Välkommen till Huawei Sveriges forumdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Nokia (HMD) och Asus verkar uppdatera även sina budgettelefoner så det verkar vara säkra kort. Till skillnad från Huawei uppdaterar båda tillverkare telefoner som bygger på mycket långsammare SOC och som dessutom har mindre resurser än vad Honor 8 har.

Asus: http://www.swedroid.se/asus-zenfone-3-och-zenfone-4-uppdatera...
Nokia: http://www.swedroid.se/hmd-skickar-ut-oreo-till-nokia-5-och-n...

Och så en jämförelse mellan telefonerna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3785934,3796381,4191629

Sett till priset är den är bra om man kan få den för under 2500 kr, det är vad Tele2 sålde den för under Black Friday 2016 och vad den är värd skulle jag säga. Skulle jag köpa en Honor 8 idag för 3 190 kr (billigaste pålitliga leverantör via prisjakt)? Nej.

Ser inte ut som att Honor 8 får uppdatering till Oreo.
https://www.androidcentral.com/honor-8-wont-be-updated-androi...

Problemet är väl inte att i det här fallet en budgettelefon inte uppdateras. Lite versionen är mer budget men den uppdateras. Problemet är väl att dom tycker att den är för gammal. Så då är frågan, updaterar t.ex. Asus även gamla telefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Problemet är väl inte att i det här fallet en budgettelefon inte uppdateras. Lite versionen är mer budget men den uppdateras. Problemet är väl att dom tycker att den är för gammal. Så då är frågan, updaterar t.ex. Asus även gamla telefoner?

Det ser ut som att Asus gör det, Zenfone 3 och Honor 8 kom båda ut 2016.
Och det faktum att Zenfone 3 dessutom har mycket sämre prestanda.

För att inte bli för tjatig med vilka som får och inte får finns det lite mer info hos Swedroid: http://www.swedroid.se/tag/uppdateringar/

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Lite nytt ang Honor 8 och Oreo.

https://www.gsmarena.com/future_honor_phones_to_come_with_189...

"The Honor 8 Pro and Honor 9 are the two lucky devices that will receive the upgrade this month. Honor 7X owners should have to wait until Q2 2018, while the Honor 8 situation is complicated. According to the rep, an upgrade to Oreo is not coming yet, but “will have a surprise in this regard in the near future”

Fast ja det handlar ju nog bara om EMUI så

Permalänk
Inaktiv

Kanske bättre att bara köpa en oneplus så får man de mesta...

Permalänk
Medlem

@FireFox:

Tack, tittar jag på en vecka gammal artikel där
http://www.swedroid.se/huawei-berattar-vilka-honor-modeller-s...

...så står Honor 8 med på listan. Alla säger att den är bekräftad att inte få denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

@FireFox:

Tack, tittar jag på en vecka gammal artikel där
http://www.swedroid.se/huawei-berattar-vilka-honor-modeller-s...

...så står Honor 8 med på listan. Alla säger att den är bekräftad att inte få denna?

Läs artikeln du länkade?
Honors indiska Twitter-konto hävdade nyligen att Honor 8 blir utan Oreo, så varför är enheten med i listan ovan? Enligt ett förtydligande kommer funktioner från EMUI 8.0 att portas till Honor 8. Det verkar alltså som att telefonen får nya finesser, men ingen regelrätt uppdatering till de nya versionerna.

Dvs den kommer inte få Oreo, utan bara Emui 8 features.

Permalänk
Medlem

@Nivity: Haha, läste visst inte längre än första stycket!

Permalänk
Medlem

Hej, när kommer honor v10 till svenska återförsäljare? Vill helst inte importera från tyskland med för högt pris och dyr frakt!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej Sweclockers!

Nu öppnar vi upp vår egna forumdel. Här är det fritt fram att diskutera produkter, ge feedback eller dela med sig om tips och trix.

För brådskande ärenden ber vi er kontakta vår ordinarie kundtjänst på 08-512 555 55

Serviceteamet på Huawei

Hej, när kommer honor v10 till svenska återförsäljare? Vill helst inte importera från tyskland med för högt pris och dyr frakt!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Huawei

Hej!
Vi har tyvärr ingen information om detta.
Hälsningar,
Madeleine på Huawei

Skrivet av sinned89:

Hej, när kommer honor v10 till svenska återförsäljare? Vill helst inte importera från tyskland med för högt pris och dyr frakt!

Permalänk
Medlem

Huawei Mate 8 och Huawei P9 plus

Hej

Kommer någon av följande mobiler få uppdaterade säkerhetspatchar och/eller Oreo.
Huawei Mate 8
Huawei P9 plus

Permalänk
Huawei
Skrivet av pragma:

Hej

Kommer någon av följande mobiler få uppdaterade säkerhetspatchar och/eller Oreo.
Huawei Mate 8
Huawei P9 plus

Hej pragma,

Säkerhetspatchar får båda telefonerna i samband med att vi skickar ut en generell uppdatering för dom.

När det kommer till Android 8 så har vi inte fått någon information än om dom blir uppdaterade eller inte tyvärr.

Mvh Christian

Permalänk

Hej! Min arbetsplats kräver kryptering av mobilen. Någon som vet om Honor 8 är krypterad by default, och om inte hur ställer jag in kryptering?

Permalänk
Huawei
Skrivet av hammarby_sjostad:

Hej! Min arbetsplats kräver kryptering av mobilen. Någon som vet om Honor 8 är krypterad by default, och om inte hur ställer jag in kryptering?

Hej hammarby_sjostad,

Ja Honor 8 är krypterad by default från fabrik.
Alla våra telefoner med Android 5 och nyare är krypterade från fabrik.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hej, köpte min Huawei p10 med 3 abonnemang, i juli förra året. Nu har laddningsuttaget börjat glappa ''den håller inte fast laddningssladden ''
Är detta något som går på garantin?

Permalänk
Huawei
Skrivet av Ryzer:

Hej, köpte min Huawei p10 med 3 abonnemang, i juli förra året. Nu har laddningsuttaget börjat glappa ''den håller inte fast laddningssladden ''
Är detta något som går på garantin?

Hej @Ryzer,

I normala fall så ska det gå på garanti.
Tyvärr så kan jag inte lova något härifrån då jag inte sett hur telefonen eller kontakten ser ut. Om det är ett fabrikationsfel så är det något som går på garanti.

Enklaste sättet att skicka in din telefon för service är att lämna in den till butiken du köpte den i så skickar dom den vidare till vår verkstad.

Alternativt så kan du ringa till vår telefonsupport på nummer: 0851255555 och där lägga upp ett serviceärende.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Media Pad M5.

Som jag förstår det finns det 3 modeller (?):
8.4"
10.8"
10.8" Pro

Vad är rekommenderat pris på de 3 och finns det hörlurar utgång på någon utav de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Media Pad M5.

Som jag förstår det finns det 3 modeller (?):
8.4"
10.8"
10.8" Pro

Vad är rekommenderat pris på de 3 och finns det hörlurar utgång på någon utav de?

https://www.elgiganten.se/cms/huaweim5-surfplatta/huawei-medi...

Iaf 10.8", pro verkar dom inte ha ännu iaf.
Men pro är väl bara med pennan eller?

Har själv kollat på 10.8" då jag vill ha en lite snabbare/bättre platta med quad speakers framförallt då jag kollar mycket film i sängen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Hej, köpte min Huawei p10 med 3 abonnemang, i juli förra året. Nu har laddningsuttaget börjat glappa ''den håller inte fast laddningssladden ''
Är detta något som går på garantin?

Kollat så det inte är skit i kontakten? Får det problemet lite då och då på min mate 9 pro USB C och då blir det bra igen när jag rensar ut uttaget. Använd något som inte är elektriskt ledande, jag kör med en trä tandpetare som jag klyver på mitten med rakblad när jag rensar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Huawei

@Tunnland:

Hej
I sverige kommer du att hitta Huawei Mediapad M5 I storleken 10.8 tum och i följande utföranden:

4GB+64GB WIFI 4 490 SEK
4GB+64GB LTE 4 990 SEK

http://www.mynewsdesk.com/se/huawei-swe/pressreleases/mobile-... Här kan du läsa vårt pressmeddelande om tableten!

Hälsningar,
Madeleine på Huawei

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Ska testa rengöra, blir mycket ludd etc från mina arbetsbyxor. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huawei:

Hej @hemligsomfan,

Helt ärligt så har jag Honor 8 för att jag gillar telefonen som f*n =), jag har i dagsläget inte i 2 simkort i den utan kör med SD kort i stället.

För att svara på din första fråga så skulle jag välja Honor 9 om valet står mellan den och P10, Honor 9 skulle jag välja mer för att jag tycker den är snyggare och ligger även prismässigt bättre till.

Vår Dual SIM fungerar som så att när du har ett samtal i ett SIM kort så stängs det andra SIM kortet av. Det spelar ingen roll vilket av korten du använder för samtalet.
Så snart samtalet är över så aktiveras båda korten igen

När det kommer till just Honor 9 och P10 så är ett av korten 3G/4G kort och det andra kortet 2G enbart.
Du kan själv välja vilket av korten du vill använda som datakort.

När det kommer till Android 8 så kommer både Honor 9 och P10 uppdateras till den versionen.

Sen kan det hända att det kommer något nytt ut snart som kanske kan vara av intresse

Mvh Christian

Tack för svaret. Oreo smakar gott när det väl blir av. Men kärnan i min fråga va egentligen hur telefonen beter sig vid inkommande samtal på den "andra" linjen.

Nu har jag dock fått svar av en kollega som kör dubbla sim i sin P10, och han är riktigt nöjd då samtal väntar fungerar. Han kör ett Tele2-abb som primärkort och ett Telenor-abb från jobbet. I hans setup får han "samtal väntar"-tonstötar i örat oavsett vilket kort han pratar i för tillfället. Jag antar att det finns någon liknande funktion som i Samsungs S8 Dual-sim med automatisk vidarekoppling. Viktigt om någon "privatis" envisas med att ringa till en på arbetstid och man samtidigt får ett jobbsamtal.

Hamnar jobbsamtal i röstbrevlådan kan det bli ett j***a liv ibland.

Honor 9 är visserligen lite lägre prissatt, men med glasbaksida utan inbyggd trådlös laddning går den nog bort till förmån för P10s unibody. Men jag får kanske hålla mig några veckor till nu när jag såg att Huawei har gått med i AirFuel Alliance. Hoppas bara att det är en ren PR grej att man går ut med det såpass sent när lansering av årets modeller ligger runt hörnet.

Honor X (med inbyggd trådlös laddning) FTW

Fridens
Hasse

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Undrar över max microSD storlek till en Honor 8. 128 eller 256 GB? Har googlat, men det är lite olika uppgifter om det.

Ha en bra dag!

Permalänk
Huawei
Skrivet av Petegem:

Hejsan!

Undrar över max microSD storlek till en Honor 8. 128 eller 256 GB? Har googlat, men det är lite olika uppgifter om det.

Ha en bra dag!

Hejsan @Petegem,

Honor 8 har stöd för 128 GB SD kort.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Hej, har köpt en Mate 10 Pro, fungerar det med valfri billaddare eller måste man ha er egen för att få "superladdning"?
Tänker att det kanske funkar med en kraftig billaddare som kan leverera?

Min laddare jag kör idag har: 12V till 3x 5V 5.1A

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Huawei
Skrivet av Valonen:

Hej, har köpt en Mate 10 Pro, fungerar det med valfri billaddare eller måste man ha er egen för att få "superladdning"?
Tänker att det kanske funkar med en kraftig billaddare som kan leverera?

Min laddare jag kör idag har: 12V till 3x 5V 5.1A

Hej Valonen,
Supercharging fungerar bara ihop med våra egna laddare. Det är en kombination av hård och mjukvara som arbetar ihop för att få just supercharge i våra telefoner.

Så vi rekommenderar inte att använda någon annan laddare för att få supercharge.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem

@Huawei:

Tack för svaret, då blir det ett litet inköp så att min telefon får de rätta förutsättningarna.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har ett stort problem med min mate 10pro.
Jag använder mig av trådlös surfzon väldigt mycket men andra telefoner och surfplattor tappar kontakten väldigt ofta. Som värst 1ggr i minuten. Detta hände aldrig med min nexus 6p, så felet är helt klart i min nya telefon. Finns det några inställningar som jag kan ha missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Är Media Pad M5 planerad att komma in till fler större återförsäljare än enbart Elgiganten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att Media Pad M5 saknar 3.5 mm stereo uttag, har en M3 idagsläget som jag varit nöjd med (förutom att dendär pekplattan hade kunnat vara hellre placerad längs kortsidan som på M5 då jag ofta kommer åt den i misstag och stänger fönster därför i misstag) och M5 hade varit naturlig efterträdare men pga av avsaknaden av hörlurskontakten blir jag tvungen att välja något annat :/

Fattar inte varför man väljer bort den i en surfplatta faktiskt, speciellt då Media Pad är ofta reklamförd som media padda för video tittande med extra fokus kring ljud. Kanske lite kritik att ta åt er.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional