Vilka Kryptowallets använder ni (kryptovalutor)?

Permalänk

Vilka Kryptowallets använder ni (kryptovalutor)?

Tjo,
Vilka wallets använder ni för att förvara era coins ?
Jag har mina bitcoins, ethereum, litecoins hos coinbase just nu
Min Cardano har jag i Daedalus wallet
Tänkte investera i lite andra crypto så behöver tips på olika wallets.

/Force

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@forcevision: Klev glad i hågen in och trodde det pratades om vanliga plånböcker. Blev något besviken så förtydligade rubriken något även om den ligger i helt rätt forum.

Jag får skapa mig min egna tråd helt enkelt.

(Jag har tidigare bara använt egna wallets för kryptovalutor, varför ha en "bank" när syftet med kryptovalutor är att decentralisera valutan).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Vilka wallets använder ni för att förvara era coins ?
Jag har mina bitcoins, ethereum, litecoins hos coinbase just nu
Min Cardano har jag i Daedalus wallet
Tänkte investera i lite andra crypto så behöver tips på olika wallets.

/Force

Beror ju på vad för mynt du tänkte investera i, är det inte ERC20 tokens brukar mynten ha sina egna plånböcker. Jaxx och Ledger är två multiplånböcker jag använder, Myetherwallet för ERC20 tokens.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Beror ju på vad för mynt du tänkte investera i, är det inte ERC20 tokens brukar mynten ha sina egna plånböcker. Jaxx och Ledger är två multiplånböcker jag använder, Myetherwallet för ERC20 tokens.

Ja det hade varit smidigt att ha plånböcker som man kan ha flera olika coins i. Men ethereum, litecoin och neo är dom som just nu jag skulle behöva plånböcker till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Vilka wallets använder ni för att förvara era coins ?
Jag har mina bitcoins, ethereum, litecoins hos coinbase just nu
Min Cardano har jag i Daedalus wallet
Tänkte investera i lite andra crypto så behöver tips på olika wallets.

/Force

Är det inte säkrare att ha en hardware wallet för dina coins? Alltså jag tänker istället för coinbase.

Permalänk

Behöver en wallet för neo till windows. Tips ? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det några bra botar som kan hjälpa en med trading ?

Permalänk

@forcevision: Neon wallet! Använder den själv. Mycket enkel wallet med GUI. Genererar gas oxå, o har några tokens

Permalänk
Skrivet av Eugenius Gary:

@forcevision: Neon wallet! Använder den själv. Mycket enkel wallet med GUI. Genererar gas oxå, o har några tokens

Okej, lite frågor nu då
Vad är gui ?
Vad genererar den ?
Vad använder jag tokens till ?

Permalänk

@forcevision: Är själv inte jätte insatt i krypto, så du borde kanske inte tro på mig till 100%. Men hur som... Med GUI menar jag "graphical user interface", det är enkelt sagt en enkel to use wallet. Många wallets måste man kunna olika kommandon osv.
NEO genererar gas som har ett värde, dock inte särskilt mycket ^^. Om jag inte har fel för mig, används gasen när man skickar neo. Tokens är som cryptovalutor som bygger på neo (inte 100%, men jag tror det är så ^^). Så det är som cryptovalutor helt enkelt. Inget du behöver bry dig om

Permalänk
Medlem

Beroende på hur mycket din portfölj är värd så skulle jag ha köpt en Trezor och Ledger Nano S.
Blir inte säkrare än så. Sen har dem inte stöd för alla Coins men stöd finns för dem största.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Beroende på hur mycket din portfölj är värd så skulle jag ha köpt en Trezor och Ledger Nano S.
Blir inte säkrare än så. Sen har dem inte stöd för alla Coins men stöd finns för dem största.

Skickades från m.sweclockers.com

okej, hårdvaruplånbok ? Vad är skillnaden med mjukvaruplånbok och hårdvaruplånbok ?

Permalänk
Skrivet av Eugenius Gary:

@forcevision: Neon wallet! Använder den själv. Mycket enkel wallet med GUI. Genererar gas oxå, o har några tokens

Valde neon wallet och håller med enkel att använda. Men har en fundering när genererars gas ? Är det när det finns Neo i walleten ?

Permalänk

Kan man bara kopiera sin wallet till tex ett usb minne som back up?

Permalänk

Finns det ingen icon wallet än ?
Hittade någon beta till android, men inget vad jag kan se till windows desktop. Stämmer det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Vilka wallets använder ni för att förvara era coins ?
Jag har mina bitcoins, ethereum, litecoins hos coinbase just nu

Rätta mig om jag har fel, men är inte Coinbase ett växlingskontor, det är väl ingen plånbok? Med plånbok i crypto-sammanhang tänker jag på något där man själv lagrar all data och är den enda som känner till den privata nyckeln - antingen hårdvaru- eller mjukvaruplånbok. Vad jag har förstått är det väl just många växlingskontor som gillar att ta ut höga avgifter för att flytta valuta mellan folks crypto-plånböcker och växlingstjänsterna.

Permalänk
Skrivet av Sebbepojken:

Rätta mig om jag har fel, men är inte Coinbase ett växlingskontor, det är väl ingen plånbok? Med plånbok i crypto-sammanhang tänker jag på något där man själv lagrar all data och är den enda som känner till den privata nyckeln - antingen hårdvaru- eller mjukvaruplånbok. Vad jag har förstått är det väl just många växlingskontor som gillar att ta ut höga avgifter för att flytta valuta mellan folks crypto-plånböcker och växlingstjänsterna.

Helt rätt, därav undrar jag vilka plånböcker ni använder

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Vilka wallets använder ni för att förvara era coins ?
Jag har mina bitcoins, ethereum, litecoins hos coinbase just nu
Min Cardano har jag i Daedalus wallet
Tänkte investera i lite andra crypto så behöver tips på olika wallets.

/Force

Trezor. Fungerar hur bra som helst men gäller att man vet vad man sysslar med.

Permalänk

Jag funderar på att lägga över mina två wallet på en krypterad extern hårddisk, då är min fråga går det ?
Plånböckerna jag har nu installera på min windows dator är:
Daedalus
Ripple Desktop Wallet

Permalänk
Medlem

Jag ska investera i lite coins hade jag tänkt. Visst räcker det med att jag först för över SKR till mitt bitstamp konto och köper typ etherium eller bitcoin. Sen skickar jag det till mitt konto på binance och köper den coin jag vill?

Permalänk
Medlem

@sher!kan:

Aa det funkar utmärkt.
Du måste dock vara verifierad på Bitstamp för att kunna köpa har jag för mig.

Visa signatur

Jag har en data