TV idag? (Kanaler/streaming)

Permalänk
Medlem

TV idag? (Kanaler/streaming)

Tjena!

Då man inte hängt med de senaste så undrar jag hur folk kollar på tv idag? Det handlar såklart att få så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.

Vet att det ett tag fanns någon box man kunde ha och va med i ett nätverk där man delade kanalpaket eller dylikt?
Hur gör ni? Enda jag har idag är gratis kanalerna och Netflix.

Har inte varit med sen de fanns piratkort till parabol.

Tacksam för svar!

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 29Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk

IPTV helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stayhard:

Tjena!

Då man inte hängt med de senaste så undrar jag hur folk kollar på tv idag? Det handlar såklart att få så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.

Vet att det ett tag fanns någon box man kunde ha och va med i ett nätverk där man delade kanalpaket eller dylikt?
Hur gör ni? Enda jag har idag är gratis kanalerna och Netflix.

Har inte varit med sen de fanns piratkort till parabol.

Tacksam för svar!

endast streaming - netflix, hbo dock. betalkanaler för att se OS...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

HTPC -> Netflix och HBO
Nu är jag för snål för att betala för linjärtv men jag tycker ändå att det är väldigt låg nivå på innehållen.
Hade isf varit intresserad att betala för linjärtv helt utan reklam men tror inte det varit ekonomiskt hållbart för någon part

Permalänk
Medlem

@stayhard

Då cardsharing är olagligt är det nog inget att diskutera i forumet.

Rent generellt så har vi marknätet med SVT1, SVT2, Barnkanalen/SVT24, Kunskapskanalen, TV4, TV6 och en lokal tv-kanal som sänds fritt. Sen har vi kabel-tvnät och satellit, TVs har inbyggda mottagare för det mesta av detta idag och tar programkort. Sedan tillkommer såklart IPTV från operatören, där det sällan går att få fungera direkt i TVn. Behöver du massor kanaler? De flesta TV-kanaler har någon form av tjänst på nätet.

Permalänk
Medlem

HTPC med trådlöst tangentbord och mus. Youtube och play tjänster via webbläsare.

Har varken antenn eller parabol sen 2011. Så skönt att slippa TV som visar reklam stup kvarten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Själv tittar jag inte på TV. Vi streamar mest film och serier via HTPC. Jag ogillar reklam och tycker att det börjar gå till överdrift så försöker undvika det så långt det går!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har IPTV från Viasat av den enkla anledningen att Viaplay och Cmore play ingår. Den extra kostnaden är så liten att det kvittar så jag kan lika gärna ha kvar IPTV-boxen.