Permalänk

Diablo 3 - Season 13

Vad tänkte ni spela under S13?
Känner ni att det saknas något under S13 som är efterlängtat?

https://eu.battle.net/d3/en/blog/21534734/first-look-season-1...

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk

Jag har bara spelat en säsong av diablo men jag känner mig redan väldigt mätt på spelet.
Men en ny klass kanske skulle hjälpa till att lyfta spelet lite tror jag?

Permalänk
Medlem

Kul, att de kör säsonger nu ivf. Förut var det ju en lång grind bara, och det blev liksom aldrig nollställt.

Permalänk
Medlem

Troligen Path Of Exile/Grim Dawn/Titan Quest Remastered.

Mer on topic, jag saknar relevanta val samt en känsla av "accomplishment" i D3.

"Grattis, du har grindat dig till lvl 70 och gjort några relativt enkla uppdrag. Här är säsongens flavor of the month, nu kan du fortsätta spela riftlotto tills du har hela setet." Sen spelar man obestämd framtid tills all möjlighet att lura sig själv gällande hur givande det är att vänta på att det droppar loot med större siffror så man kan springa genom rifts med större siffror.

Mer konkret, jag saknar möjlighet att verkligen kombinera ihop egna set kombinationer som inte bara är sämre än det dem kastar på en. Jag tror inte Blizzard är intresserade av att förändra detta.

När kommer D4 så de kan göra oss besvikna igen?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Diablo är som att bruteforca ett lotteri, blir tyvärr tråkigt när man har gearen och bara jagar siffrorna.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

tar lvl 70 och får sitt fulla 6 piece set på en kväll, sen grindar man en vecka/några dagar och har allt "gear" man vill ha, därefter? evig grind och jagande efter greater rift. Det är mindless nötande, man tröttnar på en säsong efter en-två veckor. Kul första dagarna när alla polarna är med dock.. Man tjötar och levlar och pushar, trevligt på så vis.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av SE_Larsson:

Vad tänkte ni spela under S13?
Känner ni att det saknas något under S13 som är efterlängtat?

https://eu.battle.net/d3/en/blog/21534734/first-look-season-1...

Necromancer / Wizard, 1000 paragon första 24 timmarna.

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

Jag söker nån att köra s13 med, spelade mycket back in the days innan RoS släpptes men senaste åren har det blivit sparsamt med D3. Dock körde jag necro sista 2 veckorna på s12 och fick en nytändning! Nu skulle jag vilja köra par/grupp i nästa säsong då det är det jag typ aldrig testat i D3 . Kör ett par tim varje kväll, men då både jobb och familj finns så blir det inga hardcore 24hr grind för min del. Mer chill och skoj isf, give me a shout om nån vill teama!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

tar lvl 70 och får sitt fulla 6 piece set på en kväll, sen grindar man en vecka/några dagar och har allt "gear" man vill ha, därefter? evig grind och jagande efter greater rift. Det är mindless nötande, man tröttnar på en säsong efter en-två veckor. Kul första dagarna när alla polarna är med dock.. Man tjötar och levlar och pushar, trevligt på så vis.

Detta!

Kommer grinda tills jag har den EQ som listas på min build (diablofans/icy-veins) sen blir det lite hjärndött såvida man inte ska på scoreboard men sånt har jag inte tid med.

Om någon lirar på PS4 så hojta!

Permalänk
Medlem

seasons tröttnade man på sen länge... ge oss nåt annat istället. man kommer ändå ingenvart på topplistorna utan minst 2000 paragon

Permalänk
Medlem

Låter som att Blizzard inte gjort något vettigt med Diablo3 när man läser en del kommentarer här.

Men en god nyhet är att "The Bestiary Challenge League" till Path of exile startar på Fredag :).
Som gammal Diablo2 spelare så anser jag att Path of exile är en mer värdig uppföljare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Men en god nyhet är att "The Bestiary Challenge League" till Path of exile startar på Fredag :).
Som gammal Diablo2 spelare så anser jag att Path of exile är en mer värdig uppföljare.

Lånar Off Topic, det DÄR såg jäkligt coolt ut. PoE kommer dessutom från ett ärligt företag i Grinding Gear Games

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite småkul att köra varje säsong ihop med kompisar och försöka fixa season journey iaf, sen blir det inget spelande alls i normal mellan. Då kör man annat istället.

Återvänder till Invoker Thorns Crusader, eftersom man fick det setet som gift denna säsongen igen.
Crusadern har annars varit bannad i ett par säsonger av sambon, eftersom det är så skarpa skärande ljud på attackerna, framförallt när man kör Flails och/eller Sweep Attack build.

Det verkar lite mer dämpat nu iaf, vet inte om de ändrat ljudfilerna eller om det bara är Thorns-buildens attacker som inte är lika skärande för öronen.

Det är trevligt att kunna stå i lite molten-explosioner och överleva, medan man nöter ner mobs iaf, och 70 solo gick rätt fort att ta såhär första veckan, så jag är nöjd än så länge

Förra säsongen provade jag HotA Barbarian, vilket också var trevligt nu när man hade lite mer survivability mot tidigare säsonger, annars har jag mest kört på klassisk WhirlWind Barbarian med Bul'Kathos sedan starten, då det är så enkelt och man rör sig så snabbt.

Nu blir jag ifrånsprungen av sambons Lazystorm Necro hela tiden... Nästan så jag funderar på att använda Swiftmount istället för Doombringer (jag vägrar Pig Sticker, den får vara hur bra den vill, men här ska inte vara nåt jäkla grisläte konstant!)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Hur ser progress ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Hur ser progress ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Para 970, GR95 solo.. men inte spelat mycket senaste veckan

Permalänk
Medlem

Aldrig kört seasons eller rifts etc men har under påskhelgen dragit på mig ett sjukt sug. Har dock väldigt liten kunskap om hur allt går till. Några som vill hjälpa en eller bidra med kunskap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Troligen Path Of Exile/Grim Dawn/Titan Quest Remastered.

Mer on topic, jag saknar relevanta val samt en känsla av "accomplishment" i D3.

"Grattis, du har grindat dig till lvl 70 och gjort några relativt enkla uppdrag. Här är säsongens flavor of the month, nu kan du fortsätta spela riftlotto tills du har hela setet." Sen spelar man obestämd framtid tills all möjlighet att lura sig själv gällande hur givande det är att vänta på att det droppar loot med större siffror så man kan springa genom rifts med större siffror.

Mer konkret, jag saknar möjlighet att verkligen kombinera ihop egna set kombinationer som inte bara är sämre än det dem kastar på en. Jag tror inte Blizzard är intresserade av att förändra detta.

När kommer D4 så de kan göra oss besvikna igen?

Vad spelar de för roll om du kan kombinera saker själv, du bryr dig ju inte om siffror...

Permalänk
Medlem

Har inte Necromancer packet men ändå dags för en necro på tråden!

Vilka lirar fortfarande? Letar efter folk att lira med, drog upp en monk häromdan där jag tänkte köra lite inna support. Hojta om det låter intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xilios:

Har inte Necromancer packet men ändå dags för en necro på tråden!

Vilka lirar fortfarande? Letar efter folk att lira med, drog upp en monk häromdan där jag tänkte köra lite inna support. Hojta om det låter intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Det är Season 14 nu, finns en tråd för den. Skriv i den så är det nog större chans att du hittar någon. ☺️

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xilios:

Har inte Necromancer packet men ändå dags för en necro på tråden!

Vilka lirar fortfarande? Letar efter folk att lira med, drog upp en monk häromdan där jag tänkte köra lite inna support. Hojta om det låter intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar till och från, lirar på season 14 nu (barbar 294).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det är Season 14 nu, finns en tråd för den. Skriv i den så är det nog större chans att du hittar någon. ☺️

Hade för mig att jag läste 14, my bad! 🤭

Skickades från m.sweclockers.com