700kr.
- Multibrackets M Deskmount Spring Single

Ett tips också, håll dig ifrån "curved" så länge du kollar på skärm under 30", om du inte jättegärna vill ha det förstås.

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk
Medlem

.

§9 Använd marknaden för annonser/köpes/säljes/bytes
Permalänk
Bildexpert 📺

Påminner här: Har man prylar att sälja, eller ge bort för den delen, använd Marknaden eftersom det stör diskussionen att gå in med dylikt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Fortsatt nöjd med skärmen?

Jag sitter lite i valet och kvalet över hur jag själv ska gå tillväga. Väldigt sugen på ny skärm och tittade först på 34" 1440p ultrawide och sedan 27" i samma upplösning. Tyvärr insåg jag ganska snabbt att min dator inte kommer klara av 1440p i de titlar jag spelar, vilket gör att en hel rad skärmar försvinner, inklusive vad jag först tänkt mig. Kvar finns i princip enbart 29" 1080p ultrawide som ordentlig uppgradering till min nuvarande 24" 1080p om man vill behålla samma pixeltäthet. Bra pris och mer skärmyta på bredden gör att jag nu funderar på en sådan istället. Men hur mycket stör man sig egentligen på att man inte får någon ytterligare skärmyta på höjden?

Jag gjorde samma uppgradering som du beskriver, gick från en 23-24" till LGs 29" ultrawide med 75hz och freesync. Jag tycker skärmen är klockren! visst hade det varit kul med lite mer på höjden men det stör absout inte. Den extra bredden gör att hela synfältet känns mycket naturligare en det smala 16:9. Kör säger jag

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av knorren:

Ifall ni söker Ultrawide skärm så kan jag varmt rekommendera LGs serie, det är bra inställningar direkt ur boxen, bra panel (ips) och de verkar ha väldigt bra kvalitetskontroll för jag hade varken ips-glow, blödningar eller döda pixlar på min 29" 29UM69G-B Ultrawide Gaming Monitor.
Input lag ligger på drygt 7ms och det lär ska vara fullt godkänt, om inte någon annan har något att säga om saken.
De har upp till 144Hz paneler på sina 34" modeller, förhoppningsvis i samma kvalitet som den jag har även om min bara har 75Hz.
Av någon anledning så recenserar ju inte Sweclockers något från LG, varför vet jag inte.
Även min förra skärm var en LG med ips-panel, då var jag lite tveksam till köpet, denna gång var jag inte lika osäker men TN-panel fanns inte på kartan.

Någon annan som sitter med Ultrawide, är ni nöjda med ert köp och vilken modell och tillverkare har ni?

nöjd med min skärm :)!
se sign.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Haha ultrawide har verkligen inte bra quality control.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phraxsis:

Hade en AoC 34" 3440x1440, var nöjd förutom att jag fick leta "fixar" till varje nytt spel som inte stödde 21:9. Gick över till en AoC 4K skärm, tittar inte tillbaka.

Finns inga nya spel som inte stödjer 21:9, med undantag för blizzards skitargument om att man får "fördelar"

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2