Permalänk
Medlem

Installera Skype

Hej!
Har försökt installera Skype men behöver hjälp.
Skype frågar efter Namn, personnr och Tfn. Sen trycker jag forsätt. Då står det att MS har sänt en kod till mitt tfn som jag skall uppge. Problemet är att det inte kommer någon kod till min Tfn.
Kör Windows 10. Har talat med MS support de kan inte hjälpa mig.

Har nu kört fast och behöver hjälp..Är det någon annan som har detta problem? Hur löste ni det?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av bz2:

Hej!
Har försökt installera Skype men behöver hjälp.
Skype frågar efter Namn, personnr och Tfn. Sen trycker jag forsätt. Då står det att MS har sänt en kod till mitt tfn som jag skall uppge. Problemet är att det inte kommer någon kod till min Tfn.
Kör Windows 10. Har talat med MS support de kan inte hjälpa mig.

Har nu kört fast och behöver hjälp..Är det någon annan som har detta problem? Hur löste ni det?

MVH

Du kanske borde titta lite på dagens nyhet:

https://www.sweclockers.com/nyhet/25236-allvarligt-sakerhetsh...

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att inte göra det med tanke på vad som står på sweclockers framsida just nu

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

personnummer i skype..?

är det den inbyggda skype du kör, eller någon annan? för den inbyggda ska bara ta ditt ms konto.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Jag har avistallerat den gamla Skype och försöker installera via MS Store.
Helt otroligt att det inte skall gå att installera det...

Permalänk
Medlem

Skype är skit asså har haft så mycket strul med det. Aldrig igen

Permalänk
Medlem

Så här står det

"Ange kod
Fick du det inte? Vänta några minuter och försök igen.
Vi har skickat en kod till XXXXXXXX

Om du väljer nästa så innebär det att du godkänner sekretesspolicyn och Villkor för Microsoft-tjänster."

Men det kommer ej någon kod. Så det går inte att komma vidare.
Helt underbart. Not

Permalänk
Medlem
Skrivet av bz2:

Hej! Har försökt installera Skype men behöver hjälp.
Skype frågar efter Namn, personnr och Tfn. Sen trycker jag forsätt. Då står det att MS har sänt en kod till mitt tfn som jag skall uppge. Problemet är att det inte kommer någon kod till min Tfn. Kör Windows 10. Har talat med MS support de kan inte hjälpa mig. Har nu kört fast och behöver hjälp..Är det någon annan som har detta problem? Hur löste ni det?

Personnummer? Låter som att du blivit grundlurad.

Började använda skype 2007 och avinstallerade det hösten 2017, aldrig var jag tvungen att uppge personliga uppgifter. Username + password var tillräckligt. Notera att jag alltid installerade desktop versionen från .exe fil.

Permalänk
Medlem

Det är en kod med 4 sifffror som jag skall få på min tfn.
Undrar om det går att med bruteforce att lista ut vilken 4 siffrig kod jag skall använda?

MVH
Skype forever and beyond

Permalänk
Avstängd

@bz2 Har du gmail?

Skrivet av DozeN:

Skype är skit asså har haft så mycket strul med det. Aldrig igen

Skype var toppen sen när Microsoft tog över då blir det rena skiten.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Samma problem om jag försöker installera på Android(tfn) som på Windows 10 (PC)

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha just Skype? Det går inte att köra Discord istället?

Permalänk
Medlem

PHUUUU!

Provade idag IGEN efter 5 dagars försök så FUNGERADE DET!!!
Jag fick tillslut ett SMS från MS med en code som jag knappade in och då skapades ett konto.

Vet ej vad felet var men misstänker att det MS har haft något problem med att sända ut coder..?`!?!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Precis. Microsoft tvingas att skriva om all källkod till Skype, för att fixa till det mycket allvarliga och farliga säkerhetshålet. Att Microsoft inte gör något åt det, mer än att ta bort äldre versioner av Skype från deras nedladdnings-center, är ju rätt idiotiskt, även om jag förstår deras beslut.

De som använder Skype i dagsläget, får helt enkelt skylla sig själva om de förlorar kontrollen över deras dator helt och hållet Tror inte @bz2 vill vara med om det.

Skrivet av m4gnify:

Varför vill du ha just Skype? Det går inte att köra Discord istället?

Håller med till fullo! Discord erbjuder samma funktioner som vad Skype har, men gör de mycket bättre. Allt fler går även över till Discord. Man har mer kontroll över till exempel samtal i Discord. Om någon sitter och skriker i ett Skypesamtal, så kan man inte göra något åt det, mer än att sänka volymen på stereon eller för programmet i Windows, eller lägga på idioten. I Discord kan man själv välja vilka som man vill lyssna på. Så helt underbart <3

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tack all för era svar.

Några svar på era frågor kommer här.

Jag använder Skype i jobb syften då företag efterfrågar att jag använder Skype.

Säkerhetshålet berörs inte av Skype versionen som installeras från Windows10 appen.
https://www.onmsft.com/news/microsoft-pulls-installer-for-cla...

Permalänk
Medlem

TS behövde troligen uppge personnummer för att få tillgång till företagslicensen denne använder.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bz2:

Hej!
Har försökt installera Skype men behöver hjälp.
Skype frågar efter Namn, personnr och Tfn. Sen trycker jag forsätt. Då står det att MS har sänt en kod till mitt tfn som jag skall uppge. Problemet är att det inte kommer någon kod till min Tfn.
Kör Windows 10. Har talat med MS support de kan inte hjälpa mig.

Har nu kört fast och behöver hjälp..Är det någon annan som har detta problem? Hur löste ni det?

MVH

Personnummer? Snälla säg att du åtminstonde kör W10 Skype Appen eller har laddat ner skype ifrån den officiella sidan?