Installera grafikmodd till GTA V safe?

Permalänk

Installera grafikmodd till GTA V safe?

Är det någon som vet om det är safe att installera ett grafikmodd till GTA V? Alltså ingen modd meny utan ett grafikmodd som förbättrar grafiken, får spelet att se snyggare ut. Finns risken att man blir bannad tror du? Är det någon som har ett grafikmodd installerat och spelar online?

Moddet jag vill installera är https://www.gta5-mods.com/misc/naturalvision-photorealistic-g...

Permalänk
Medlem

Jag vet for a fact att vissa personer blir bannade från multiplayer pga grafikmods. Grafikmod som grafikmod, så ändrar du filer i spelet. För att vara säker när du aktivt moddar i GTA V så ska du ha två separata versioner av spelet installerat för att vara på säkra sidan, en för GTA Online och en för ENBART singleplayer där du kan modda. Du kan inte gå online med mods på GTA Online utan att riskera att bli flaggad för bans. Tyvärr finns ingen smidigare metod än så vad jag vet, om det inte finns någon sorts mod-manager likt FiveM som hanterar singleplayermods.

Framstår inte riktigt i din post, men om du ska köra online så är ett hett tips att inte modda alls. Ska du enbart köra singleplayer så borde det inte vara några risker ö.h.t, sålänge du kommer ihåg att köra en fresh install så fort du vill gå online.

Visa signatur

Citera mig gärna vid svar (:

Permalänk

@olundmark: jaha vad synd hade tänkt ha en grafikmodd när jag spelar online då spelet ser allmänt trist ut.