Tjena!
Jag har som sagt problem med wifi, jag har en Netgear Nighthawk X4S AC2600 model R7800 router och en Linksys Wifi sticka model WUSB6400M.
Av nån anledning kan Linksys inte identifiera nätverket, den hittar det men kan inte identifiera, men den kan hitta en mobil hotspot om jag gör en sån, ps4 och alla mobilerna i huset kan hitta routern och identifiera, det enda som inte funkar är när Linksys ska identifiera nätverket genom wifi stickan, vad ska jag göra?
Har precis fått fiber till huset, det funkade inte första dagarna heller, sen fungerade det i lördags, sen fungerar det inte igen, alltså Linksys, men den har alltid kunnat hitta en hotspot.
Jag har googlat runt och hittar ingenting specifikt förutom att det kan vara nått med "Microsoft teredo tunneling adapter", den har jag grejat med och följt ett flertal guider och ingen förbättring.
Nån som vet vad felet är och säg inte att jag ska dra en kabel, jag vill inte dra runt en kabel i hela huset, och routern är på nedervåningen och datorn är precis ovanför, det är typ 2 meter "fågelvägen".
Nån som kan?
Mvh Stolpe