Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Synd, tycker tyskarnas arty är nice hur är objektet att spela? Är det prissäkert eller mer spridning?

Har haft GWE100 upplåst i flera år men aldrig köpt den hahaha!

Men 261 är snabb så byta position om man skulle vara under hot är lätt, sikta behöver man inte spendera någon speciell tid på och med tanke på att man får iväg ett skott lite drygt var 26:e sekund så skulle jag säga säkert. Du kan se gunstatsen i min screenshot där Det enda jag kanske kan klaga på är gun travese i sidled men med tanke på de andra sovjetiska SPGsen så borde man vara rätt van när man nått Objekt 261. och vinkeln på skotten, den är ganska låg inte som ConqGC direkt!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av LordError:

Har haft GWE100 upplåst i flera år men aldrig köpt den hahaha!

Men 261 är snabb så byta position om man skulle vara under hot är lätt, sikta behöver man inte spendera någon speciell tid på och med tanke på att man får iväg ett skott lite drygt var 26:e sekund så skulle jag säga säkert. Du kan se gunstatsen i min screenshot där Det enda jag kanske kan klaga på är gun travese i sidled men med tanke på de andra sovjetiska SPGsen så borde man vara rätt van när man nått Objekt 261. och vinkeln på skotten, den är ganska låg inte som ConqGC direkt!

JO, sett sinnessjuk video på GWe100 artyt (12.000 dmg på vanlig 15 pers match) Jag ligger väl normalt runt 3.000/4.000 (om jag inte får fullt av huvudlösa tomater i mitt lag) Tänkte mer dina egna reflektioner på tanken, har S-51 upplåst i alla fall.

Ja men ConqGC har ju nackdelen med längden, tänk 30vs30 match måste vara mardröm för ConqGC (när även vanlig 1kmx1km är kämpigt)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

JO, sett sinnessjuk video på GWe100 artyt (12.000 dmg på vanlig 15 pers match) Jag ligger väl normalt runt 3.000/4.000 (om jag inte får fullt av huvudlösa tomater i mitt lag) Tänkte mer dina egna reflektioner på tanken, har S-51 upplåst i alla fall.

Ja men ConqGC har ju nackdelen med längden, tänk 30vs30 match måste vara mardröm för ConqGC (när även vanlig 1kmx1km är kämpigt)

Haha jo, har nog sett den med, men 12000 är nog mindre sannolikt nu förtiden.

För pubs skulle jag nog säga att 261 är av de bättre, ConqGC i cw pga just gunarcen aboslut.

Nu till 261, och resten av linjen så har jag varken spelat SU-14-1 eller SU-14-2, har inte ens låst upp den senare, S-51 var bra ,en när jag började grinda linjen så var det lite annorlunda! 212A är ju en av få som inte är brittisk som han ha vent.
261 har bara 18 skott, och det har hänt att jag fått slut på skott helt, nu skulle jag kunna sitta och skriva en essä om hela linjen men det orkar jag knappast!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla ammo-rackande igår kväll. Någon annan?

Ammo-rackade en IS-7 med full hp, efter det blev jag ammo-rackad 3 gånger i en Type 5 under samma match. I en annan match efteråt ammo-rackade jag ännu en full hp IS-7, och en annan tank jag inte minns. Lite väl mycket rng haha.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Det var ett jäkla ammo-rackande igår kväll. Någon annan?

Ammo-rackade en IS-7 med full hp, efter det blev jag ammo-rackad 3 gånger i en Type 5 under samma match. I en annan match efteråt ammo-rackade jag ännu en full hp IS-7, och en annan tank jag inte minns. Lite väl mycket rng haha.

Har jag inte galet fel så sitter det väl en sprängkanon på den? oddsen är ju högre att moduler går sönder (har jag fått för mig i alla fall).

Glömmer aldrig när jag ammoracka en IS7 i fronten, körde med polare i träningsrum (så vi körde var sin IS-7)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Woop woop, första Patty of Valleon!
Nu saknas bara Cold-Blooded, Senior Engineer, Master Tanker å kanske någon Raisin.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Har tagit ner o testar Betan på det updaterade spelet.
När man spelar nu, så skulle det inte förvåna mig om Gerald och hela casten från Witcher 3 kom ridandes förbi mig ... och mitt gömställe i den, för vinden svajande busken o dess fjärilar.

Ta ner o testa säger jag bara, det är makalöst imponerande

EDIT. Har svårt att spela den vanliga nu efter detta, den känns inte bra längre

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Medallion's humming. A place of power, gotta be.

Permalänk
Medlem

Respekt, 73% winrate efter 33K battles!

Jag tror nog att Sverige skulle bli överkört ganska så snabbt (längst en lunchrast) den dagen de tröttar på hen-landet bortom Finland

Permalänk
Medlem

Ryssar är sämre spelare enligt mig. Det finns knappt några spelare längre som bevisar sin skill på rätt sätt enligt mig. betans grafik är för skinande för mig, bara jobbigt. Det enda positiva är att fps är högre på betan så grafikkmotorn är nog bättre kodad.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Ryssar är sämre spelare enligt mig. Det finns knappt några spelare längre som bevisar sin skill på rätt sätt enligt mig. betans grafik är för skinande för mig, bara jobbigt. Det enda positiva är att fps är högre på betan så grafikkmotorn är nog bättre kodad.

Jo såg rent u sagt för jävligt ut. Inget djup och allt flyter ihop, 2 matcher sedan la jag ner. Om dom bara kunde förpassa polacker och czecker till rysservern så slapp man mycket bots å pack.

Permalänk

@Multithread:
Genomsnitlig skada 643 Lol.
Edit: Jag kollade på noobmeter. Han spelar tier 3,8 i medeltal.

Permalänk
Medlem

WOT spelare är på en annan nivå gällande IQ verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Respekt, 73% winrate efter 33K battles!

Jag tror nog att Sverige skulle bli överkört ganska så snabbt (längst en lunchrast) den dagen de tröttar på hen-landet bortom Finland

https://i.imgur.com/3LHSpH2.jpg

Nej inte speciellt då han bara statspaddar i lågtier o dödar nybörjare.

Permalänk
Medlem

Hur är tier VIII matcherna på PC idag? Sett lite videos på Youtube, men är det så illa som det framställs?

Anledningen att jag frågar är att jag funderar om jag ska gå över till PC från Xbox. Har ca 9500 matcher och några premiums, så jag har både tid och pengar investerat på konsollversionen. Men jag har blivit lite less på den icke existerande balanseringen av tier X bland annat. WT auf E-100 finns kvar, Deathstar buffad, osv. Dessutom är kartutbudet sämre (tror jag).

Är lite intresserad av 1.0 uppdateringen och de nya sovietiska vagnarna som tex Obj 430U. Har både T-62A och Obj 140, men de presterar jag inte så bra i, är mer ute efter något som tex E50 (vilken jag gillar) och T-10.

Tanken på börja grinda samma vagnar igen tar emot lite, men kanske är värt det om gräset är grönare på den andra sidan.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Hur är tier VIII matcherna på PC idag? Sett lite videos på Youtube, men är det så illa som det framställs?

Anledningen att jag frågar är att jag funderar om jag ska gå över till PC från Xbox. Har ca 9500 matcher och några premiums, så jag har både tid och pengar investerat på konsollversionen. Men jag har blivit lite less på den icke existerande balanseringen av tier X bland annat. WT auf E-100 finns kvar, Deathstar buffad, osv. Dessutom är kartutbudet sämre (tror jag).

Är lite intresserad av 1.0 uppdateringen och de nya sovietiska vagnarna som tex Obj 430U. Har både T-62A och Obj 140, men de presterar jag inte så bra i, är mer ute efter något som tex E50 (vilken jag gillar) och T-10.

Tanken på börja grinda samma vagnar igen tar emot lite, men kanske är värt det om gräset är grönare på den andra sidan.

Tier 8 är över 80% tier 10-matcher (3/5/7) och kanske var 15-20:e match ser du tier 6, ibland får man tier 10 matcher 10 ggr i rad och då blir man väl lite less, tier 9 är en sweetspot för nya mm, fortfarande majoriteten tier 10-matcher men gapet mellan tier 9-10 är inte like stort som tier 8-9. Hur kul spelet är beror dock mer på mitt eget humör och inställning snarare än vilken mm jag får.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har de implementerat den nya grafiken än? Inte spelat på jättelänge.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Har de implementerat den nya grafiken än? Inte spelat på jättelänge.

/hulle.

Typ! I betan som är uppe nu kan du spela med nya grafiken, kommer väl live om 3-6 veckor eller nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Tier 8 är över 80% tier 10-matcher (3/5/7) och kanske var 15-20:e match ser du tier 6, ibland får man tier 10 matcher 10 ggr i rad och då blir man väl lite less, tier 9 är en sweetspot för nya mm, fortfarande majoriteten tier 10-matcher men gapet mellan tier 9-10 är inte like stort som tier 8-9. Hur kul spelet är beror dock mer på mitt eget humör och inställning snarare än vilken mm jag får.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är på pass alltså? Känns som Tier 8 och 9 och stock grind kan bli utmanande. Nåja det är bara att testa, det lär ju ta ett tag att ta sig upp i tier i alla fall.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Har tagit ner o testar Betan på det updaterade spelet.
När man spelar nu, så skulle det inte förvåna mig om Gerald och hela casten från Witcher 3 kom ridandes förbi mig ... och mitt gömställe i den, för vinden svajande busken o dess fjärilar.

Ta ner o testa säger jag bara, det är makalöst imponerande

EDIT. Har svårt att spela den vanliga nu efter detta, den känns inte bra längre

kan inte annat än att hålla med, satan vilket bra jobb dom gjort, känns som ett helt nytt spel

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Den nya jävla 257 är så jävla B, har inget problem att penna fronten med AMX 30 men helvete sidan är möjlig att penna. Hatar ryska tanks, alla är så jävla OP.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Den nya jävla 257 är så jävla B, har inget problem att penna fronten med AMX 30 men helvete sidan är möjlig att penna. Hatar ryska tanks, alla är så jävla OP.

Beror på att den har en "V" form på skrovet(hur översätter man hull?), detta gör så att alla skott som är under 130mm kommer att studsa om man inte är en bit ifrån. En idiotisk design som inte hör hemma i den linjen.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Object 257 är den dummaste designen någonsin, inte nog med att fronten är omöjlig att penna för lägre tiers (den är typ 195-200mm ovinklad) lower plate är också väldigt liten. Upper plate ovinklad är immun mot premium ammo typ. Sidan är helt sjuk, den är omkring 200mm effective över tracksen och under typ bouncar man med de flesta kanonerna. Designen är noob vänlig, man kan inte tracka och göra skada på samma gång vilket är en enorm fördel för den som kör obj 257.

Den enda balanseringsfaktorn är de sjukt kassa spelarna som spelar obj 257 men hade de varit i en annan tank hade dem dött långt innan. Obj 257 är kass för spelet och uppmuntrar till att spamma guld på den frammifrån eftersom den är typ omöjlig att flanka för lägre tiers. Det finns ingen annan tank på tier 9 som har side armor som är 200mm effective ovinklad, det är tjockare armor än t.ex. maus på tier 10. 200mm side armor är ett enorm problem eftersom tanken möter tier 7 medium och tier 8 mediums vilka i vissa fall har lägre än 200mm standardpen. Det är helt meningslöst att försöka flanka denna tank eller tracka den, ingen kan ändå penna sidan och lägre tiers kan inte göra ett skit även om de använder guld.

Sedan ska man inte tala om de nya tier 9 och 10 ryska mediums, de är helt sjuka med 200mm effective frontal armor och 390 och 440 alpha kanoner. De enda tanksen som verkar någorlunda balanserade är de nya ryska heavys exkluderat IS-M, den är också obalanserad enligt. Balanserings-vis är denna patchen den sämsta någonsin då den inte gör annat än att öka skillnaden mellan de som använder guldammo och de som inte använder guld.

Permalänk
Medlem

vad är det för marker man tjänar då o då?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

vad är det för marker man tjänar då o då?

Mark of Excellence är en statussymbol som bevisar att du minst en gång under senaste hundra matcherna i respektive tank uppnått en viss procent av spelarmassans genomsnittligt maximala och tidsbegränsade skada+assist. 65% för mark 1, 85% för mark 2 och 95% för mark 3.
Symbolen sitter på kanonen. Du behåller din hösta MoE permanent.
I praktiken innebär den att du minst en gång uppnått en nivå av en kvantifierad typ av effektivitet i din tank som motsvarar ungefär duglig, mycket duglig och suverän. Beroende på tank, tid och plats så är de olika MoE olika svåra att få.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Mark of Excellence är en statussymbol som bevisar att du minst en gång under senaste hundra matcherna i respektive tank uppnått en viss procent av spelarmassans genomsnittligt maximala och tidsbegränsade skada+assist. 65% för mark 1, 85% för mark 2 och 95% för mark 3.
Symbolen sitter på kanonen. Du behåller din hösta MoE permanent.
I praktiken innebär den att du minst en gång uppnått en nivå av en kvantifierad typ av effektivitet i din tank som motsvarar ungefär duglig, mycket duglig och suverän. Beroende på tank, tid och plats så är de olika MoE olika svåra att få.

Menar inte marks of exelence, utan marker.
Något nytt antar jag, kommer upp en liten ifo där det står typ "grattis, du har vunnit en marker".

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

Nu har det gått en vecka med Nya betan,, tänkte att jag idag skulle gå in o lira lite vanlig "standard" WoT igen för att få lite XP som stannar kvar. Tji fick jag, klarade 2 kartor sedan kunde jag inte fortsätta spela, då den för mig o min smak, känns riktigt gammal o tråkig nu efter Betan.
Det får bli Pubg o BF1 tills Nya Wot går live i Mars.

För mig var det en grym updatering de ådstakommit, och skall bli riktigt kul att börja spela ordentligt igen då den finns tillgänglig som Officiell version, som ger xp man får behålla..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Menar inte marks of exelence, utan marker.
Något nytt antar jag, kommer upp en liten ifo där det står typ "grattis, du har vunnit en marker".

Tänkte väl, du är ju veteran och borde kunna't.
Kan det vara en badge/bricka? Ett sånt där emblem som man visar upp bredvid sitt namn, som t.ex. Beta-säsongs-brickan med stort B?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Tänkte väl, du är ju veteran och borde kunna't.
Kan det vara en badge/bricka? Ett sånt där emblem som man visar upp bredvid sitt namn, som t.ex. Beta-säsongs-brickan med stort B?

Haha, ja har ett par strider på nacken nu :0)

kolla här, i medelandecentret:

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Haha, ja har ett par strider på nacken nu :0)

kolla här, i medelandecentret:
https://www.pixeltopic.com/thumbnail/hvsnsfckbrawdfl/

Du får de för att du spelar kinesiska vagnar (för att fira kinesiska nyåret). 75 marker (tokens) ger dig en massa rewards. Du får även x3 om du kommer top 10 i en kinesvagn.