MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB throttlar efter 30 sekunder i superposition

Permalänk
Medlem

MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB throttlar efter 30 sekunder i superposition

Hej!
Köpte ett MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB av en här på forumet. Kylaren ser inte ut att vara dammig och kylflänsen blir brännhet. Fläktarna snurrar på i 100% och trots detta når kortet 95c efter ca 30 sekunder i superposition på "high" och 1080p. Detta alltså oklockat. Kortet sitter i ett Define R4 med fläktarna på högsta hastighet. Har även testat att köra med öppet chassi utan att det gör någon skillnad. Finns det något jag kan göra förutom att montera om kylaren och byta kylpasta? Jag menar, kylflänsarna blir ju apvarma så kylaren måste ju ändå fungera? Den har alltså MSIs Twin Frozr-kylare som bör vara effektiv?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

290/x är sjukt varma kort, prova byt kylpasta det är det ända du kan göra. Dock är de designade att klara 95c konstant enligt AMD själva, körde själv det ett bra tag 24/7 mining 95c 290x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

290/x är sjukt varma kort, prova byt kylpasta det är det ända du kan göra. Dock är de designade att klara 95c konstant enligt AMD själva, körde själv det ett bra tag 24/7 mining 95c 290x.

Jo jag har sett att fler har problem med det här. Vet inte om det har med vilken bios dom är flashade med eller vad det kan vara. Det märkliga är att många har temps runt 80c som max och andra har 95 och problem med throttling, framförallt just det här kortet. Köpte med blocket paket, så har fortfarande möjlighet att skicka tillbaka kortet annars. Men skulle helst få det att funka eftersom det är hårda tider just nu för den som vill få tag i ett grafikkort

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...