Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan något var aktivt här men Spelbutiken har nu öppnat upp sin förbokning av NES mini igen :). Release 31 juli.

https://www.spelbutiken.se/produkt/nintendo-classic-mini-nint...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gire:

Var ett tag sedan något var aktivt här men Spelbutiken har nu öppnat upp sin förbokning av NES mini igen :). Release 31 juli.

https://www.spelbutiken.se/produkt/nintendo-classic-mini-nint...

Tack för tipset, jag bokade, så får vi se

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

Webhallen har förhandsbokning uppe för 799:-.

Permalänk
Medlem

Blev lite lyrisk när jag först trodde att Mediamarkt hade fått in en batch av Nes Classic Mini, la en beställning kvickt. Min upphetsning dämpades dock något när jag förstod att de beräknades få in dem i Juni i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Finner det lite ironiskt att man kan förhandsboka en produkt 1½ efter lansering. Men vi pratar ju om nintendo så...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför intresset finns för denna när man kan modda en SNES mini att bli likadan?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Får man fråga varför intresset finns för denna när man kan modda en SNES mini att bli likadan?

Själv köpte jag min som en ren samlar sak att ställa på hyllan, har redan ett gäng riktiga nes konsoler jag spelar på om jag vill köra emulerat har jag redan datorn som gör ett bättre jobb..

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Får man fråga varför intresset finns för denna när man kan modda en SNES mini att bli likadan?

antagligen samma orsak som gör att SNES mini är intressant trots att man får en RetroPi för mindre pengar... Lagliga ROM's, kul litet chassi, från en tillverkare man har nostalgiska minnen av, och med.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Bara några dagar kvar till release (igen). Vad tror ni. Kommer den all sälja lika bra igen eller har hypen dött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Jahapp. Bara några dagar kvar till release (igen). Vad tror ni. Kommer den all sälja lika bra igen eller har hypen dött?

För min del är absolut en del av hypen död... Men jag kommer dock köpa en bara för att

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

För min del är absolut en del av hypen död... Men jag kommer dock köpa en bara för att

The hype is strong with this one...

Hade hypen varit död, hade du ju inte köpt en.
Personligen är jag precis som tidigare, väldigt pris-känslig. Så vi får se. Däremot ska man kanske inte räkna med att det fortfarande går att modda de här enheterna på samma sätt. Nintendo gillar inte moddar, så de har kanske stängt den dörren. Förhoppningsvis hittar någon på ett nytt sätt då, för utan moddar är det ju meningslöst.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Nån som skrev på fb att det inte går att hacka den nya versionen, nån som vet nått mer om det?

Permalänk
Skrivet av Twelve Monkeys:

Nån som skrev på fb att det inte går att hacka den nya versionen, nån som vet nått mer om det?

Det undrar jag också.

Permalänk
Medlem

Verkar som det funkar, men inte provat själv ännu (beställde en precis, kommer i nästa vecka).
Såg att det ska gå att spela SNES, Megadrive och Nintendo64 också på NES mini, vilket ju plötsligt gjorde den lite mer intressant.
Beställde till en 8bitdo reciever för att koppla in trådlös kontroller.
https://www.reddit.com/r/nesclassicmods/comments/8u2wi3/2018_...

Permalänk

Yepp hacket fungerar på dessa nes mini'n också.