Permalänk

Problem med WIFI

Tjena!

Jag har som sagt problem med wifi, jag har en Netgear Nighthawk X4S AC2600 model R7800 router och en Linksys Wifi sticka model WUSB6400M.

Av nån anledning kan Linksys inte identifiera nätverket, den hittar det men kan inte identifiera, men den kan hitta en mobil hotspot om jag gör en sån, ps4 och alla mobilerna i huset kan hitta routern och identifiera, det enda som inte funkar är när Linksys ska identifiera nätverket genom wifi stickan, vad ska jag göra?

Har precis fått fiber till huset, det funkade inte första dagarna heller, sen fungerade det i lördags, sen fungerar det inte igen, alltså Linksys, men den har alltid kunnat hitta en hotspot.

Jag har googlat runt och hittar ingenting specifikt förutom att det kan vara nått med "Microsoft teredo tunneling adapter", den har jag grejat med och följt ett flertal guider och ingen förbättring.

Nån som vet vad felet är och säg inte att jag ska dra en kabel, jag vill inte dra runt en kabel i hela huset, och routern är på nedervåningen och datorn är precis ovanför, det är typ 2 meter "fågelvägen".

Nån som kan?

Mvh Stolpe

Permalänk
Universal Telecom

Hej @Stolpeyeah, hoppas att allt är bra med dig. Du kan försöka att kontakta Linksys support på: 08-517 616 68 Öppettider: vard. 10-18. Lycka till! Ha en fortsatt fin dag!
Mvh, Alfred på Universal Telecom

Permalänk
Medlem

Borra ett hål i golvet å dra kabel

nej, men har du provat stickan i en annan dator?
Hur är antennerna riktade? (Tänk på att dom sänder runt sig, inte i riktningen antennen pekar)
hur är stickan inkopplad? Med förlängning?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Borra ett hål i golvet å dra kabel

nej, men har du provat stickan i en annan dator?
Hur är antennerna riktade? (Tänk på att dom sänder runt sig, inte i riktningen antennen pekar)
hur är stickan inkopplad? Med förlängning?

Nej, har inte provat stickan i en annan dator, men just nu fungerar den. och den kan ju endå hitta mobila hotspots, det spelar ingen roll heller om jag använder 5ghz eller 2.4 ghz wifi
Stickan är inkopplad i en usb3 port, vet inte hur du menar annars.
jag har ju datorn ca 2 meter från routern, enda som är i vägen är ju ett tak, men det är en trä kåk så inga betong tak här.
och den når att skicka wifi till parkeringen här som är ca 20 meter bort, jag kan stå där med 3/4 sträck i täckning