DOOM är ju både svårt och kul. Några andra spel i denna kategori?

Permalänk
Avstängd

DOOM är ju både svårt och kul. Några andra spel i denna kategori?

Gillar fps. Har nog missat några sista åren. Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Gillar fps. Har nog missat några sista åren. Tips?

Tänkte du på rappa fps-spel? Spel med demoner? Lite otydligt vad du är ute efter.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Har också spelat nya DOOM, och faktiskt spelat ut det helt. Vilket är ett bra betyg från mig

Jag har tänkt kolla Wolfenstein II: The New Colossus, men bara när de blir rea nån gång framöver.

Permalänk
Medlem

Jag skulle föreslå de nya Wolfenstein spelen och även Prey

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Inte direkt från de senaste åren men jag skulle rekommendera F.E.A.R och eventuellt även 2:an om du inte har spelat dessa!

Permalänk
Medlem

Wolfenstein 2 alla dagar i veckan.
Doom var en besvikelse imo, gillar verkligen inte vapen/rekylhanteringen eller movement i den senaste versionen : )

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: the new order & Wolfenstein: the new colossus! Ett fps i samma anda som Doom, dvs våldsamt, mycket action, mycket vapen, bisarra fiender.

Permalänk
Medlem

Metro 2033 och Last Light!

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem

De tidigare DOOM spelen ifall du inte spelat dem t.ex. DOOM 3
Prey.
Hard Reset.
BioShock 1, 2, Infinite.
Shadow Warrior (2013), Shadow Warrior 2 (2016).
Bulletstorm.
Singularity.

För att inte nämna alla trevliga mods för de betydligt äldre spelen i serien t.ex. Brutal DOOM

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Doom 3, Bioshock och wolfenstein.
Sen är tombraider helt okej med, dock mindre skjuta och mera tänka men riktigt underhållande.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Tyckte spelet var riktigt bra, avinstallerade ändå spelet när det fick för sig att låsa FPS till 60. Provade allt för att lösa situationen, men spelet tok-vägrade att gå över 60 FPS ifrån ingenstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolle94:

Inte direkt från de senaste åren men jag skulle rekommendera F.E.A.R och eventuellt även 2:an om du inte har spelat dessa!

Finns faktiskt en Fear 3 också, lite spin-off men var faktiskt godkänt.
Dessa skiljer sig markant från DOOM då men: Deus Ex Human Mankind Divided & Human Revolution om du inte testat dem.
Testat Evil Within och det "gamla" Doom 3?

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Tyckte spelet var riktigt bra, avinstallerade ändå spelet när det fick för sig att låsa FPS till 60. Provade allt för att lösa situationen, men spelet tok-vägrade att gå över 60 FPS ifrån ingenstans.

Under gameplay?

Har för mig att det är en 60 FPS lock under cutscenes i Doom men antar att det inte är så simpelt som att du inte kommit förbi första cutscenen.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk

Enda Doom man inte orkat spela ut är Doom 3. Just saying.

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt med vettiga spelsläpp till pc.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur folk kan rekommendera Doom 3 när det är ett heeelt annat spel än Doom 2016. Metro är inte heller samma typ av spel, men det är ett bra spel, 40kr på steam just nu.

Det är ganska dåligt med denna typen av spel, närmaste är väl Wolfenstein The New Order och The new Colussus, men de är långt ifrån så slipade som Doom 2016.

Strafe är jäkligt skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vet inte hur folk kan rekommendera Doom 3 när det är ett heeelt annat spel än Doom 2016. Metro är inte heller samma typ av spel, men det är ett bra spel, 40kr på steam just nu.

Det är ganska dåligt med denna typen av spel, närmaste är väl Wolfenstein The New Order och The new Colussus, men de är långt ifrån så slipade som Doom 2016.

Strafe är jäkligt skoj.

Jag älskar Doom 3 , jag har spelat det oräkneliga gånger. Nya Doom är också bra men Doom 3 hade en bättre känsla och atmosfär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag älskar Doom 3 , jag har spelat det oräkneliga gånger. Nya Doom är också bra men Doom 3 hade en bättre känsla och atmosfär.

Jag tyckte också Doom 3 var bra, men som sagt, det ligger i en annan genre än Doom 2016.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Och när man kollar doom speedrun så bara man..............hur fan gick detta till? 28 minuter? Gahh!

Permalänk
Medlem

@Stayup: Vet inte riktigt om detta passar in i vad du söker, men jag rekommenderar Warhammer 40k: Space Marine https://www.youtube.com/watch?v=nb50aAFiOpM

Jag brukar inte gilla third-person shooters men detta är ett undantag för min del. Sjukt tillfredsställande att krossa mängder av orcs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Jag håller för första gången på att spela Alien Isolation. Riktigt bra spel men totalt motsatsen till Doom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag gillade verkligen wolfesntein the new order, men mitt favoritspel är dying light, fan vad jag älskar det spelet. kan knappt spela nåt anat fps nu, för man känner sig så jävla låst, som att ha tvångströja på sig när man är van med att kunna ta sig över vilket plank/upp för vilken byggnad som helst när man vill. kör dying light the following. gillade inte alls bioshock infinity.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Quake Champions och spela mot riktiga människor istället för bottar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...