Vilken är den ultimata spelmusen för dig och varför?

Permalänk
Medlem

Vilka renodlade spelmöss matchar en Logitech Master MX i designen? Tycker den är perfekt, ergonomiskt sett.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Zowie FK2 och är supernöjd!

Permalänk

Jag kör på en Razer naga Chrome, riktigt fin mus, kanske lite dyr men det är det värt i min mening. Kommer ihåg dagen jag gick från en vanlig mus med 2 knappar till en Razer naga, mitt spelande blev aldrig sig likt, vilken uppenbarelse! Öppnade upp en helt ny värld när det kommer till spel som world of warcraft då jag helt plötsligt kunde sluta att klicka på actionbaren eller leta efter tangenter i mörkret för att hitta rätt. Värt varenda krona.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Logitech G403 Prodigy

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3884176

dock väldigt personlig och smaksak (vikt, storlek, triggers, laser osv osv)

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

G900 Chaos Spectrum. Utan tvekan bästa jag ägt, och jag har ägt MÅNGA genom åren. Superb passform, klickmekanismen är fantastisk och att slippa sladden är helt magiskt.
Den är dyr, men värd varenda jäkla krona.

Permalänk
Medlem

MS Comfort Mouse. Har använt de I många år. Billig, sitter bra, responsen verkar det inte vara någon större skillnad på i jamförelse med annat.

Permalänk
Medlem

G400, hittills i alla fall så den formen är svårslagen.
Tidigare även MX518/MX500 som jag fortfarande har kvar några av, samtliga fullt fungerande men har för låg dpi.
Hade tidigare även IME 3.0 som dittills varit bäst.

Man hör/läser ofta att mössen gått sönder för folk, måste vara vanligt att folk slår sönder dem i aggressionsutbrott.
De flesta möss jag haft håller än, några hade dålig kvalitet (Steelseries) el byttes ut för att de blev föråldrade (=för låg dpi).

Köpte i förra veckan en G603 för att ersätta MX518 till sekundära datorn. Den känns hyfsad även om den inte riktigt når upp till G400/MX518.
Främst för att det inte finns samma kant att vila ringfingret på, kan inte heller vila hela handen på den på samma sätt som G400, dessutom är ytan väl så plastig och lite hal. Det är alltså inte samma form, men formen är inte dålig i sig.
För spel skulle jag nog välja någon annan än just den. G403 har ev annan ytbeläggning så den kan vara något bättre.

Steelseries och Razer verkar ha dålig kvalitet, baserat både på egen och andras erfarenhet.

Permalänk
Medlem

G403

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Möss

Steelseries Sensei RAW! Ligger lätt och nätt i handen

Permalänk

Hur använder ni tumknapparna på era möss, främst i FPS-spel typ PUBG?

Jag är total nybörjare inom gaming men skaffade en dator enbart för att kunna spela PUBG och insåg att det var väldigt smidigt att ha F (öppna dörrar, loota) på den ena tumknappen och reload på den andra.

Hur gör ni?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem

Har använt många olika Razer möss men alltid fallit tillbaka på Deathadder. har haft en steel series rival som jag gillade väldigt mycket men tyvärr gick sönder..

Skrivet av Hellalive:

Hur använder ni tumknapparna på era möss, främst i FPS-spel typ PUBG?

Jag är total nybörjare inom gaming men skaffade en dator enbart för att kunna spela PUBG och insåg att det var väldigt smidigt att ha F (öppna dörrar, loota) på den ena tumknappen och reload på den andra.

Hur gör ni?

Jag har Melee vapen på ena Tum knappen och granat på scroll hjul!

Visa signatur

Spel dator: |Intel Core i5 4770K @4,4GHz 1,25V |Zalman CNPS 9900 |Asus Maximus VI hero |Corsair Vengence 4x4GB 1600 mHz |Gigabyte GTX 970 G1 |Samsung 850 evo SSD|Corsair RMX 750W |Razer Deathadder chroma | Bose QC35| Corsair K65|

Allt annat datorn: Macbook Pro 13" late 2017 i5 @ 3,1GHz

Min YouTube Kanal: https://www.youtube.com/user/maxxsorensen

Permalänk
Skrivet av Hellalive:

Hur använder ni tumknapparna på era möss, främst i FPS-spel typ PUBG?

Jag är total nybörjare inom gaming men skaffade en dator enbart för att kunna spela PUBG och insåg att det var väldigt smidigt att ha F (öppna dörrar, loota) på den ena tumknappen och reload på den andra.

Hur gör ni?

Brukar binda granater och items där, men i just PUBG har jag faktiskt inget. Känner inte direkt att jag behöver det heller när det är så få binds som behövs.

Permalänk
Medlem

Logitech G403 Prodigy Wireless

Varför? Den har ingen kabel! Samt hög komfort.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellalive:

Hur använder ni tumknapparna på era möss, främst i FPS-spel typ PUBG?

Jag är total nybörjare inom gaming men skaffade en dator enbart för att kunna spela PUBG och insåg att det var väldigt smidigt att ha F (öppna dörrar, loota) på den ena tumknappen och reload på den andra.

Hur gör ni?

I PUBG:
Smyger på främre
Freelook på bakre

I Fortnite:
Yxa på främre
Bygga ramp på bakre

Lättåtkomliga actionknappar, skulle aldrig ha t.ex. F-funktionen där personligen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Gick från mx518 till G900, grymt imponerad. Fick tag på mitt ex för strax under 900kr på dustin, något av ett impulsköp.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av pumpan92:

Jag kör med Zowie FK2 och är supernöjd!

Samma här, har prövat massor av andra möss och trots att de kan vara bättre på allt annat är formen på FK2 så pass bra att det överväger allt annat. Sen har iof Zowie de bästa sladdarna på marknaden tycker jag, gillar även de något trögare brytarna.

Passformen är den enskilt viktigaste egenskapen hos en mus, så länge resten är dugligt väger inget tyngre. Och då passformen upplevs helt olika från person till person är det väldigt vanskligt att rekommendera möss till folk, snarare kan man varna för de med defekter eller uppenbart undermåliga komponenter.

Drömmen vore en trådlös FK2 med 3366 sensor utan viktökning, mmmmm mums!

Permalänk
Medlem
Skrivet av almness:

Samma här, har prövat massor av andra möss och trots att de kan vara bättre på allt annat är formen på FK2 så pass bra att det överväger allt annat. Sen har iof Zowie de bästa sladdarna på marknaden tycker jag.

Passformen är den enskilt viktigaste egenskapen hos en mus, så länge resten är dugligt väger inget tyngre. Och då passformen upplevs helt olika från person till person är det väldigt vanskligt att rekommendera möss till folk, snarare kan man varna för de med defekter eller uppenbart undermåliga komponenter.

Drömmen vore en trådlös FK2 med 3366 sensor utan viktökning, mmmmm mums!

Detta! Jag kör Mionix Castor och passformen är perfekt för mig. Någon som vet om det finns någon trådlös mus med liknande form?

Permalänk
Medlem

Har en hel del möss liggandes hemma.
Min all time bästa måste nog ändå vara Logitech MX510.
Har precis inhandlat en Roccat Kone Pure Owl-Eye som är ruggigt bra, sensorn är galet bra. Ligger fint i handen, men har bara haft den i några dagar så kan inte uttala mig om den kommer slå MX510 ännu, men potentialen finns helt klart där.

Permalänk

rival 300/310 eller IE 3.0 / zowie EC1-B , g403 var alldeles för liten.

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk

Coolermaster mus, billig och funkar över förväntan

Permalänk

Som ny på det här med gaming så har jag inte så mycket att jämföra med men köpte en Corsair Glaive idag och är mer än nöjd. Tre olika tumgrepp så att den ligger bra i handen och med massor av inställningsmöjligheter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Skrivet av Hellalive:

Hur använder ni tumknapparna på era möss, främst i FPS-spel typ PUBG?

Jag är total nybörjare inom gaming men skaffade en dator enbart för att kunna spela PUBG och insåg att det var väldigt smidigt att ha F (öppna dörrar, loota) på den ena tumknappen och reload på den andra.

Hur gör ni?

Jag har shaft och plasma där. (QuakeLive)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mus

Jag kör en trådlös Razor Lancehead. Ganska nöjd än så länge med allt och den har hyffsad batteritid (uppladdningsbart).

Permalänk
Medlem

QPAD 8K Laser, älskar storleken och framförallt stödet för ring- samt lillfinger!

Permalänk

Vi letade länge innan vi hittade rätt mus för små händer och claw-grip: Razer Orochi 2015.

Den är suverän! lätt, liten och man kan använda den både trådlös eller med tråd. Alla andra möss har känts klumpiga i jämförelse men med den här dansar man fram över musmattan både i surf och spel. Rekommenderar den verkligen om du har små händer och kör med claw-grip, vet att många tycker den är för liten men det är supergött att slippa dra en stor klump när man vill vara snabb och smidig i rörelserna.
Passar både mig och min 10-åriga dotter perfekt

Permalänk
Medlem

Kör på Mionix Naos 7000 nu och har en extra liggandes. Körde innan med Naos 5000 men testade även Qpad 5K och diverse Logitech möss.

Har väldigt svårt för små möss utan stöd och claw grepp möss.

Kör palmgripp.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

ACE Edge 3200 är även min favorit. Jag har tre stycken

sitter själv på en gammal 3200, dock så är högerklicken på väg att ge upp #diabloplayerswillknow )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Köpte en G403 för några månader sedan efter att många skrivit att detta var en underbar mus och jag håller med, absolut inga fel på den, MEN jag gillar att binda en massa saker till musen så jag köpte ganska nyligen en ROCCAT Tyon och den är fantastisk måste jag säga!

Kommer garanterat bli en ROCCAT nästa gång jag köper mus igen.

Permalänk
Medlem

Logitech MX Master 2s all the way.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tror den musen jag varit mest nöjd med är en Intellimouse 1.1, om man bortser sensor och sådär.

Kan ha en utmanare i Zowies EC2-B som jag inhandlade i veckan. Ligger riktigt fint i handen.

Skickades från m.sweclockers.com