Kinapaket via en leverantör som heter SF eparcel

Permalänk

Kinapaket via en leverantör som heter SF eparcel

Hej.

Har beställt från kina och enligt paketet så ska den har kommit fram till sverige kom fram den 10/1-18. Jag har inte fått ngn avi och vet inte vem som är fraktbolaget här i sverige. Tracknummret består av bara siffror.

Har varit i kontakt med postnord och schenker och ingen av dem har något paket. Har googlat lite och det är många som skriver att paketet får ett annat nummer när det kommer till Sverige. Hur får reda på det numret.

Har varit i kontakt med leverantören i Kina och frågat om dem vet vilket företag eparcel har samarbete med i Sverige och det visste inte han. Fick också som svar från Leverantören att jag ska vänta så kommer det fram. Jag beställde paketet den 19/12-17.
SF eparcel hemsida går det bara och skriva på kinesiska till dem.

Vet någon hur man ska göra?

Den här infon ser man när man söker på tracknummret. Det står till och med "please go to pick up with notice letter"

"Parcel Status Shipment at destination for final delivery
Destination country

Sweden

Country of origin

China

【Sweden】 Arrived at the place of delivery, please go to pick up with notice letter

2018-01-10 10:14:00 [SwedenGMT+8]

【Sweden】 Arrived at the destination country

2018-01-04 15:48:00 [SwedenGMT+8]

【Europe Distribution Center】 Shipment transiting to destination country

2018-01-03 18:00:00 [Europe Distribution CenterGMT+8]

【Europe Distribution Center】 Shipment transiting to destination country

2018-01-03 08:49:00 [SwedenGMT+8]

【Europe Distribution Center】 Arrived at Europe Distribution Center

2018-01-02 16:03:00 [Europe Distribution CenterGMT+8]

"

Permalänk
Medlem

Beställt paket med frakt genom SF eparcel/SF express flera gånger. Kommer med Postnord.

Kan ta några dagar/vecka innan avi kommer ibland. Tyvärr är det svårt att få ut den före om du inte känner någon väl som jobbar på postombudet.

Nu såg jag att det var bra längesen ditt paket ankom till Sverige... paketen ligger 14 dagar hos ombudet sen ska dom returneras vilket ditt borde ha gjort vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Försändelsen har två nummer, båda står på paketet. Transfernumret som bara är siffror är för att spåra paketet från avsändaren till Estland. Sedan postas det från Estland till EU med ett vanligt estländskt nummer som slutar på EE. Det nummer som slutar på EE är det Postnord kommer skanna och det som går att söka på Postnords hemsida. Det är paketets riktiga trackingnummer.

För att hämta ut paketet får du en pappersslip i brevlådan som ska skrivas på och lämnas till ombudet som lämnar ut. Det kan ta ca en vecka eller lite längre från den sista uppdateringen från det du har "Arrived at the destination country" tills posten levererar.

Permalänk

Nu för tiden får man tyvärr inte avier på all sin post och den du ska vända dig till är försäljaren av varan när sådant händer. Tyvärr är det väldigt ofta svårt att få dom att förstå vad som hänt.
Eftersom din vara troligtvis varit på ditt utlämningsställe så är den garanterad tillbakaskickad eller destruerad vid det här laget.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Glis o DilluTionDu: numret från Estland. Är det något nr som Estland skapar? Går det att söka på någon hemsida efter det nya numret. Det nummer jag har är bara siffror. Mitt paket kom till Sverige för en månad sedan.

Tror jag brukar få påminnelse via sms om jag inte tagit ut mitt paket. Har ringt postnord vid två olika tillfällen och då har dem sökt på mitt namn och dem har inte fått napp. .

Säljaren i Kina borfe ha talat om att det har återvänt eller så har postnord kasserat paketet. Det jag får som svar från säljaren är vänta ett par dagar så kommer paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

www.17track.net

Får du fram någon mer info där?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av PointMan:

www.17track.net

Får du fram någon mer info där?

Hej. Får samma info som ovan. Nr är. 460625668969.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänkte på en sak. Om postnord har fått paketet och avin har kommit på villovägar borde dem ju ringa mig. Dem har mitt telefonnr. Det tror jag säljaren har uppgivit. Samtidigt har jag frågat postnord och dem verkar inte ha fått paketet.

Verkar som om att paketet inte kommer komma fram.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr väldigt pålitliga källor inom postnord som säger att de kan vänta uppemot 1 månad där...
Bästa fall 2 veckor... tyvärrr... låg prio på dom grejerna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Skrivet av Abubu:

Har tyvärr väldigt pålitliga källor inom postnord som säger att de kan vänta uppemot 1 månad där...
Bästa fall 2 veckor... tyvärrr... låg prio på dom grejerna...

Skickades från m.sweclockers.com

Har sökt på trackern och nu står det att expired (utgått).
Förra veckan stod att den var undef transport.

Ja det paketet Kan man nog glömma.

Permalänk
Medlem

Köpte ett "Kina paket" i Augusti, det kom till Sverige någon vecka efter det, men kom aldrig till mig.
Postmord hade heller så klart ingen info om det.
Då det inte var något dyrt tänkte jag inte mer på det, och när det damp ner i brevlådan i November så kom jag knappt ihåg att jag hade beställt det
Ibland får man ha ett STORT tålamod

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.