nytt grafikkort, zotac gtx titan trasigt

Permalänk

nytt grafikkort, zotac gtx titan trasigt

Hej! I förra veckan gick mitt titankort sönder (gröna vertikala linjer över hela skärmen och krash på uppstart när drivrutiner installerats, suddiga streck och annars körbart vid clean windows install). Så jag behöver ett nytt grafikkort!

Mina specs ser ut som följande:

Corsair CX750M, 750W PSU
Intel Core i7-3820 Processor
MSI X79A-GD45 PLUS, Socket-2011
samt relativt ny 16GB ram, 500 gb ssd.

Jag har kikat på lite olika kort och tror det väger mot ett 1060 eller 570 (https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...).
(https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...)

Nån som vet hur det står sig jämfört med mitt förra kort?

Andra köpråd och rekommendationer välkomnas! Spelar spel som warhammer, dayz, pubg och overwatch.

Mvh!

Permalänk

tippar att ev bägge de där korten kommer prestera sämre.

har för mig titankort ligger i stil med 1080 (inte TI) prestandamässigt men kan vara titan x ja tänker på också.

någon mer insatt få inflika.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Vilken modell av GTX Titan är de som gick sönder?

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heeenriik:

Hej! I förra veckan gick mitt titankort sönder (gröna vertikala linjer över hela skärmen och krash på uppstart när drivrutiner installerats, suddiga streck och annars körbart vid clean windows install). Så jag behöver ett nytt grafikkort!

Mina specs ser ut som följande:

Corsair CX750M, 750W PSU
Intel Core i7-3820 Processor
MSI X79A-GD45 PLUS, Socket-2011
samt relativt ny 16GB ram, 500 gb ssd.

Jag har kikat på lite olika kort och tror det väger mot ett 1060 eller 570 (https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...).
(https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...)

Nån som vet hur det står sig jämfört med mitt förra kort?

Andra köpråd och rekommendationer välkomnas! Spelar spel som warhammer, dayz, pubg och overwatch.

Mvh!

Hej,

Har ett zotac titan som kylaren brakat ihop på. Vill du sälja ditt trasiga ?
// Hockey

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Vilken modell av GTX Titan är de som gick sönder?

Det hette Zotac GTX Titan 6 GB. osäker på mer än så. Köptes sent 2014 eller tidigt 2015 tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hockey77:

Hej,

Har ett zotac titan som kylaren brakat ihop på. Vill du sälja ditt trasiga ?
// Hockey

Hej! Kan absolut tänka mig att sälja det , vill försöka få ut försäkringspengar först bara! Kylaren på mitt rullar för fullt när jag slår på det, men kan såklart inte lova att den fungerar felfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Heeenriik:

Hej! I förra veckan gick mitt titankort sönder (gröna vertikala linjer över hela skärmen och krash på uppstart när drivrutiner installerats, suddiga streck och annars körbart vid clean windows install). Så jag behöver ett nytt grafikkort!

Mina specs ser ut som följande:

Corsair CX750M, 750W PSU
Intel Core i7-3820 Processor
MSI X79A-GD45 PLUS, Socket-2011
samt relativt ny 16GB ram, 500 gb ssd.

Jag har kikat på lite olika kort och tror det väger mot ett 1060 eller 570 (https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...).
(https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...)

Nån som vet hur det står sig jämfört med mitt förra kort?

Andra köpråd och rekommendationer välkomnas! Spelar spel som warhammer, dayz, pubg och overwatch.

Mvh!

1060 och 570 lär vara marginellt snabbare än ditt kort. Inga enorma skillnader - men snabbare. Du har ett första generationens Titan. Motsvarar ett GTX 780 på ett ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Står sig ganska lika enligt denna test 1060 3gb.
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-Titan-vs-Nvid...

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heeenriik:

Hej! Kan absolut tänka mig att sälja det , vill försöka få ut försäkringspengar först bara! Kylaren på mitt rullar för fullt när jag slår på det, men kan såklart inte lova att den fungerar felfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Det är lugnt. Behöver bara lite reservdelar och att fläkten snurrar bra

Hör av dig när du vet med försäkring o sånt så kommer vi överens om nåt?

Mvh
Hockey

Permalänk
Skrivet av Hockey77:

Hej,

Det är lugnt. Behöver bara lite reservdelar och att fläkten snurrar bra

Hör av dig när du vet med försäkring o sånt så kommer vi överens om nåt?

Mvh
Hockey

Absolut! ☺

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

1060 och 570 lär vara marginellt snabbare än ditt kort. Inga enorma skillnader - men snabbare. Du har ett första generationens Titan. Motsvarar ett GTX 780 på ett ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tack! Är det värt pengarna att köra ett 1070 istället? (Hålla prestanda för nyare spel ca... 5 år?) Eller duger ett 1060? Vet du om amd har nån prisvärd jämnlik version till 1070?

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heeenriik:

Okej, tack! Är det värt pengarna att köra ett 1070 istället? (Hålla prestanda för nyare spel ca... 5 år?) Eller duger ett 1060? Vet du om amd har nån prisvärd jämnlik version till 1070?

Mvh

Jag skulle säga att de är värt pengarna. Ett GTX 1060 blir i princip oförändrad prestanda mot ditt Titan.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Avstängd

Testa att ugnsbaka kortet i 8min på 200c. (Stoppa in kortet när ugnen har nått 200c)

Fungerat hos mig på mina äldre kort jag hade, HD 7870 och GTX580.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Heeenriik:

Okej, tack! Är det värt pengarna att köra ett 1070 istället? (Hålla prestanda för nyare spel ca... 5 år?) Eller duger ett 1060? Vet du om amd har nån prisvärd jämnlik version till 1070?

Mvh

Om du endå ska köpa något nytt tycker jag att du kan köpa ett 1070. Ett 1060 blir ju fortfarande ganska mycket pengar för en relativt liten förbättring. Fast det beror ju såklart på hur mycket pengar du är villig att lägga.

Avseende AMD är ett Vega 56 ungefär motsvarande ett 1070. Men de är tyvärr sjukt dyra just nu. Hittar du ett till samma pris som ett 1070 så är det ett alternativ. Något kraftfullare men något mer högljutt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heeenriik:

Det hette Zotac GTX Titan 6 GB. osäker på mer än så. Köptes sent 2014 eller tidigt 2015 tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Ifølge link på Komplett.se, så gir Zotec 5 års garanti. Har du sjekket slik at du kanskje fortsatt har en gyldig garanti på kortet?

https://www.komplett.se/product/776076#

Citat:

5 years end user warranty - requires registration of purchase within 14days on ZOTAC website.

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Ifølge link på Komplett.se, så gir Zotec 5 års garanti. Har du sjekket slik at du kanskje fortsatt har en gyldig garanti på kortet?

https://www.komplett.se/product/776076#

Tack för tipset! Ska leta kvitto, tror dock att det är borta tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heeenriik:

Tack för tipset! Ska leta kvitto, tror dock att det är borta tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Kjøpte du kortet via Komplett? Det er mulig at de har registret ditt kjøp på ditt konto der eller på den butikk (web) der du kjøpte kortet en gang i tiden? Det skader ikke å kontakte stedet du kjøpt ditt kort (dersom du nå husker det) for å høre dersom de ville ha noen dokument for kjøpet liggende i sitt system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heeenriik:

Tack för tipset! Ska leta kvitto, tror dock att det är borta tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Kvitto är ju helt irrelevant. Gå efter serienummer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@Dreijer: Hör jag bara av mig till direkt till tillverkaren då? Fyfan asså ni ger mig lite hopp hörrni. Ska leta kvitton imorrn och maila iväg serienummer till dom och höra. Tack!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Heeenriik:

@Dreijer: Hör jag bara av mig till direkt till tillverkaren då? Fyfan asså ni ger mig lite hopp hörrni. Ska leta kvitton imorrn och maila iväg serienummer till dom och höra. Tack!

Fast det hänger ju på "requires registration of purchase within 14days on ZOTAC website". Så om du inte registrerade kortet är det kört.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heeenriik:

@Dreijer: Hör jag bara av mig till direkt till tillverkaren då? Fyfan asså ni ger mig lite hopp hörrni. Ska leta kvitton imorrn och maila iväg serienummer till dom och höra. Tack!

Du kan även höra med återförsäljaren. När jag har jobbat i butik som sålt t.ex. datorkomponenter, har vi alltid registrerat serienummer i databasen. Så det är ju möjligt att de kan söka efter S/N och få fram ett kvitto. Men, kontakta Zotac om du har möjlighet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.