Fortnite går om Playerunknown's Battlegrounds i antal samtidiga spelare

Permalänk
Medlem

Dom kan byta namn till: PUBG stekpanna.
PUBG är ju ett ganska intressant spel. Men som ofta slutar i att man lootar flera komplex utan att få nåt vettigt vapen. Ofta kan man gå genom tre tvåvåningshus utan att hitta mer än en stekpanna som vapen. Andra fall hittar man massor addons men inget att sätta dom på.
Det är skittråkigt då det händer mig väldigt ofta. Det är under den senaste tiden som detta sker om och om igen och det är inte konstigt om folk vänder sig till en annan plattform. Det kan ju omöjligt vara unikt för mig att jag skulle ha sån fruktansvärt oflyt med mina spawns.
PUBG skulle vara så sjukt mycket roligare om man hade ett game mode till där man spawnade med vapen från början och fick värma upp ordentligt med nåt death match system. Man spawnar in direkt efter man dör som finns som modd i h1z1.
Som det är nu så landar man ofta i tomma hus, och det gör mig sjukt less på spelet.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Sötast

Gillar verkligen hur enormt salty hela tråden är!

Tror inte man sett ett enda "GRATTIS FORTNITE!!!" typ utan mer öh, pff är ju gratis, liksom alla gratissspel har 3.4 Miljoner användare varje dag .. pfft...

Skrivet av Cheewie:

Jag hade önskar PUBG i Frostbite, eller ngn annan vettig motor. Source?

Hihi, som om Unreal Engine 4 inte skulle vara ett vettig motor?

Har också lite av en förkärlek till Source, men den kan inte ens köra en openworld karta tyvärr :/

Permalänk
Medlem

är siffrorna på bara pc? för pubg finns på pc+xbox och Fortnite finns på pc,xbox,ps4.

edit: Fortnite är helt klart mer "polerat" än pubg. men inte alls lika kul i min mening. kanske att det är gratis drar många spelare. pubg kostar ändå 30Euro och det är rätt stor skillnad mot gratis.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

@Marticus: Sarkasm i text-form, strålande

det var många som förstod det, så ser inga problem med det.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Baserat på antaganden, minst lika strålande

Och var dessutom sarkastik i förra inlägget, du ser själv hur svårt det är med sarkasm i text-form!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

@Marticus: Baserat på antaganden, minst lika strålande

Och var dessutom sarkastik i förra inlägget, du ser själv hur svårt det är med sarkasm i text-form!

Nej på faktumet att dom med ens lite koll på spelmarknaden vet att PUBG inte var först

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att Fortnite inte finns till Linux, när Epic games gjort Unreal Engine med linuxstöd.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Testat fortnite några timmar.. men nja... skulle finnas ett läge där man inte kan bygga plus FPS läge... synd bara att pubg inte flyter lika bra som fortnite!
Som nån skrev, hade varit grymt kul och ha pubg i frostbite motorn!

Permalänk
Skrivet av Marticus:

ja för PUBG var ju först med "Battle Royale"...

EDIT: Sarkasm.

Skrivet av TheSlicker:

Så spelindustrin har fungerat i 3 decennier, get used to it.

Jag tror att ni missförstod @dagas kommentar helt. Som jag läser det syftar hen på att Fortnite först byggdes som ett typ av spel (basbyggande försvara sig mot horder av NPCs) till att styra om efter PUBGs framgångar och istället bli ett battle royale. Det har ingenting att göra med vilket spel som var först med spelidén battle royale...

Permalänk
Avstängd

Skulle säga fördelen forthnite har är vad som krävs av datorn för att spela då det är lättdraget ser ok ut ligger över många plattformar är gratis och är ett ok spel det är stt svårslaget koncept

Finns ju även webbaserade "kloner" som är lite underhållande
https://bruh.io/

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Spelar inget av spelen, dock tittar jag mycket hellre på när folk spelar Fortnite än PUBG.

I Fortnite verkar det hända saker mycket oftare och striderna är kul att se på.
I PUBG verkar folk mest springa omkring och leta efter andra spelare och striderna kan vara över på 2 sekunder.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ledsen men jag var sarkastisk. Däremot tror jag du har rätt, jag har för mig att ARMA var först att introducera det så det blev populärt, kan inte komma på ett spel eller modd som finns innan den.

Och det är ju samma person bakom de modden, H1Z1 och PUBG.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

@Cheewie:
VA?

UE 4 slår ju fb på fingrarna alla dagar i veckan, dock utnyttjar ju bluehole inte ens hälften av kapaciteten känns det som...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Fantastiskt, grattis Epic Games! Trodde aldrig det skulle bli så poppis, lite sugen på att hoppa in själv.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Shrug

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Förstår inte heller kärleken till frostbite. Är ju bara Dice som kan göra bra spel i den motorn. Kommer inte på ett enda annat bra spel.

Ont
Klart värda det. De har gjort ett spelläge som precis inte tar sig själv på så stort allvar. Det är lättsamt, flyter och man kan bygga. Bra spel helt enkelt.
Ska inte säga något om Pubg, då jag inte spelat det. Men det jag sett tilltalar verkligen inte mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PUBG är ju nästan ospelbart med sin ohyggligt dåliga bullet registration. Tittar man på en deathcam så ser man ju hur dålig sync det är mellan spelare. Förvånar mig att det lyckats så bra trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Kanske har och göra med att man bannar typ 1/10 av sin spelarbas varje månad?

Skrivet av WijK:

PUBG är ju nästan ospelbart med sin ohyggligt dåliga bullet registration. Tittar man på en deathcam så ser man ju hur dålig sync det är mellan spelare. Förvånar mig att det lyckats så bra trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är snarare en bugg i deathcamen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Xinpei:

Kanske har och göra med att man bannar typ 1/10 av sin spelarbas varje månad?

Det är snarare en bugg i deathcamen.

Eller så kan det också vara så att solklara skott missar väldigt ofta, något som syns i både ditt eget gameplay och _samtliga_ videos och streams av spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Förstår inte heller kärleken till frostbite. Är ju bara Dice som kan göra bra spel i den motorn. Kommer inte på ett enda annat bra spel.

Ont
Klart värda det. De har gjort ett spelläge som precis inte tar sig själv på så stort allvar. Det är lättsamt, flyter och man kan bygga. Bra spel helt enkelt.
Ska inte säga något om Pubg, då jag inte spelat det. Men det jag sett tilltalar verkligen inte mig.

Skickades från m.sweclockers.com

NHL och Fifa görs i Frostbite också. Faktum är att 29 spel använder den spelmotorn.

Däribland..

Mirrors Edge: Catalyst
Battlefield One
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield: Bad Company 1
Battlefield: Bad Company 2
Dragon Age: Inqusition
Star Wars: Battlefront 1
Star Wars: Battlefront 2

m.fl

https://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_(game_engine)

Alltså helt okej spel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

NHL och Fifa görs i Frostbite också. Faktum är att 29 spel använder den spelmotorn.

Däribland..

Mirrors Edge: Catalyst
Battlefield One
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield: Bad Company 1
Battlefield: Bad Company 2
Dragon Age: Inqusition
Star Wars: Battlefront 1
Star Wars: Battlefront 2

m.fl

https://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_(game_engine)

Alltså helt okej spel.

Som sagt. Enligt mitt tycke bara Battlefield och möjligtvis battlefront som gör sig bra i motorn. Mirrors edge är helt ok. Dragon age var så galet fullt av buggar att man undrar om de ens fick hjälp av Dice. Samma med mass effect andromeda.

Nej jag tror att EA skulle få ut bättre spel om man övergav frostbite.

Edit. NHL och Fifa har ju knappast blivit bättre av att de gick helt över till frostbite. Men å andra sidan har jag tappat allt hopp om deras sportspel 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt. Det är både gratis, stabilare och mer polerat, det är också lättare att ta till sig och har ett ENORMT högt skill-tak, så låt er inte luras av den "barnvänliga" grafiken. Många säger att dom inte gillar att man kan bygga väggar/ramper, men detta är förmodligen för att de själva inte bemästrat det än, det ger en helt ny dynamik till genren och är en del av varför skill-taket är så högt.
Det som gör det hela ännu bättre är att spelet allt mer och mer går riktningen mot E-sport.
De testar just nu ändringar i spray-patterns samt att första skottet alltid ska gå spikrakt.

Epic Games ska ha enormt mycket kredd för att dom lyckats göra ett spel som är bättre än Pubg och sedan släpper det gratis. Galet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Sötast
Skrivet av Wh1spY:

Inte så konstigt. Det är både gratis, stabilare och mer polerat, det är också lättare att ta till sig och har ett ENORMT högt skill-tak, så låt er inte luras av den "barnvänliga" grafiken. Många säger att dom inte gillar att man kan bygga väggar/ramper, men detta är förmodligen för att de själva inte bemästrat det än, det ger en helt ny dynamik till genren och är en del av varför skill-taket är så högt.
Det som gör det hela ännu bättre är att spelet allt mer och mer går riktningen mot E-sport.
De testar just nu ändringar i spray-patterns samt att första skottet alltid ska gå spikrakt.

Epic Games ska ha enormt mycket kredd för att dom lyckats göra ett spel som är bättre än Pubg och sedan släpper det gratis. Galet.

Ja fast de lär tjäna brutala pengar på spelet ändå med kostmetika.
Knappast ett klagomål dock, gillar företag som säljer kosmetika - skitbra för spelet ^^

Permalänk
Avstängd

Jag tror att det här visar hur starkt folk som streamar spel påverkar folk, i stort sett samtliga stora (eller kända) streamers spelar nu Fortnite sen ett bra tag, samtidigt som de sågar PUBG verbalt.

Det är i stort sett DrDisrespect och Shroud som håller kvar vid PUBG. Sen kan ju givetvis en stor del av det hela bero på att folk nu börjar tröttna på PUBG och går över till annat.

Siffror för åskådare på Twitch just nu när jag skriver det här är :

Fortnite : 161 000
PUBG : 61 000

Permalänk
Medlem

Hade fortsatt spela Fortnite om det hade funnits ett fps läge, och utan byggandet... gillar spela skjutarspel, inte Mulle Meck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Eller så kan det också vara så att solklara skott missar väldigt ofta, något som syns i både ditt eget gameplay och _samtliga_ videos och streams av spelet

Tåls att nämnas att hitboxen i Fortnite är ett skämt även den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Gillar inte heller bygg delen i Fortnite men det där nya sniper game modet de lagt till är sjukt roligt.

Permalänk
Medlem

Jag önskar att gratisspel med cometics modellen vart nya standarden. Jag förstår att företag som försöker göra ett nytt spel behöver få in pengar men det kommer så jävla mycket alpha early access dynga nu för tiden som buggar och aldrig blir färdigpolerade, det känns som kickstarter scam. Fortnite är ju i alla fall gratis och är det inte något som faller i smaken så är man inte back 30 dollar. För övrigt tror jag nästan att Fortnite drar in mer pengar i snitt på alla som köper battle pass och skins än 30 dollar. Personligen tycker jag det är lättare att rättfärdiga att spendera pengar på något jag fått testa som jag gillar för att stödja spelet än att gambla innan jag ens vet om spelet är bra.

Permalänk
Avstängd

Såg nu att även DrDisrespect (den största PUBG streamern) har gått över till Fortnite, vet inte om det är temporärt eller inte.