Hur stänga av auto-restart i GPO?

Permalänk
Medlem

Hur stänga av auto-restart i GPO?

Hej,
Det är som så att jag har letat och letat i GPO och jag hittar inte hur man kan stänga av så att datorerna inte auto-rebootar efter windows update?

Hatar verkligen det att dom startar om på natten osv, jag vill stänga av det totalt så man måste starta om datorn manuellt.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Kolla i "Computer Policy / Computer Configuration / Administrative Templates / Windows Components / Windows Update" tror det ska finnas någonting där om att stänga av auto-reboot.

Tänker på Policyn -> Ingen automatisk omstart med inloggade användare efter schemalagda installationer av automatiska uppdateringar.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Kolla i "Computer Policy / Computer Configuration / Administrative Templates / Windows Components / Windows Update" tror det ska finnas någonting där om att stänga av auto-reboot.

Ska ta och kolla där.
Jag kör ju en DC så jag borde ju kunna stänga av det genom den kan man tycka.

Skrivet av goa200:

Nja, det där förhindrar ju inte reboot utom man skjuter upp den. Skummade iofs bara igenom det lite snabbt.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V