Permalänk

AM3+ Kort + CPU mm säljes

Hej säljer nu gamla datordelar som bara ligger och skräpar det finns anmärkningar till i princip allt så läs noga o kolla bilderna. Men allt fungerar felfritt ändå.

CPU: AMD FX 6300 fungerar felfritt och inga böjda pins eller så. Har varit överclockad till 4.4GHz men har inte stressad den speciellt mycket förutom då stabilitets och stresstester då och då. Kommer i original förpackning med tillhörande boxed kylare.

Moderkortet: ASUS M5A99FX Pro R2.0 som jag köpte här på SweC. Skyddsmekanismerna på pcie portarna är sönder som ni ser men det har den jag köpte kortet av orsakat. Dock så fungerar kortet felfritt annars och ditt grafikkort kommer heller inte att trilla ur det om det inte är ett megatungt kort kanske, men det skulle då inte vara det första kortet som det händer med, jag råder den som köper att vara försiktig med det ändå. Skruvarna vid processorn är till en Hyper 212 Evo köparen kan få med de eller inte. Har självklart plåten till den vanliga boxed kylaren kvar.

RAM-minnena: 2 4Gig ddr3 minnen, båda från crucial. Det med heatspreadern på har 1333Mhz CL9 och det andra 1600Mhz CL11. Ja de fungerar felfritt ihop. Dock har jag kört de på 1333Mhz då jag inte har vågat klocka det med 1333Mhz till 1600.

GPU: XFX AMD Radeon HD7850 1GB Core Edition saknar några skruvar som ni ser på bilden och det var då jag som slarvade bort de när jag bytte kylpasta osv håller höljet bra ändå. Fungerar felfritt. Originalförpackning.

PSU: Corsair CX600 ickemodulärt. Råkade sätta 8pin cpu sladden fel någon gång (inte på det kortet jag säljer här) och då förstördes den ena delen av sladden. Men då den är delbar fungerar det fint och köra kortet på 4 pins bara. Ytterliggare som man ser på bilderna har det lossnat en gul sladd på en sata ström sladd, ingenting jag har orsakat, den var väl för klen helt enkelt. Som ni ser på bilden har jag kört lite "ghettostil" o bara tejpat den så den inte orsakar en kortslutning. Rekommenderar att antingen tejpa den med bättre tejp eller fixa det på något annat vis. Sladden går då såklart inte att använda, men det finns ju tillräckligt med andra sata-sladdar. PSU:n fungerar helt felfritt annars.

OBS: Har laddat upp bilder på det som är viktigast att se. Får ju bara ladda upp ett begränsat antal bilder.

Bud på allt. Du kan köpa rubbet eller i delar men då betalas frakten också av köparen.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650

Permalänk
Medlem

600+frakt för allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

600+frakt för allt

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat.

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Alle22:

300 + frakt för cpun

Noterat.

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650

Permalänk

Har fått bud på 1000kr vi PM för allt. Budgivaren bad mig dock vänta till löningen. Så då tänker jag avvakta så länge ifall ingen lägger ett högre bud såklart.

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650

Permalänk

Allting förutom nätagget är sålt nu.

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga om du kanske har eller vet någon som har en AM3 eller AM3+ prolle, den behöver bara fungera och vara rätt så billig

Mvh David

Permalänk

@Exocet: Tyvärr så varken känner jag nån eller har själv kvar en AM3 prolle.

Visa signatur

Mobo: Msi B450 Gaming Plus
CPU: AMD Ryzen R5 5600G
CPU Cooler: Coolermaster Hyper 212 Evo
GPU: R5 5600G
RAM: 16GB Kingston Fury 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 650

Permalänk
Medlem

Okay, tack ändå Får leta vidare helt enkelt